Skip to content

בבאר שבע צעדו מאות מפגינים: "בנגב סובלים יותר"

אחת המפגינות הפנתה את קריאתה לשר האנרגיה, סילבן שלום, מי שילדותו עברה עליו בעיר: "חבר יקר, בית לא מוכרים. תסתכל מה קורה, אין מצב שתמכור את משאבי הטבע של מדינת ישראל". המפגינים צעדו ושרו "ביבי ביבי לך הביתה רחם עלינו ..." על פי תפילת הסליחות. פעיל המחאה יהודה אלוש: "בבאר שבע יש הכי הרבה ילדים […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כארבע מאות מפגינים מילאו אמש (מוצ"ש) את רחבת מרכז המורים בבאר שבע והיו חלק מאלפי מפגינים ברחבי הארץ שמחו נגד הגזרות הכלכליות. המוחים, סטודנטים, פעילי שכונות ותושבי העיר,
הניפו שלטים עליהם נכתב "הרווחה קורסת", "הנגב זועק לתקציב אחר", "העם דורש צדק חברתי", "הטייקונים התעשרו על חשבוננו", וקראו "הון שלטון עולם תחתון".

אחת המפגינות הפנתה את קריאתה לשר האנרגיה, סילבן שלום, מי שילדותו עברה עליו בבאר שבע: "חבר יקר, בית לא מוכרים. תסתכל מה קורה, אין מצב שתמכור את משאבי הטבע של מדינת ישראל".

(צילום: אלברטו דנקברג)
"מים, גז, חשמל - אלוהים נתן וביבי גנב" (צילום: אלברטו דנקברג)
(צילום: אלברטו דנקברג)
מפגינים יושבים על הכביש בדרך מצדה. המשטרה לא התערבה (צילום: אלברטו דנקברג)

"ביבי ביבי לך הביתה רחם עלינו …", שרו מאות המוחים בקול ניחר כשהם משתמשים במנגינה של תפילת הסליחות של עדות המזרח ואת הקצב נתנו התופים. "מדינת רווחה התשובה להפרטה", "הנגב דורש צדק חברתי", הם המשיכו לשיר.

בין הנוכחים הייתה גם גם דליה אהוד, חברת מועצת העיר ויו"ר ארגון העובדים הסוציאליים בנגב: "המסר מאוד ברור הערב והוא שבכול רחבי הארץ לא עוברים לסדר יום. לא ייתכן שבכל פעם מנהלים את קופת המדינה לא בצורה תקינה אבל מי שמשלם את המחיר זה האזרחים" אמרה פעילת הציבור הוותיקה.

(צילום: אלברטו דנקברג)
"בנגב סובלים יותר מכל מקום בארץ". צועדים בשדרות רגר (צילום: אלברטו דנקברג)
(צילום: אלברטו דנקברג)
(צילום: אלברטו דנקברג)

הכנות אחרונות לקראת צעדת המחאה והמפגינים החלו לצעוד שורות שורות ובטור ארוך על שדרות רגר הכביש הראשי של העיר. אחד מהמארגנים, לוטן רוזנבלום, הספיק לצעוק באוזני כשהבעת סיפוק על פניו: "אני רואה שאנשים הגיעו לכאן ובגדול ברור להם למה. התקציב הזה היה יכול להיראות אחרת. הממשלה לא עושה את זה כמו שצריך ולכן האנשים הגיעו למחות".

בשורה הראשונה צעד גם יהודה אלוש, פעיל שכונות ותיק שינק מחאה כבר בילדותו מאביו ויקטור אלוש ז"ל, מראשי הפנתרים של שנות השבעים. למגפון הוא אומר: "בבאר שבע יש הכי הרבה ילדים רעבים. מחירי הדיור גבוהים, אין עבודה מאורגנת בבאר שבע ובנגב סובלים יותר מכל מקום בארץ. אנחנו רוצים שישאירו את הגז בארץ ויתחילו לתת לנו לחיות בכבוד ולהתפרנס בכבוד".

בצומת דרך מצדה, מול בית החולים סורוקה, התיישבו המפגינים על הכביש לכמה דקות, הניפו שלטים, שרו והמשיכו לצעוד ללא שום התערבות של המשטרה שליוותה אותם בצד הדרך. מכוניות חולפות צפרו לאות הזדהות ומחלונות הבתים הסמוכים נופפו דיירים לשלום וסימנו "וי" בידיהם.

"אנחנו מאוד מרוצים, הצלחנו לעורר הד ציבורי. קיבלנו הרבה מאוד תגובות ואנחנו נמשיך במחאה בכל הארץ עד שנצליח להכניס מעט שפיות בממשלה הזו", אמרו לנו לוטן רוזונבלום ואלעד מלול, מארגני צעדת המחאה.

[related-posts]

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן