Skip to content

הטלוויזיה הטורקית תקרין את הסרט "שואה" ביום הזיכרון הבינ"ל לשואה

לראשונה: הסרט התיעודי המונומנטלי "שואה" יוקרן במלוא בערוץ הטלוויזיה הממלכתי בטורקיה. לנצמן עצמו מיהר להגיב בשמחה ובתמיכה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

לראשונה: הסרט התיעודי המונומנטלי "שואה" יוקרן במלוא בערוץ הטלוויזיה הממלכתי בטורקיה. לנצמן עצמו מיהר להגיב בשמחה ובתמיכה

מאת אסף בירון

קלוד לנצמן (Wikimedia/Romanceor)
צעד ענק. קלוד לנצמן (Wikimedia/Romanceor)

ערוץ הטלוויזיה הממלכתי הטורקי TRT יקרין היום, ערב יום השואה הבינלאומי, את סרטו המפורסם של קלוד לנצמן, "שואה". ההקרנה היא חלק מיוזמה של פרויקט אלאדין, ארגון בינלאומי שהוקם בחסות אונסק"ו בשנת 2009 ושמטרתו היא קירוב בין עמים שונים. תהיה זו הפעם הראשונה שהסרט המונומנטלי, שאורכו כתשע שעות, יוקרן במדינה מוסלמית.

"שואה" הוא סרט תיעודי המספר את רציחתם של יהודי אירופה. במארס 2011 הקרין ערוץ הטלוויזיה הלווייני Pars TV, אשר ממוקם בלוס-אנג'לס, את הגירסה המתורגמת לפרסית לתושבי איראן, אשר קיבלו את הסרט בחום למרות התנגדות המשטר.

"שידור הסרט שואה בטלוויזיה ציבורית במדינה מוסלמית הוא צעד ענק ואני מקדם בברכה את החלטתם של מנהלי הערוץ TRT", אמר אתמול קלוד לנצמן. "אני מקווה שהיוזמה הזו תוביל מדינות אחרות בעולם המוסלמי ללכת בעקבותיה של טורקיה. על כל אדם בקהילה הבין-לאומית ללמוד את השיעורים האוניברסליים בנוגע לעברה האפל של אירופה ולהרהר על הרלוונטיות שלהם בימינו".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן