Skip to content

פלפל חדש בערבה – פיתוח ישראלי טעים וכלכלי

פלפל אלבמה, עמיד בפני וירוסים וטעים במיוחד לאכילה. זן חדש המניב יבול גבוה מהממוצע וזרעיו זולים בכ-40% ממחיר הזרעים הקיימים. פיתוח ישראלי שנוסה בהצלחה בערבה ומשווק לחו"ל
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

זרעי הפלפל החדש  "אלבמה" פותחו על ידי חברת "זרעים טכנולוגיות", שהיא חברת הזרעים היחידה בישראל בבעלות ישראלית מלאה. בתום הפיתוח נעשה ניסוי במושב צופר שבערבה על ידי החקלאי אברהם קחוון.

תוצאות הניסוי מלמדות כי הזן החדש מניב כתשע טונות של פלפל לדונם בתנאי גידול אופטימאליים. ממצאים נוספים שעולים מהניסוי מלמדים כי הזן החדש עמיד בפני וירוסים מסוג TSWV ומסוג L4. זן הפלפל החדש הינו בעל חיי מדף ארוכים, טעים לאכילה ובאיכות יצוא המתאימה לסטנדרטים הגבוהים של מדינות אירופה השונות.

חברת "זרעים טכנולוגיות" שוכנת בכפר רות שבחבל מודיעין. חממות החברה בכפר רות משתרעות על פני 40 דונם ובהן נעשה הפיתוח וטיפוח הזנים החדשים.

יאנה גנטוש מזרעים טכנולוגיות וישראל סולודוך מחברת נופר (צילום יח"צ)
יאנה גנטוש מזרעים טכנולוגיות וישראל סולודוך מחברת נופר (צילום יח"צ)

בעל החברה המשמש גם כמנכ"ל בפועל, דודו מרציאנו, מוסר כי בפיתוח הפלפל החדש הושקעו מאמצים רבים וחשיבה לצורך התאמת הזן החדש לתנאי הגידול בערבה, ולקבלת איכות פרי גבוהה, שתעמוד בדרישות הגבוהות של שוקי היעד באירופה. עוד ציין כי מחיר הזרעים של הפלפל החדש למגדל יהיה נמוך בכ-40% מהמחיר המקובל היום בשוק.

המחיר הנמוך הוא תרומה משמעותית לרווחת המגדלים והוא חשוב במיוחד לאחר עונת יצוא לא קלה שהייתה בשנה האחרונה בערבה. מחיר הזרעים הנמוך יוריד את העלויות למגדלים באופן משמעותי.

מחיר זרעי הפלפל החדשים הוא: 0.80 שקל ליחידה (לזרע בודד), לעומת 1.50 – 1.20 שקל שהוא המחיר המקובל היום בשוק. אם מוסיפים לכך תנובה גדולה יותר לדונם, וכן עמידות בפני מחלות, מגיעים למחיר הנמוך בכ-50% מן המחיר המקובל בשוק, ובתוספת חשובה של טעם טוב יותר לפלפל החדש.

ישראל סולודוך מנכ"ל חברת "נופר" המשווקת את הפלפל לחו"ל, מוסר כי מחיר הזרעים הנמוך יסייע לחקלאים הישראלים לייצא את תוצרתם במחיר נמוך יותר ועל ידי כך – להתמודד מול המתחרים באירופה. עובדה זאת חשובה להגדלת היצוא החקלאי הישראלי ולהכנסת מטבע זר למדינת ישראל.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן