Skip to content

סוריה הציבה סוללות טילים מכוונות לתל אביב

הסאנדיי טיימס הבריטי מפרסם הלילה כי סוריה העלתה את רמת הכוננות וכיוונה לישראל טילי תישרין שכל אחד מהם מסוגל לשאת עד חצי טונה חומר נפץ. סוריה מזהירה כי תקיפה ישראלית תיענה בירי אל המרכז. פעולה זו מסמנת הסלמה משמעותית במתיחות באזור. אסד: ישראל מסייעת למורדים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

סוריה העלתה את רמת הכוננות והציבה טילים המכוונים לעבר תל אביב. כך מדווח הלילה (ראשון) עיתון הסאנדיי טיימס הלונדוני. על פי הדיווח, אם ישראל תבצע תקיפה נוספת בשטח סוריה, זו תשגר את הטילים בתגובה. על פי הדיווח מדובר בפריסת טילי "תישרין", שכל אחד מהם מסוגל לשאת עד חצי-טונה חומר נפץ. מבחינת ישראל, פעולה זו מסמנת הסלמה משמעותית במתיחות באזור.

בשאר אסד (צילום: ויקימדיה)
גב רוסי. בשאר אסד (צילום: ויקימדיה)

העיתון מצטט את עוזי רובין, מומחה טילים ישראלי שהסביר כי "טילי תישרין הם מדויקים ביותר ומסוגלים לגרום לנזק חמור, וגם אם הם לא יפגעו בנמל התעופה בן גוריון באופן ישיר, הם יגרמו לעיכוב בכל הטיסות המסחריות הנכנסות והיוצאות מישראל".

הנשיא אסאד האשים אתמול את ישראל, בראיון לעיתון הארגנטיני "קלרין", כי היא משתפת פעולה עם המורדים ומעבירה להם מידע. עוד טען כי מדינות המערב, וישראל בתוכן, מלבות את המאבק ולא מנסות באמת למצוא פיתרון. לטענתו, המערב שלח את ישראל כדי לחזק את המוראל בקרב המורדים.

בכיר ישראלי רמז בסוף השבוע שעבר, בשיחה עם ה"ניו יורק טיימס", כי ישראל שוקלת אפשרות לתקיפות נוספות בסוריה. יצוין כי אותו בכיר יזם את השיחה לכתב העיתון והזהיר כי  בנוסף לשלוש התקיפות שיוחסו לחיל האוויר הישראלי, ישראל לא תאפשר זליגת מערכות חימוש וטילים לידי החיזבאללה. הבכיר אף הזהיר כי אם הנשיא הסורי יגיב על ידי תקיפת ישראל או ינסה לתקוף אותה באמצעות שלוחות הטרור שלו, הוא יסתכן באיבוד השלטון, כי ישראל תגיב ותגרום להפלת השלטון הסורי.

אתמול (שבת) ציטט ה"הטיימס" הלונדוני גורם מודיעין בכיר בישראל, שאמר שישראל דווקא מעדיפה את המשך שלטונו של בשאר אסאד על ארגונים איסלאמיים קיצוניים השולטים במדינה. "עדיף השטן שאנחנו מכירים מאשר השדים מכל קצוות העולם הערבי שישתלטו על סוריה", אמר המקור.

טילי יאחונט משופרים (צילום: ויקימדיה)
טילי יאחונט משופרים (צילום: ויקימדיה)

ביום שישי שחלף דיווח העיתון האמריקני "וול סטריט ג'ורנל" כי רוסיה מוסיפה לחמש את משטר אסד ושלחה לפחות 12 ספינות קרב למימי הים התיכון על מנת שיפטרלו סמוך לבסיסה הימי בסוריה. גורמים אמריקניים ואירופיים רשמיים הגיבו למהלך זה ופירשו אותו כצעד אגרסיבי שנועד להזהיר את המערב ואת ישראל מפני התערבות במלחמת האזרחים במדינה. עוד דיווח ה"ניו יוק טיימס", כי למרות ביקורו של נתניהו ברוסיה ופגישתו עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, רוסיה העבירה לסוריה טילי שיוט מתקדמים נגד ספינות. מדובר ככל הנראה בדגם משופר של הטיל הרוסי "יאחונט", שמהווה איום חמור על ספינות חיל הים ועל אסדות הגז הנמצאות בטווח של עד 300 ק"מ מהחוף.

בדגם המשופר הותקנה מערכת ראדאר חדשנית, שמאפשרת יכולת פגיעה מדויקת יותר. רוסיה כבר העבירה לסוריה טילי "יאחונט" בעבר, אבל לפי הגורמים האמריקניים הדגם שהועבר כעת לידי משטר אסד הוא דגם משופר בהרבה.

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן