Skip to content

נתניהו יעמוד בראש ועדת שרים מיוחדת לסחר עם סין

"אנחנו מחפשים דרכים להגדיל את קצב הגידול של התל"ג, והפתיחה לשוק הסיני זה בוודאי אחד הדברים שבפוטנציה יכולים לעשות זאת", אמר ראש הממשלה בפתח ישיבת הממשלה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, יעמוד בראש ועדת שרים מיוחדת, לסחר עם סין – שעליה סוכם בפגישתו עם ראש ממשלת סין לפני כשבוע וחצי.

הממשלה אישרה היום הקמת שתי ועדות שמטרתן לגבש תוכנית פעולה לחיזוק הקשרים הכלכליים בין ישראל לסין ולהגברת הסחר, ההשקעות ההדדיות ומיזמי המחקר והפיתוח בין שתי המדינות.

הוועדות הוקמו בהמשך לסיכום בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לעמיתו ראש ממשלת סין, לי קצ'יאנג, במהלך ביקורו של ראש הממשלה בסין לפני כשבועיים, על הקמת גופים בשתי המדינות שיפעלו לחזק את הקשרים הכלכליים ביניהן.

הוועדות תפעלנה לקידומם של מיזמים ישראלים וחברות ישראליות בערי סין ובתחומה, ואף מחוץ לסין במדינות שלישיות, והן תסייענה לצמצם את הבירוקרטיה של החברות הישראליות הפועלות בסין.

על השטיח האדום. ראש הממשלה נתניהו וראש ממשלת סין סוקרים משמר כבוד (צילום ארכיון: אבי אוחיון/לע"מ)

על השטיח האדום. ראש הממשלה נתניהו וראש ממשלת סין סוקרים משמר כבוד (צילום ארכיון: אבי אוחיון/לע"מ)

הוועדה הראשונה שהוקמה היא ועדת שרים בראשות ראש הממשלה, שחברים בה שר הכלכלה, אשר ישמש כמ"מ יו"ר הוועדה, שר האוצר, שרת הבריאות, שר החקלאות ופיתוח הכפר, שר התחבורה והתשתיות הלאומיות, השר לנושאים אסטרטגיים והשר לענייני מודיעין, ושר האנרגיה והמים.

הוועדה השנייה היא ועדה בין משרדית, בראשות ראש המועצה הלאומית לכלכלה, פרופ' יוג'ין קנדל, ויהיו חברים בה מנכ"לי משרדי הממשלה הרלוונטיים וגורמים מקצועיים נוספים.

ראש הממשלה מסר לשרים כי סיכם עם ראש ממשלת סין, לי, על הקמת שתי ועדות: ועדה סינית עליונה וועדת שרים בישראל, על מנת לצמצם את הביורוקרטיה של החברות הישראליות שמתחרות בסין. הוועדה תעסוק גם בהבאת פרויקטים שונים של מומחים ישראלים וחברות ישראליות בערי סין ובתחומה, ואולי גם מחוץ לסין במדינות שלישיות.

"הוועדה הזאת תוקם היום, היא תהיה בראשותי", אמר ראש הממשלה. "מי שינהל אותה יהיה פרופ' יוג'ין קנדל, ויהיו שותפים בה גם השרים הכלכליים הבכירים. שר הכלכלה, יהיה ממלא מקומי בתפקיד החשוב הזה, ויעמוד מולו גם שר המסחר של סין, ומועצת התכנון העליונה שלהם. אני מייחס חשיבות לעובדה שראש ממשלת סין, לי, הגדיר שהגוף המתכנן העליון בסין, שהוא רב חשיבות, יהיה חלק מהגוף הסיני. זה מאפשר לנו אולי לייצר כאן מנוע צמיחה".

עוד אמר: "אנחנו מחפשים דרכים להגדיל את קצב הגידול של התל"ג, והפתיחה לשוק הסיני זה בוודאי אחד הדברים שבפוטנציה יכולים לעשות זאת. אנחנו מראים את כל הנכונות ועושים את כל ההכנות ומיד. אני כמובן מקווה שנראה היענות דומה בצד הסיני. לדבר הזה יש משמעות חשובה בהבטחת הצמיחה שהיא בסופו של דבר, לצד ההתייעלות, הגורם החשוב ביותר שיאפשר לנו לעמוד ביעדים הלאומיים שלנו".

1 Comment

  1. רפונזל
    19 במאי 2013 @ 17:51

    יופי!!!
    עוד נסיעות רבות לסין.
    עוד משהו להרוס.
    עוף לנו מהוורידים, ניתאי הנצלן.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן