Skip to content

"הסיפור של מאד": מת'יו מקונוהיי שלא היכרנו

החתיך ההרפתקן והמסוקס הוא הפעם נווד מכוסה בבוץ, שילוב בין בריון לאהבל מתוחכם, שמזכיר את הקלברי פין" של מארק טווין. "הסיפור של מאד" הוא דרמה מותחת, אבל ארוכה מדי
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

[rating=3]

במהלך השנים האחרונות, ג'ף ניקולס אסף סביבו קבוצה קטנה של אוהדים, יש אף כאלה שיכנו אותם כת, לאחר שיצר שני סרטי מלודרמה העוסקים בחיי הדרום של ארצות הברית: "סערת רוחות" ו-"Shotgun Stories" (לא הוקרן בארץ). סרטו השלישי לא פחות מוזר מאלו לפניו, וגם הוא לא נסחף במורד המיינסטרים.

הדרמה המותחת, "הסיפור של מאד", עוסקת בשני נערים בני 14 המוצאים סירה התקועה על עץ, במרכזו של אי, בלב המיסיסיפי. מסתבר כי טיפוס מוזר חי על הבִּיצה המיוערת, שמו "מאד" (בוץ) והנערים לומדים להכיר את עברו.

חולם, אידיאליסט, אופטימי. מקונוהיי. באדיבות סרטי לב

כפי שבוודאי קל להבין, הסיפור לא חוסך ברמיזות לרומן "הרפתקאותיו של הקלברי פין" של מארק טווין. לאחר מציאת הסירה, שני הגיבורים, אליס (טיי שרידן, "עץ החיים", המשחֵק נהדר) ונקבון (ג'ייקוב לופלנד בסרט בכורה), מתחברים עם המנודה.

ניתן לקרוא לזה המצאה מחדש של הקולנוע, כיוון שלראשונה מת'יו מקונוהיי ("מג'יק מייק", "העיתונאי") אינו מגלם את החתיך ההרפתקן והמסוקס, אלא את הנווד המכוסה בבוץ, ובמקום להיות שרמנטי ומלא הומור, הוא שילוב של בין בריון לאהבל מתוחכם.

מאד נמצא במנוסה לאחר שהרג את האיש שהכה את אהובת חייו (ריס וויתרספון, "לא רק בלונדינית"). מתוך נואשות לקצת התרגשות בחיים המשמימים, וכדי לזכות באקדח של מאד, שני הצעירים מסייעים להעביר מסרים בין מאד לאהובתו. בינתיים, בני משפחת האדם שנרצח זוממים את הנקמה שלהם.

אהבת חייו. וויתרספון

למרות שהילדים חיים באזור דרומי מנוכר ומוצאים עצמם מעורבים במעשי קונדס, מהרה מתברר שמאד הוא הקלברי פין האמיתי בסרט זה. הוא מלא חלומות, אידיאליסט ואופטימי. קשה לדמיין שדמות משכנעת ואמיתית כזו, הלכה למעשה, הייתה שורדת בסביבה עירונית של היום, אבל ניקולס מציג כאן גרסה של הדרום אשר רק קורצת לעולם המודרני.

צילום הביצות, הנהר ואף תקריבים יפים על פני השחקנים, נעשו על ידי אדם סטון, הצלם הקבוע של ניקולס. "הסיפור של מאד" עשיר גם בסביבה המגוונת בדמויות משונות, כטום (סם שפרד, "הורג אותם ברכות") המתגורר מעבר לנהר, לכאורה כמרגל בדימוס; או גיילן (מייקל שאנון, "אימפריית הפשע", "אייסמן"), הצולל ושולה צדפות בחליפה תוצרת בית. כל זה גורם לחוויה חובקת, הומוריסטית ומלאת אווירה.

יתכן שהסרט "הסיפור של מאד" קצת ארוך מדי ממה שהוא צריך להיות, אבל לאחר שלומדים להכיר את תהליך ההתבגרות של הנערים, שיזכיר לחלק מכם את הסרט "אני והחבר'ה", כמה צופים בוודאי יעניקו לניקולס את הסבלנות המגיעה לו. אחרים יצטרפו לכת המעריצים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן