Skip to content

הרוג ושלושה פצועים בתאונת משאיות בצומת להבים

מחקירה ראשונית של בוחני התנועה עולה כי משאית שהגיע מכיוון בית קמה לא עצרה כנראה ברמזור אדום, והתנגשה בחוזקה במשאית הלחם שחצתה את הצומת. על פי נתוני הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, משאיות במשקל של עד 34 טונות מעורבות פי שישה מרכבים פרטיים בתאונות דרכים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בתאונת דרכים קטלנית בצומת להבים בדרום נהרג מוחמד אבו מדיגם בן 27 מרהט ושלושה אנשים נוספים נפצעו, אחד מהם באורח אנוש. התאונה התרחשה היום לפנות בוקר, סמוך לשעה 02:00, בין שתי משאיות, האחת משאית גדולה והשנייה קטנה יותר שהובילה לחם לחלוקה.

מחקירה ראשונית של בוחני תנועה נגב עולה כי משאית שהגיע מכיוון בית קמה לא עצרה ברמזור אדום כפי הנראה, והתנגשה בחוזקה במשאית הלחם שחצתה את צומת להבים. משאית הלחם התהפכה מעוצמת הפגיעה. כתוצאה מזה נהרג במקום אדם אחד ושלושה נוספים נפצעו. כל הפצועים פונו למרכז הרפואי סורוקה.

(צילום אילוסטרציה)
(צילום אילוסטרציה: אגף התנועה)

ראש לשכת התנועה, רפ"ק יובל פז, מסר ל"מגפון", כי מי שחצה את הצומת באור אדום היה ככול הנראה המשאית הגדולה, שהגיעה מצפון לדרום: "זה מלמד אותנו שוב שאנחנו חוצים צומת, אפילו בשעה כזו כשהצומת ריקה, תמיד יש להסתכל לצדדים בקפידה".

אכיפה מוגברת בקרב משאיות

במהלך השבועיים הקרובים יקיימו אגף התנועה של משטרת ישראל, הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים ומשרד התחבורה, התשתיות הלאומיות והבטיחות בדרכים, פעילות אכיפה מוגברת בקרב נהגי משאיות.

מטרת האכיפה המוגברת, לאתר כלי רכב בעלי ליקויים בטיחותיים ולצמצם את תאונות הדרכים בהן מעורבות משאיות. אכיפה גלויה וסמויה תבוצע על ידי שוטרי התנועה בכל מחוזות הארץ, משטרת התנועה הארצית, סיירת האופנועים הארצית והיחידה המרכזית של אגף התנועה.

במסגרת האכיפה ייבדקו שעות הנהיגה של הנהגים ומשאיות שאינן תקינות יורדו מהכביש או יישלחו לתיקון מידי. במהלך ימי הפעילות תעלה הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים קמפיין רדיו. הקמפיין יעסוק בנושא עייפות בזמן נהיגה – הגורם המרכזי לתאונות דרכים בקרב נהגי משאיות. בנוסף, בצמוד לניידות הבטיחות יוצבו עמדות הסברה ורענון לנהגים.

על פי נתוני הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, משאיות במשקל של עד 34 טונות מעורבות פי שישה מרכבים פרטיים בתאונות דרכים. בחודשיים הראשונים של שנת 2013 נהרגו 13 בני אדם ואחד נפצע קשה בתאונות דרכים בהן היו מעורבות משאיות. בשנת 2012 נהרגו 41 בני אדם ונפצעו 77, ירידה של 11 הרוגים ו-44 פצועים לעומת שנת 2011.

זו השנה השישית בה מתקיימת פעילות "מוביל בטוח". במבצע האחרון, שנערך באוקטובר 2012, נבדקו 1,776 משאיות. ב-734 משאיות נמצאו ליקויים קלים אותם חויבו הנהגים לתקן ו-222 משאיות הורדו מהכביש בגלל ליקויים חמורים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן