Skip to content

מבצע מרחץ הדמים הוא לקוח מאוכזב של הבנק

ההרוגים הם מנהל סניף הבנק אבנר כהן בן 44 תושב עומר, עובד הסניף מאיר זיתון בן 40, ענת אבן חיים בת 34 שהגיעה לסניף כלקוחה ועידן שניצר סברי, בן 23, תושבי העיר. הותר לפרסום שמו של הרוצח: איתמר אלון, בן 40, תושב באר שבע. היה קצין בצה"ל ובמג"ב, עבד כמאבטח בעירייה ואחר כך פוטר מהעבודה […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

באירוע הירי הקשה בבאר שבע שהחל היום בשעה אחת בצהרים בבנק הפועלים בעיר, נהרגו חמישה אנשים. בין הנרצחים: מנהל סניף הבנק אבנר כהן, בן 44, תושב עומר ואב לשלושה, סגן המנהל מאיר זיתון בן 40, גם הוא אב לשלושה, ענת אבן חיים בת 34 ואם לשלושה ילדים שהגיעה לסניף כלקוחה – שניהם תושבי באר שבע. עידן שניצר סברי, בן 23, תושב העיר, הוא ההרוג הנוסף ששמו הותר עתה לפרסום. סברי היה לקוח בבנק ונורה במקום. היורה עצמו התאבד ובנוסף נפצעו שלושה אנשים. 

הותר לפרסום שמו של הרוצח בסניף בנק הפועלים בבאר שבע: איתמר אלון, בן 40, רווק שגר אצל הוריו, תושב באר שבע. אלון היה קצין בצה"ל ובמג"ב, עבד כמאבטח בעירייה וזכה לאות הוקרה על מעשה גבורה שעשה לפני כעשור במהלך עבודתו. אחר כך פוטר מהעבודה ונקלע לקשיים.

(צילום: אלברטו דנקברג)
מבכים את הנרצחים. המשפחות בבית החולים סורוקה (צילום: אלברטו דנקברג)
(צילום: אלברטו דנקברג)
חמישים דקות של אימה. בת הערובה מרים כהן מוצאת מהבנק (צילום: אלברטו דנקברג)
(צילום: אלברטו דנקברג)
הימ"מ מקיף את הבנק (צילום: אלברטו דנקברג)

מממצאי החקירה שהתבהרו בשעות שחלפו עולה כי הבוקר נכנס איתמר אלון לסניף הבנק, ביקש הלוואה או הסדר אשראי על חוב בסך 6,000 שקלים ועובדי הבנק סירבו לבקשתו. האיש חזר לביתו, נטל נשק, חזר לסניף ופתח באש לכל עבר כדי לנקום באנשי הבנק. אחר כך לקח כבת ערובה את עובדת הבנק מרים כהן ונכלא עמה בשירותים באיומי אקדח. לאחר חמישים דקות הוא ירה בעצמו בנוכחותה והיא ברחה לידי השוטרים. לדברי קציני המשטרה במקום, הם לא זוכרים אירוע מסוג זה בארץ.

זמן קצר אחרי תחילת האירוע הגיעו למקום כוחות גדולים של משטרה וחסמו את האזור. הקהל הורחק והוזהר כי בבנק מתבצר שודד עם בני ערובה. בתוך הבנק היו באותה עת עשרה אנשים.

(צילום: אור מני, משטרת ישראל)
(צילום: אור מני, משטרת ישראל)

איציק אלפסי, מנהל מד"א דרום, שפיקח על הוצאת ההרוגים והפצועים מהמקום: "בשעה אחת בצהריים קיבלנו הודעה על ירי בבנק הפועלים. למקום יצאו אמבולנסים של טיפול נמרץ ופרמדיקים שעסוקים בטיפול בנפגעים". בשלב ההוא פושטת חרושת שמועות כי האירוע הוא על רקע לאומני, אחרת איך אפשר להסביר מדוע שודד בנק רגיל עושה וידוא הריגה וטובח אנשים. אחת מעדות הראייה, שירלי, הייתה בעת הירי במרחק כמה מטרים מול הבנק: "עמדנו פה. היורה פגע במנהל הבנק פעמיים ואחר כך ירה בו שוב. אולי גמר מחסנית שלמה, ואז התחיל לירות לכל עבר והחליף אולי עשר מחסניות"..

מוטי דהן ביטון, עד ראייה אחר, תושב השכונה, מספר: "הייתי מחוץ לבנק ושמעתי יריות. ראיתי על הריצפה את מאיר מנהל הסניף שכוב על הקרקע ובנוסף, אשה בהריון שכבה גם היא הרוגה". בתוך כל ההמולה התפנה תנ"צ פרץ עמר, מפקד מרחב הנגב, ועדכן: "ניידות שהגיעו למקום שמעו קולות של ירי והשוטרים נאלצו לחלץ נפגעים מתוך הבנק כי מד"א לא יכול להיכנס. בסוף היורה לקח בת ערובה ונכנס איתה לשירותים. ניסינו לנהל אתו משא ומתן במשך יותר משעה ובסופו של דבר הוא ירה בעצמו ובת הערובה שוחררה…".

יוצאים מהבנק לאחר שהרוצח ירה בעצמו (צילום: אלברטו דנקברג)
אחותה של ענת אבן חיים בסורוקה (צילום: אלברטו דנקברג)

רמו ואקנין שמכנסיו מוכתמות בדם היה באותה שעה בתוך הבנק והוא מספר: "בשעה 12:30 נכנסתי לבנק, ניגשתי לפקידה מרים, לקחתי ממנה כרטיס כספומט ונכנסתי גם למנהל מאיר זיתון. באתי לצאת ובדיוק נכנסו לבנק שני אנשים וצעקו שוד שוד, ירו שני יריות באוויר. נבהלתי ואז נכנסתי מתחת לדלפק של הפקידה מרים. טלפון שלי צלצל, מהר ניתקתי אותו. כל הזמן ירו מסביב. שני אנשים לידי נפגעו, אחד בגב השני בחזה. שמתי את הידיים שלי על החזה שלו שהיה שותת דם, הורדתי את הידיים ואמרתי לו שים עלי את הראש וביקשתי ממנו 'תשכב עלי תציל לי את החיים' והוא נשכב עלי ובאמת הציל לי את החיים".

השר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ, הגיע לזירה עם מפכ"ל המשטרה, יוחנן דנינו. לתקשורת אמר אהרונוביץ: "אנחנו מדברים על אירוע קשה וחמור מאוד. האירוע נמצא בבדיקה. יש כל מיני השערות וכיוונים. אנחנו מדברים על שודד אחד בלבד ואנחנו לא בטוחים שמדובר בשוד".

המפכ"ל יוחנן דנינו: "מדובר באירוע מצער. לא מדובר באירוע על רקע לאומני. המבצע הוא יהודי. אנחנו גם בשלב הזה לא הכי משוכנעים שמדובר בשוד, אלא יתכן שהרוצח נכנס מתוך כוונה לבצע יירי". חקירת האירוע הוטלה על ימ"ר נגב וצו איסור פירסום הוטל על פרטי החשוד למשך ארבעה ימים.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן