Skip to content

הצבא המצרי מרכז בסיני כוחות מיוחדים לשחרור החטופים

המצב בצפון חצי האי סיני מתחמם. בסרטון ששוחרר אמש לשידור מבקשים החוטפים ממורסי לנהוג כמו שישראל נהגה בעסקת שליט ולשחרר אסירים פוליטיים. הנשיא המצרי סירב והורה לצבא לפעול לשחרור החטופים. הבוקר תקפו חמושים בסיס מצרי ונמלטו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

צבא מצריים מרכז היום (שני) כוחות באל עריש בצפון סיני לפשיטה על הבדואים הסלפים, שחטפו לפני ארבעה ימים שבעה שוטרים מצריים בוואדי אל חאדר בעת שנסעו לכיוון אל עריש.

בשלב הראשון סגרה משטרת הגבולות המצרית את מעבר רפיח בשני הכיוונים כמחאה על החטיפהשלטון החמאס בעזה הזדרז  להודיע כי יגביר ערנות לאורך הגבול המצרי עם הרצועה כדי "למנוע אפשרות של הסתננות החוטפים לרצועה". החמאס ניסה לטעון באמירה זו כי אין לו קשר לחטיפה, למרות קשריו הטובים עם כנופיות החמושים בחצי האי סיני.

אחד החטופים בסרטון ששיחררו אמש החוטפים
אחד החטופים בסרטון ששיחררו אמש החוטפים

אמש פרסמו החוטפים סרטון בו קרא אחד החיילים לממשל המצרי לפעול כמו ישראל ששיחררה אלף אסירים בתמורה לגלעד שליט. הנשיא המצרי, מוחמד מורסי, הודיע אתמול בתגובה כי הוא לא ישא וייתן עם החוטפים וכי הורה לצבא המצרי ולכוחות הביטחון לפעול לשחרור החטופים. דוברו של מורסי, עומר עמר, אמר הבוקר לטלוויזיה הממלכתית של מצרים, כי לא מתקיים משא ומתן עם החוטפים וכי לא יעלה על הדעת לנהל משא ומתן עם פושעים. צבא מצרים העביר כמה יחידות לצפון סיני "כהכנה להשתתפות במבצע צבאי רחב-היקף לשחרור החיילים החטופים אם המשא ומתן ייכשל", אמר הדובר.

הלילה (ראשון), כך נודע למגפון, נחת באל עריש מטוס תובלה מצרי עמוס בחיילים וציוד צבאי הנדרש לפשיטה על ה"קבוצה הטרוריסטית", כך ציין המקור. עוד נודע כי מצרים גייסה לשם כך יחידות מיוחדות שנשלחו לאל-עריש.

כוחות מצריים באל עריש (צילום: מען)
כוחות מצריים באל עריש (צילום: מען)

בסרטון בו הופיעו החיילים עם עיניים מכוסות וידיים קשורות, אמר החייל כי הקבוצה דורשת שחרור אסירים שנכלאו מסיבות פוליטיות. הבוקר הסתערו חמושים על בסיס של כוחות הביטחון המצריים סמוך לאל עריש. החמושים נעו במשאית קלה וירו תוך תנועה מנשק אוטומטי לעבר הבסיס ואז נמלטו מהמקום. לא נמסר על נפגעים בקרב החיילים המצריים.

התקרית, שאירעה מוקדם בבוקר, אינה קשורה ישירות לחטיפה, ככל הנראה, אך היא ממחישה את הכאוס בחצי האי ואת חוסר יכולתו של השלטון המרכזי בקהיר לאכוף את החוק בסיני. סיני  הפכה כר פורה לא רק לחטיפות מצד בדואים אלא גם לפעילות של ארגוני טרור המתכננים פיגועים וירי טילים נגד ישראל. אין עדיין מידע אמין  לגבי זהות התוקפים, אך מקורות ביטחוניים אמרו כי כנראה מדובר בחמושים איסלאמיסטים מהסוג הפועל לאחרונה באזור.

1 Comment

  1. ענת
    21 במאי 2013 @ 0:02

    איך אתה יודע שהם סלפים? קראתי בעיתונות באנגלית ולא ראיתי את הנתון הזה. באמת אני שואלת.

    מי שעומד מאחורי החטיפה ידוע ומזוהה בשמו, הוא אכן מטיף דתי בין היתר. הוא דורש להוציא את אחיו, שעצור ונידון לרצח, לבית חולים כי לטענתו הוא עונה. הוא דורש משפט חוזר והעמדה לדין של המענים.

    הדרישה של החוטפים, במקרה הזה וגם בחטיפה שהיתה לא מזמן של בחור ישראלי מנצרת ותיירת נורווגית – היא משפט צדק ויציאה נגד העינויים הנהוגים בבתי הכלא המצריים.

    זו למעשה הטענה המרכזית של כל הציבור המצרי, שהפיל את מובראק בעיקר בשל האימה של המשטרה החשאית. לצערם לא נרשם שינוי משמעותי בעניין הזה, גם עם חילופי השלטון, לכן הם עדיין זועמים. ויש רושם שהעם המצרי, ובכללותו הבדואים, לא ינוחו ולא ישקטו עד שייגמר המשטר הצבאי האפל הזה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן