Skip to content

ארבעה הרוגים בטבח בבנק הפועלים בב"ש, היורה התאבד

אירוע שהחל כשוד בנק הפך במהירות לפיגוע ירי. עתה מתברר כי תושב העיר, כבן 40, נכנס לבנק וטבח באנשים שנכחו במקום. במהלך עשרים דקות בהן התנהלו במקום חילופי אש הרג היורה ארבעה בני אדם וכמה אנשים נפצעו, אחד מהם באורח קשה. האירוע הסתיים כאשר היורה ירה בעצמו ובת הערובה הפצועה שוחררה. עד ראייה: "הוא ביצע […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מסע נקמה שנחזה בתחילה כשוד שהסתבך – אירע היום בצהריים בבאר שבע. גבר כבן 40, תושב העיר, נכנס לבנק והחל לירות בטירוף. הוא ירה ורצח שלושה גברים ואישה. דובר מד"א, זכי הלר, הודיע כי ארבעה בני אדם נהרגו היום (שני) מירי בסניף בנק הפועלים ברחוב ז'בוטינסקי בעיר. במקום נמצאו עוד שבעה פצועים, אחד מהם במצב קשה ונפגעי חרדה, שטופלו והועברו לבית החולים סורוקה בבאר שבע. האירוע הסתיים לאחר שהאיש ירה בעצמו. שוטרים ופרמדיקים נכנסו לבנק, סרקו את הזירה וקבעו את מותו של היורה. לא מדובר בשוד אלא במסע הרג מטורף של תושב העיר שהגיע למקום כנראה במטרה לפגוע בעובדי הסניף ולחסל חשבונות.

השוטרים והפרמדיקים נכנסים לבנק לאחר שהשודד ירה בעצמו (צילום: משטרת ישראל)
השוטרים והפרמדיקים נכנסים לבנק לאחר שהיורה ירה בעצמו (צילום: משטרת ישראל)

על פי הידוע עד כה ובאישור דובר המשטרה אלון לבבי, החשוד הגיע בשעות הבוקר לבנק וביקש למשוך כסף. לאחר שכרטיס האשראי שלו נבלע בכספומט, הוא נכנס לבנק, ניסה להסדיר הלוואה ורב עם הפקידים. לאחר מכן הלך לביתו ונטל משם אקדח שהיה ברשותו, נכנס לבנק ופתח בירי. בשלב זה הגיע הימ"מ למקום והופעל נוהל משא ומתן. אחר כך נכנסו אנשי הימ"מ לבנק והאיש החמוש התבצר מאחורי הדלפק כשהוא אוחז בבת ערובה. לבסוף האיש ירה בעצמו ובת הערובה שוחררה. אנשי הימ"מ ומד"א פינו מהמקום את הפצועים וההרוגים.

האירוע החל בסביבות השעה אחת בצהריים ובשלב הראשון התבצר היורה בבנק עם כמה בני ערובה. מפכ"ל המשטרה יוחנן דנינו וראש אגף המבצעים ניצב נסים מור הגיעו במקום האירוע ופיקחו על הנעשה מקרוב. ככל הידוע הוזעקה משטרה למקום ואז החל קרב יריות בין השוטרים ליורה שנמשך כעשרים דקות. האיש שנכנס לבנק ירה ללא אבחנה ואחר כך וידא הריגה, לפי עדויות הנוכחים במקום. כוחות המשטרה כיתרו את המקום וכוחות מד"א הוזעקו למקום. גם לאחר מכן נשמעו מהבנק או בסמוך לו קולות ירי. בפתח הבנק לא הוצב מאבטח חמוש על פי הנחיות הנהלת הבנק.

מפכ"ל המשטרה, רב ניצב יוחנן דנינו, הדגיש כשהגיע לזירה: "לפי הנתונים הראשוניים שיש בידינו, מדובר באירוע פלילי ולא לאומני. נבדק אם מדובר בשוד או באירוע ירי על רקע אחר".

בזמן שהאירוע נמשך התבקשו תלמידי בית ספר סמוך להתפנות משער אחורי וכל העסקים ברחוב פונו. תושבי האזור מתבקשים על ידי המשטרה להימנע מלהגיע למקום.

חזית הבנק לאחר שהאירוע הסתיים (צילום: משטרת ישראל)
חזית הבנק לאחר שהאירוע הסתיים (צילום: משטרת ישראל)

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן