Skip to content

ראש עיריית רמה"ש מואשם ברישום כוזב, מרמה והפרת אמונים

בין השאר הגדיל יצחק רוכברגר את הוצאותיו החודשיות מ-500 שקל ל-6,000 שקל לצורך קבלת תגמול על שירותיו כיו"ר הקרן להשתלמות של עובדי הרשויות המקומיות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כתב אישום הוגש היום (ב') בבית משפט השלום בתל אביב נגד ראש עיריית רמת השרון, יצחק רוכברגר, בגין עבירות של רישום כוזב במסמכי תאגיד, מרמה והפרת אמונים בתאגיד. לראש העירייה נערך שימוע קודם לכן, שהתקיים אצל פרקליט המדינה. מכתב האישום שהגישה פרקליטות מחוז תל אביב עולה כי בין 2004 ל-2006 כיהן רוכברגר כיו"ר הקרן להשתלמות של עובדי הרשויות המקומיות, במקביל לכהונתו כראש עיר. רוכברגר עבר על החוק מכיוון שאסור היה לו לקבל שכר מעבר לשכר על עבודתו כראש עיר.

ראש העירייה, יצחק רוכברגר (צילום מתוך אתר העיריה)
ראש העירייה, יצחק רוכברגר (צילום מתוך אתר העיריה)

על פי כתב האישום, רוכברגר הגיע להבנה עם בכירים בקרן כדי לאכוף את האיסור בחוק, והם הסכימו שהחל ממרס 2005 ואילך יוגדל סכום ההוצאות החודשי לתפקיד ל-6,000 שקל, במקום 500 שקל בחודש עד אז.

עוד נטען שרוכברגר ניצל את ההבנות עם מקצת מבכירי הקרן לצורך קבלת תגמול על שירותיו כמנכ"ל וכיו"ר הקרן – אותו לא היה רשאי לקבל. ראש העירייה הוציא חשבוניות וקבלות בגין הוצאותיו האישיות, שהוצגו על ידו כאילו היו קשורות לכיסוי עלויות בהן נשא במסגרת תפקידו בקרן, בעוד שהלכה למעשה לא היה כל קשר בינן לבין תפקידו. בנוסף, בחלקן של הקבלות הוא אף זייף פרטים שהיו רשומים בהן.

למעשה רוכברגר המציא חשבוניות וקבלות על הוצאותיו האישיות, והציג אותן ככאלה הקשורות לכיסוי עלויות שבהן נשא במסגרת תפקידו בקרן. על הגמול שקיבל בגין שירותיו לקרן לא דיווח רוכברג לרשויות המס.

התשלומים אותם קיבל מהקרן הסתכמו ב-117,894 שקל. בנובמבר 2007, אחרי שהתגלו המעשים, החזיר רוכברגר את הסכום לפני פתיחתה של החקירה המשטרתית.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן