Skip to content

אלקין: "שלום יוכל להיות רק עם השתלבות בסביבה הערבית"

סגן שר החוץ, זאב אלקין, אמר זאת בהשקת "השדולה לקידום פתרון הסכסוך הישראלי-ערבי". לדבריו, האמירה של ראש הממשלה הקטארי בעת ביקורו בארצות הברית, לגבי חילופי שטחים במסגרת הסכם שלום הינה אמירה חשובה. "ייתכן והיא אף תמלא תפקיד בחידוש המשא ומתן עם הפלסטינים"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

סגן שר החוץ אלקין אומר כי האמירה של ראש הממשלה הקטארי בעת ביקורו בארצות הברית לגבי חילופי שטחים במסגרת הסכם שלום הינה אמירה חשובה. "איני רוצה לזלזל בה", אומר ח"כ אלקין. "ייתכן והיא אף תמלא תפקיד בחידוש המשא ומתן עם הפלסטינים". לדברי אלקין: "אם יהיה שלום אז הוא יכול להיות רק שלום של השתלבות בסביבה הערבית. הסביבה הערבית תישאר איתנו וצריך להשתלב בה".

"רק שלום של השתלבות". אלקין (צילום: אתר הכנסת)
"רק שלום של השתלבות". אלקין (צילום: אתר הכנסת)

עם זאת, אמר סגן שר החוץ אלקין כי אמירתו של ראש ממשלת קטאר לא הניבה יוזמת שלום ערבית חדשה והסביר כי שר החוץ המצרי קבע שכל שינוי ביוזמת השלום הערבית מחייב החלטה במפגש פסגה של הליגה הערבית אך מפגש כזה לא התקיים.

סגן שר החוץ זאב אלקין אמר את הדברים האלה בהשקת "השדולה לקידום פתרון הסכסוך הישראלי-ערבי", שהוקמה על ידי ח"כ חיליק בר (עבודה) בשיתוף עם תנועת "קול אחד" ותנועת "ישראל יוזמת". באירוע ההשקה נכחו יותר מ 30 חברי כנסת שדיברו מול קהל של כ-500 איש.

חה"כ חיליק בר, יו"ר השדולה, הגיב בדבריו לעמדות הניציות שביטא שר האוצר יאיר לפיד (יש עתיד) בראיון לניו יורק טיימס כאשר פסק בין היתר שהנשיא עבאס אינו פרטנר לשלום. חה"כ בר פנה לשר האוצר באומרו: "אכזבת אותנו בנושא הכלכלי, אל תאכזב אותנו בנושא המדיני. הבטחת לפעול כדי לחזור לשולחן המשא ומתן – עכשיו תעמוד בהתחייבויות שלך".

בנוסף אמר ח"כ בר: "התעלמות מיוזמת השלום הערבית זה לא אופציה. ממשלת ישראל לא נתנה תשובה חיובית. לא נתנה תשובה שלילית. פשוט לא הייתה תשובה. כל מדינות ערב וכל המדינות המוסלמיות תומכות ביוזמה הזו ואנחנו שותקים כבר יותר מעשור".

"התעלמות מיוזמת השלום הערבית זה לא אופציה". חיליק בר (צילום: ויקיפדיה)
"התעלמות מיוזמת השלום הערבית זה לא אופציה". חיליק בר (צילום: ויקיפדיה)

סגן שר החינוך, ח"כ אבי וורצמן (הבית היהודי) אמר: "באתי להשמיע דעה אחרת. כולנו שוחרי שלום. אך ארץ ישראל ככלל וירושלים בפרט אינה קניין פרטי ולא ניתן לוותר עליה". עוד אמר סגן שר החינוך כי "התנאי הראשון לשלום הוא הכרה ערבית בכך שעם ישראל שב לארצו ולמולדתו".

ח"כ יצחק כהן, מבכירי מפלגת ש"ס, סיפר כי כתב לנתניהו מכתב וקרא לו לא לדחות את יוזמת השלום הערבית ולהפוך כל אבן כדי לבדוק את היתכנותה. הוא אמר כי יש סיכונים בעשיית שלום אך ליוזמת השלום הערבית יש גם יתרונות משמעותיים: הכרה בישראל, הגעה לקץ הסכסוך ושמירה על התנחלויות באמצעות חילופי שטחים. הוא הוסיף כי "מקור הסכסוך הוא אי ההסכמה של הקולקטיב הערבי לקבל מדינה יהודית ודמוקרטית. לכן הסכסוך לא ניתן לסיום רק מול הפלסטינים. צריך לעשות זאת, סלחו לי, מעל ראשם של הפלסטינים". לטענתו יש לשמור על ירושלים מאוחדת בריבונות ישראל.

הדובר הראשי, הלורד ג'ון אלדרדייס, אשר מילא תפקיד מרכזי בהשגת הסכם השלום בצפון אירלנד, אמר: "ללא אמון אי אפשר להתקדם, אך איך אפשר לסמוך על האויב? האמון לא צריך לבוא לפני שלום או במהלך תהליך השלום. הוא התוצר של השלום. האלימות והמאבק הצבאי אינם פתרון".

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן