Skip to content

בית המשפט: 14 שנות מאסר לקצין מג"ב שירה בשכנו

שופטי בית משפט המחוזי בבאר שבע שלחו את ניר סומך ל-14 שנות מאסר על הריגה לאחר שירה בשכנו. למרות שמכתב האישום הוסר סעיף הרצח, פסק בית המשפט כי היו כוונות לירי וכי הירי לא היה מוצדק
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בית המשפט המחוזי בבאר שבע גזר היום (שני) 14 שנות מאסר על קצין משמר הגבול, רב-פקד ניר סומך, שהורשע בהריגת שכנו בן טל בקיבוץ זיקים. בכתב האישום שהוגש נגד סומך נטען כי בספטמבר 2009 רצח סומך את טל בעקבות סכסוך בין טל לבין אשתו של סומך. השכן התאהב באישה והטריד אותה באופן אובססיבי. כתב האישום ייחס לסומך עבירת רצח, אשר ממנה הוא זוכה מחמת הספק.

השופטים ברוך אזולאי, יורם צלקובניק ויעל רז-לוי כתבו בגזר הדין, כי סומך לקח את חייו של טל בשלוש יריות ופגע בערך אוניברסלי עתיק, קדושת החיים. "המדובר במעשה חמור בנסיבות ביצוע קשות", ציינו השופטים, "ירי שלא הייתה לו כל הצדקה כשהנאשם לא היה בסכנת חיים כפי שטען". עוד נכתב: "הנאשם לא רק שלא נטל אחריות לירי הקטלני במנוח, אלא הטיל את האחריות על המנוח, הציג את המנוח כאלים, כתוקפן, וכמי שאחראי לירי שלו".

השופטים התחשבו באישיותו. ניר סומך (צילום מסך מתכנית "עובדה")
השופטים התחשבו באישיותו. ניר סומך (צילום מסך מתכנית "עובדה")

לגבי טענת סומך, כי פעל מתוך הגנה עצמית, פסקו השופטים: "דחינו בשתי ידיים. מכאן, הנאשם אינו זכאי להתחשבות לה זכאי נאשם אשר הודה בתחילת משפטו והביע חרטה… הוא לא נטל אחריות למעשיו או לחלקו באירועים ובתוצאה הכה איומה". עם זאת ציינו השופטים, כי לקחו בחשבון את אישיותו החיובית של סומך: "יש לזקוף לזכותו שהוא אדם נורמטיבי, נעדר כל עבר פלילי. אין זה עניין של יום ביומו לדון נאשם בעבירה כה חמורה בעוד כה רבים מתארים את תרומתו".

סנגוריו של סומך, עורכי הדין יאיר גולן ואבי חימי, ביקשו לדחות את ביצוע גזר הדין ובית המשפט נענה לבקשה וקבע כי הוא יחל את ריצוי עונשו בשלושה ביוני.

בהודעה שמסרו עם תום הדיון מסרו שני עורכי הדין: "מדובר בתיק ייחודי ויוצא דופן, הן מהבחינה המשפטית והן מהבחינה האנושית. היינו שבעי רצון מכך שמר סומך זוכה מרצח והורשע בהריגה. אין ספק שהתוצאה העונשית אינה קלה, אך המילה האחרונה טרם נאמרה".

בהתייחס לטענתו של סומך להגנה עצמית, פסקו השופטים: "נקדים ונאמר כי לאחר שמיעת הראיות נראה לנו שלא זו בלבד שהנאשם לא הצליח לעורר ספק באשר להגנה עצמית, הנאשם גרם למות המנוח מתוך הכנה וכוונה להמיתו". הם הסבירו כי "הנאשם ירה במנוח שלוש יריות לפחות. ירייה אחת לחזה, שלא פגעה, ושתי יריות לראשו. אחת פגעה בראשו והשנייה בצווארו. מדובר בירי לחזה ולראש שעלול להיות קטלני. כמו כן יש ראיות לאלמנט ההכנה".

אביו של המנוח הגיב לגזר הדין ואמר: "שום דבר לא יחזיר לי את בני".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן