Skip to content

מנכ"ל משרד התיירות החדש אמיר הלוי: משפטן, גיאוגרף ויזם

טקס חילופי מנכ"לים התקיים היום במשרד התיירות. לדברי הלוי, הוא עבר "טבילת אש" במאבק על הותרת הפטור ממע"מ על תיירות ועל תקציב המשרד. "נפעל בקור רוח ונתגבר על המשברים שיבואו, כמו שהתגברנו על משבר המע"מ ועמוד ענן", אמר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

טקס חילופי מנכ"לים התקיים היום במשרד התיירות, כאשר שר התיירות, ד"ר עוזי לנדאו, מינה את אמיר הלוי למנכ"ל במקומו של נועז בר ניר, שהובא למשרד על ידי השר הקודם, סטס מיסז'ניקוב.

חילופי מנכ"לים במשרד התיירות: מימין - המנכ"ל הנכנס אמיר הלוי, שר התיירות ד"ר עוזי לנדאו והמנכ"ל היוצא, נועז בר ניר. (צילום: ששון תירם)
חילופי מנכ"לים במשרד התיירות: מימין - המנכ"ל הנכנס אמיר הלוי, שר התיירות ד"ר עוזי לנדאו והמנכ"ל היוצא, נועז בר ניר. (צילום: ששון תירם)

אמיר הלוי (48) אב לשלושה, הינו בוגר הפקולטה למשפטים באוניברסיטת בר אילן (LLB), ובנוסף – גיאוגרף בהשכלתו (BA, אוניברסיטת תל אביב). בעברו ייסד הלוי את חברת ARTTIC Israel, המתמחה בייזום פרויקטים טכנולוגיים באירופה, וכן עמד בראש חברת הלוי-דוויק ושות', מקבוצת פאהן קנה (רו"ח), המתמחה בייעוץ וניהול פרויקטים במגזר הפרטי והציבורי. בין השנים 1993-2003 כיהן הלוי כחבר מועצה בעיריית תל אביב; במהלך תקופה זו (1993-1998) כיהן כיו"ר ועדת הרכישות וההתקשרויות של העירייה. בין השנים 2001-2003 כיהן כסגן ראש העירייה. בין השאר, יזם הלוי את פרויקט האופניים בעיר תל אביב. הלוי כיהן כדירקטור בדירקטוריונים במגזר הפרטי והציבורי; כיום מכהן כיו"ר מרכז הספורט הלאומי בת"א.

"נבחן מחדש את מערך השיווק של המשרד"

הלוי התייחס לתקופת הקיצוצים בה נכנס לתפקיד ואמר כי עבר "טבילת אש" במאבק על הותרת הפטור ממע"מ על תיירות ועל תקציב המשרד ואמר שיבחן מחדש את מערך השיווק של המשרד: נבדוק כיצד אפשר לקדם אותו באמצעות שימוש רב יותר בניו מדיה, בדיגיטציה ובשפות חדשות ושונות. נבחן מחדש את שיטות השיווק המסורתיות ונפעל למנף תיירותית את תדמיתה של ישראל בעולם כמעצמה טכנולוגית חזקה ויצירתית, עם חיים שוקקים, מצד אחד בירושלים – כעיר רוחנית ורב גונית על אתריה הקדושים, ומצד שני בתל אביב – בירת בילויים ותרבות עולמית".

פסטיבל "כפר ביקרתם" ביארכא, אחד הפרוייקטים בתקופתו של המנכ"ל היוצא נועז בר ניר, שטיפח את התיירות בכפרים הדרוזים והצ'רקסיים
פסטיבל "כפר ביקרתם" ביארכא, אחד הפרוייקטים בתקופתו של המנכ"ל היוצא נועז בר ניר, שטיפח את התיירות בכפרים הדרוזים והצ'רקסיים

בר ניר איחל למחליפו הצלחה ואמר כי מחכות לו משימות לא פשוטות. "המשימה העיקרית שלנו היתה להגדיל את תחרותיות התעשייה, הן דרך השבחת המוצר התיירותי והן דרך הפחתת עלותו וזאת כדי שנוכל להגדיל את חלקה של ישראל בעוגת התיירות העולמית, כדי לייצר תעסוקה". לדבריו, הוא מאמין בכוחו של המגזר הציבורי לשנות את חיי האזרח ובכוחו של משרד התיירות לתרום לכלכלת המשק, לשפר איכות החיים של האזרחים ולייצר תעסוקה בפריפריה. "בשנים האחרונות הובלנו לא מעט תהליכים ושינויים ואני גאה בהם. בין היתר: שיא של כל הזמנים בתיירות, ההחלטה על קציר המלח ופיתוח אזור ים המלח, סיוע לבנייה של כ-9,000 חדרי מלון, דירוג בתי המלון, פרויקט 'כפר ביקרתם', יצירת מאות עסקים קטנים בתיירות ועוד", מנה בר ניר.

השר לנדאו הודה למנכ"ל היוצא, נועז בר ניר, על פעילותו בארבע השנים האחרונות וציין ש"בר ניר זוכה להערכה עמוקה ונרחבת, גם בתעשייה וגם במשרד התיירות". מה שכמובן לא הספיק כדי להותיר אותו בתפקיד.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן