Skip to content

המשטרה: אקדחו של הרוצח בבנק הוחרם בעבר

על פי מידע שהתקבל מהמשטרה, לאיתמר אלון שרצח אתמול ארבעה אנשים בסניף הבנק בבאר שבע, עבר של אלימות: שכן התלונן עליו בעבר על שהסב נזק למזגניו וכלא את הוריו בחדר הממ"ד. בעקבות התלונה הוחרם נשקו של אלון, אך הוחזר לו בהמשך
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אקדחו של איתמר אלון, שבו רצח אתמול ארבעה אנשים, הוחרם במהלך חודש אוגוסט 2011 או בסמוך לו על ידי המשטרה. הנשק הוחרם בעקבות סכסוך שפרץ בינו לבין שכנו. לדברי שכנו פרץ הסכסוך בעקבות התקנת מזגנים בבית השכן. אלון חתך את צינורות אחד המזגנים, ולאחר מכך את השני. בעקבות כך לדברי השכן, הוא פנה למשטרה.

לדבריו הוא פנה למשטרה לאחר שגילה כי אלון חתך את צינורות המזגנים, ביקש לשוחח עם הוריו של אלון ונוכח כי הם אינם עונים. "הגיעה לכאן הניידת, הם צעקו ודפקו בדלת כדי שיפתח, אבל אף אחד לא ענה. בסוף הגיעו מכבי אש שפרצו, ולפי מה שהבנתי מהשוטרים, הוא סגר את ההורים שלו בתוך חדר הממ"ד בבית". השוטרים פרצו את דלת הבית ושחררו את ההורים מ"כלאם". נשקו הוחרם, והוא עתר לבת משפט השלום בבאר שבע בבקשה להחזיר לידיו את נשקו.

פנייתו של איתמר אלון לבית המשפט בבקשה להשיב לו את הנשק

ב-8 באוגוסט 2011 התייצב איתמר אלון בבית משפט השלום בבאר שבע, וביקש מהשופטת שרה חביב להחזיר לו את אקדחו. יועצה המשפטי של המשטרה, רס"מ שלום יפרח, טען בפני השופטת כי "למשיב קיים תיק בגין עבירות של גרימת נזק לרכוש של השכן שלו והכשלת שוטר. הוא הובא בפני קצין החקירות בתחנה, ולאחר שהקצין עיין בתיק החקירה ושוחח עם החשוד, הוא סבר כי מסוכנות מצידו של המשיב כלפי הוריו ולאור העובדה שהוא מחזיק נשק ברשותו, החליט לתפוס את הנשק מידיו. עמדתנו היא שאין מקום להחזיר את הנשק, לפחות עד שיתבררו כל הנסיבות, בין היתר, בדיקת המסוכנות של העורר כלפי הוריו".

"אני מבקש את הנשק שלי בחזרה בשל הרקע הביטחוני הביצועי שלי", הסביר והגיב לשופטת, אלון:"במהלך השירות הביטחוני שלי ביצעתי דברים בשם הציבור, מדינת ישראל, מעשים חמורים ביותר מבחינת הצד השני של המחבלים. אם ייוודע להם שאני לא נושא נשק, יש משמעות טרמינלית. המשמעות היא טרמינלית, אם ייוודע למשפחות הנוגעים לעניין שאני לא חמוש, הפגיעה בי היא על סף הוודאי, ולכן אני מבקש להחזיר לי את הנשק על מנת לאבטח את עצמי ברמה האישית".

שופטת בית המשפט החליטה כי יתקיים דיון נוסף בנושא אך הורתה ש"קצין משטרה ישקול שוב את שאלת הפקדת נשקו". למחרת היום, ב-9 באוגוסט, הודיע יפרח לבית המשפט כי "בסיום חקירתו של המערער, הוחלט להשיב לו את נשקו". בהמשך הפנייה כותב היועץ כי לאור ההחלטה הזו מתבקש בית המשפט לבטל את הדיון הנוסף שנקבע למחרת היום. השופטת שרה חביב, אישרה את הבקשה וביטלה את הדיון.

הסבריו של אלון לגבי עבר ביטחוני התייחס לאירוע שארע לפני 11 שנים. אז הגיעו שני מחבלים לבסיס פיקוד דרום בבאר שבע, פתחו באש לכל עבר ורצחו חיילות. אלון ששימש אז כקצין ביטחון של מוסדות החינוך בעיר, שהה בסמוך. הוא רץ למקום, ירה לעבר אחד המחבלים וסייע בהריגתו. על פעולות אלה הוא זכה במדליית העיר באר שבע על אומץ לב, שאותה קיבל מראש העיר הקודם יעקב טרנר.

בת הערובה מועברת לבית החולים (צילום: אלברטו דנקברג)
בת הערובה מרים כהן מועברת לבית החולים (צילום: אלברטו דנקברג)

הרצח בסניף בנק הפועלים בבאר שבע אירע על פי מידע שהגיע לידי המשטרה, לאחר שאלון ביקש מעובדי הבנק להגיע להסדר חוב בגובה 6,000 שקל. כמה שעות לאחר שקיבל תשובה שלילית מהבנק וכרטיס האשראי שלו נבלע במכשיר הכספומט, נסע אלון ביתו, נטל את אקדחו חזר למקום וירה בעובדים ובלקוחות. במשך כשעה תמימה הוא החזיק במרים כהן עובדת הבנק, כבת ערובה. בשלב מסוים הוא הורה לה להיצמד לקיר ולהפנות את ראשה ואז הוא ירה בעצמו.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן