Skip to content

מנהיג כת חשוד שאילץ הורים להתעלל בילדיהם

הותר לפרסום: גבר מהצפון הקים כת קטנה ודרש מהחברים לנהוג באלימות ואכזריות קשה כלפי ילדיהם כ"חינוך". הפרשה נחשפה לאחר שאחת הנשים, שפרשה מהכת, התלוננה במשטרה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הותר לפרסום: גבר בן 56, תושב מג'ד אל כרום בצפון, הקים לפני עשר שנים על פי החשד, כת פרטית ושלט בשלטון יחיד דיקטטורי ב-11 הורים ו-25 ילדיהם. לפי החשד כפה הגבר על "נתיניו" לנהוג באלימות והתאכזרות קשה כלפי הילדים. בין השאר הוא חשוד כי הורה לכלוא את הילדים בחדרי השירותים למשך שעות, למרוח צואה על פניהם ולהגביל את האוכל שניתן להם.

הדבר נחשף כשאחת הנשים, בת 46, שפרשה מהכת הגישה תלונה במשטרה. בשלב זה חשוד מנהיג הכת בהתעללות פיזית ונפשית בקטינים, וניסיון להתעללות פיזית ונפשית בקטינים ומעשי סדום. מפרטי החקירה עולה כי ה"כת" כללה שש משפחות, והחשוד ניהל את אורח חייהן ויצר אצלן תלות מוחלטת בו, גם בענייניהן הכלכליים. את המבוגרים הוא אילץ לנהוג באלימות כלפי ילדיהם לצורך "חינוך ראוי".

המשטרה פשטה על בתי החשודים וביצעה מעצרים (צילום: אור מני)

במשטרה הוטלה החקירה על צוות חקירה מיוחד בראשות סגן ניצב שי דיכטר ורב פקד אייל הררי, ביחידה המרכזית של מחוז הצפון. החקירה נוהלה בסיוע עובדים סוציאליים ממשרד הרווחה ופקידי משרד הפנים, ובליווי פרקליטות מחוז חיפה. תוך כך הוצא צו איסור פרסום גורף על פרטי החקירה.

הבוקר פשטו שוטרים וחוקרים מימ"ר מחוז הצפון של המשטרה, וכן נציגים משירותי הרווחה, על ביתו של החשוד ועל בתים של משפחות נוספות בכת וביצעו מעצרים. לאחר המעצרים, הצמיד משרד הרווחה לכל משפחה צוות ליווי והתערבות הכולל עובדים סוציאליים. וזאת, במטרה לברר את צורכי המשפחות, שנתפסות כקורבנות של כת פוגענית.

מהחקירה שהחלה לפני חודש וחצי, עולה כי במהלך השנים האחרונות השתלט הגבר על המשפחות, שחלק מילדיהן כבר בגירים כיום. לפי החשד הוא נהג לאלץ את ההורים להתנהג באופן אלים כלפי הילדים ולהכות אותם בחגורות ובנעליים, באופן שלדברי המתלוננת "לא משאיר סימנים על גוף הילדים". מלבד ההתעללות, דרש החשוד מההורים למסור לו מידע על חייהם האינטימיים והגדיר חדירה זו לחייהם כרצון "לתת להם פתרונות מטעמו לבעיות ביניהם".

לדברי חוקרי המשטרה, אנשי ה"כת", פיתחו כלפיו "תלות מוחלטת ואמונה עיוורת וחששו מטעויות ואף הפקידו את כספיהם בידיו". החוקרים ספרו כי "הנשים עבדו בשבילו וביצעו עבודות ניקיון. כאשר לא היה מרוצה מעבודתן הוא נהג לכלוא אותן למשך מספר ימים כעונש". במשטרה מוסיפים כי על פי החשד ביצע החשוד עבירות בעלות אופי מיני בחלק מהנשים.

עוד נודע כי החשוד הכתיר עצמו כ"ח'ליפה", שהוא תואר דתי מוסלמי, אולם ככל הידוע לכת עצמה לא היו סממנים דתיים. במשטרה מציינים כי רק לאחר שכל המבוגרים והקטינים המעורבים ייחקרו, יוחלט אם יש מקום לאישומים נגד חשודים נוספים, או שהמנהיג הוא הגורם היחיד שביצע עבירות פליליות לכאורה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן