Skip to content

שר החוץ של ליטא: "כנשיאת האיחוד האירופי נתמוך ביוזמת קרי"

בפגישה עם הנשיא פרס אמר עוד שר החוץ של ליטא: "לצערי יש לנו דפים שחורים בהיסטוריה, אנו יודעים שכ-200,000 יהודים חיו בליטא לפני המלחמה וכמעט כולם נהרגו. אנו מודעים לחשיבות לימוד וזיכרון השואה, ואכן אנו מקיימים פעילויות חינוכיות בנושא"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"ליטא כנשיאת האיחוד האירופי תמשיך לעמוד לצד ישראל ותשמר את היחסים העמוקים והטובים בין שתי המדינות". כך הבטיח שר החוץ של ליטא, ליאנס לינקוויציוס, לנשיא המדינה שמעון פרס. ליטא תהיה הנשיאה התורנית של האיחוד האירופי החל מחודש יולי ושר החוץ שלה אמר לנשיא: " כנשיאי האיחוד אנו שותפים לעמדה האירופאית לקידום תהליך השלום ותומכים ביוזמת קרי"

"ליטא היא ידידה של ישראל". הנשיא פרס ושה"ח של ליטא (צילום: מארק ניימן/לע"מ)
"ליטא היא ידידה של ישראל". הנשיא פרס ושה"ח של ליטא (צילום: מארק ניימן/לע"מ)

הנשיא פרס פתח בברכה לשר החוץ הליטאי על כניסתה של ליטא לתפקיד נשיאת האיחוד האירופי החל מיולי הקרוב: "כנשיא מדינת ישראל אני מברך את ליטא על כניסתה לתפקיד נשיאת האיחוד האירופי, זהו הישג אדיר לליטא ואני בטוח שזהו כבוד גדול לעם הליטאי".

במהלך הפגישה דנו השניים בתפקידה של ליטא כנשיאת האיחוד ובסדר היום והאתגרים שיעמדו בפניה. שר החוץ הליטאי אמר בנושא זה כי לישראל ולליטא יחסים היסטוריים עמוקים: "אנו רואים בך, כבוד הנשיא ובעמך חלק מהעם הליטאי, ישנם המון ישראלים ממוצא ליטאי – מדינאים, עיתונאים ודיפלומטים, רבים מהם דוברים את השפה הליטאית". שר החוץ הליטאי התחייב  בפני הנשיא פרס כי: "ליטא היא ידידה של ישראל. גם כנשיאי האיחוד, אני מבטיח לך שנהיה ניטראליים, נתמוך בכם, ונמשיך לשמור על יחסינו העמוקים והמיוחדים עם ישראל. ליטא כנשיאת האיחוד שותפה לעמדה האירופאית לקידום תהליך השלום ותומכת ביוזמת קרי".

הנשיא פרס התייחס גם הוא לנושא ואמר: "אני מאמין כי יוזמתו של קרי לקידום תהליך השלום בין ישראל לפלשתינאים תוביל לפריצת דרך. אבו-מאזן הוא פרטנר לשלום, והיום ברור לכולם כי אין פתרון נוסף זולת פתרון שתי מדינות לשני עמים. מאמציו של קרי חשובים, ויחד עם הפעילות המבורכת של האיחוד האירופי והקולות הנשמעים לאחרונה מהליגה הערבית, ניתן לייצר מעטפת רחבה ולהביא להבשלה וחידוש השיחות".

שר החוץ הליטאי הודה לנשיא פרס על קבלת הפנים החמה והתייחס בסוף דבריו לחשיבות זיכרון השואה ואמר: "לצערי יש לנו דפים שחורים בהיסטוריה, אנו יודעים שכ-200,000 יהודים חיו בליטא לפני המלחמה וכמעט כולם נהרגו. זו הייתה טרגדיה לעם היהודי אך גם לעם הליטאי, משום שהייתם חלק בלתי נפרד מפניה של ליטא. אנו מודעים לחשיבות לימוד וזיכרון  השואה, ואכן אנו מקיימים פעילויות חינוכיות בנושא".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן