Skip to content

השב"כ חשף חוליית טרור שתכננה פיגועים באיו"ש

מחקירתם עולה כי ארגון הג'יהאד האסלאמי מתאמץ לאחרונה להוציא לפועל פיגועים, בעיקר פיגועי חטיפה לצורך מיקוח על שחרור אסירים. פעיל הג'יהאד שגייס את החוליה ריצה מספר תקופות מאסר בשל פעילות טרור ונפצע בנובמבר 2011, בעת שניסה להימלט ממעצר. מאז הוא מתנייד על כיסא גלגלים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הותר לפרסום: שירות הביטחון הכללי חשף בחודשים האחרונים התארגנות צבאית של הג'יהאד האסלאמי שחבריה, תושבי חברון, בשנות העשרים לחייהם, תכננו לבצע פיגוע חטיפה באזור חברון, לצורך מיקוח על שחרור אסירים פלסטינים. במהלך חודש אפריל 2013 הוגשו כתבי אישום לבית המשפט הצבאי ביהודה נגד חברי החוליה.

העבירות אשר יוחסו לחברי החוליה הינן – חברות בהתאחדות בלתי מותרת, החזקת אמל"ח, אימונים צבאיים, שידול לזריקת מטען וקשירת קשר לגרימת מוות בכוונה. חקירה זו חושפת, פעם נוספת, את מאמציו של ארגון "הג'יהאד האסלאמי" באזור חברון בפרט, ובאיו"ש בכלל, להוציא אל הפועל פיגועים, בדגש על פיגועי חטיפה לצורך מיקוח על שחרור אסירים.

(צילום אילוסטרציה: דו"צ)
(צילום אילוסטרציה: דו"צ)

חברי ההתארגנות שנעצרו הם: מעתז מחמד טאלב עבידו, בשיר עאיד מחמד זאהדה, חאזם עוני מחמד טויל ועבדאללה מחמד עטא עבידו. חאזם טויל ועבדאללה עבידו הורשעו בשנים האחרונות בביצוע עבירות ביטחוניות במסגרת הג'יהאד האסלאמי וריצו עונשי מאסר בישראל.

במסגרת חקירת העצורים בשב"כ עלה כי מי שגייס אותם לחוליה, ואף הניע את פעילותה, הוא מעתז מחמד טאלב עבידו, בן 33, פעיל בכיר של "הג'יהאד האסלאמי" באזור חברון, שנעצר לחקירה אף הוא. יצוין, כי מעתז עבידו, אשר ריצה מספר תקופות מאסר עקב פעילות טרור במסגרת הג'יהאד האסלאמי, נפצע בנובמבר 2011, בעת שניסה להימלט ממעצר, ומאז הוא מתנייד על כיסא גלגלים.

בחקירתם הודו העצורים כי מטרת החוליה הייתה לבצע פיגועי טרור, וכי כבר החלו בתכנון פיגוע חטיפה לצורך מיקוח על שחרור אסירים פלסטינים. לפי התכנון, חברי החוליה התכוונו לנסוע בקרבת תחנות הסעה, בהן ממתינים חיילים או אזרחים ישראלים, לירות לעברם מהרכב ולבסוף לחטוף גופה ולהסתירה, וזאת כדי לנהל מו"מ על החזרתה. על פי הודאותיהם, מעתז עבידו עצמו, על אף נכותו, ביקש להיות זה שיבצע את הירי מהרכב.

לאחרונה נראה שגורמי הטרור מגבירים את ניסיונותיהם לארגן פיגועי טרור בשטחים. בחודש מרץ השנה חשף השב"כ, בסיוע צה"ל ומשטרת ישראל, חוליית טרור צבאית של חמאס, שחבריה, תושבי הכפר בני נעים שבדרום הר חברון, תכננו לבצע פיגועים, לרבות פיגוע חטיפה ומיקוח על שחרור אסירים פלסטינים. במהלך חקירתם של חברי החוליה הוסגר מטען חבלה ומידע הנוגע לאופן ייצור חומרי נפץ ייחודיים. בראש חוליית הטרור עמד נדאל מאזן בלוט, כבן 19, אשר הודה בחקירתו בשב"כ בהקמת חוליה צבאית ובגיוס צעירים מבני נעים לחוליה, שמטרתה לבצע פיגועים.

בלוט הסתייע ברוחי אבו שאמסיה, תושב חברון, כבן 18, כדי להשיג מידע לגבי הדרכים לייצור חומרי נפץ ומטענים, וכן חומרי הדרכה והנחיות לשמירה על חשאיות והתמודדות עם חקירות. נדאל וחולייתו, שמנתה כ-9 חברים, תכננו לבצע מספר פיגועים, ובכלל זאת, פיגוע חטיפה ורצח של ישראלים, העובדים באזור חקלאי יהודי הסמוך לבני נעים והמכונה "חלקת כלב". בחקירתם עלה, כי החוליה תכננה לרצוח את החטוף, להסתיר את גופתו במערה סמוך לכפר, ולאחר מכן לקיים מיקוח על שחרור אסירים. תכנון נפרד כלל כוונה להטמין מטען חבלה מאולתר, אותו ייצר בלוט בחלקה החקלאית הנ"ל.

במהלך החקירות הוסגר ונתפס מטען החבלה, וכן ציוד נוסף, לרבות 3 מסכות, וכן דיסקים ובהם מידע, שחלקו נוגע לייצור חומרי נפץ ייחודיים". בתאריך 23.4.13 הוגשו כתבי אישום לביהמ"ש הצבאי ביהודה, המייחסים לנאשמים עבירות של חברות ופעילות בהתאחדות בלתי מותרת, ייצור מטען, נסיון להנחת פצצה, סחר באמל"ח, נסיון להנחת מטען וקשירת קשר לגרימת מוות בכוונה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן