Skip to content

כוחה של הנאה קולינארית

נועה יוגב, כתבת מגפון, מצאה את המתכון המושלם שיפשיט לכם את הבגדים, יחמם את הגוף ויעלה את כל סיפי החושניות. גבינת קממבר מצופה בבצק בירה ברוטב דמדמניות. אורגזמה של טעמים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

נועה יוגב, כתבת מגפון, מצאה את המתכון המושלם שיפשיט לכם את הבגדים, יחמם את הגוף ויעלה את כל סיפי החושניות. גבינת קממבר מצופה בבצק בירה ברוטב דמדמניות. אורגזמה של טעמים

מאת: נועה יוגב

הימים הגשומים והקרים אשר פוקדים אותנו לאחרונה, מקשים לצאת מהאווירה החורפית והבייתית. בניסיון להתגבר על הקור העז – לבשתי חולצה ארוכה, מעליה סריג, מעליו 'פוטר' וכמובן שהוספתי גם צעיף כדי שלא יהיה לי קר בצוואר. הרגשתי שאני מתחילה להתחמם, אבל משהו היה חסר, אוכל!

גבינת קממבר עגולה, צילום: Dominik Hundhammer
גבינת קממבר עגולה, צילום: Dominik Hundhammer

קשה להרגיש שבאמת מתחממים ללא תוספת של נשנושים מכל הסוגים. אגרתי מהשלל שמצאתי במטבח וצעדתי לעבר הספה המזמינה. מבט חפוז לעבר המראה עצר את החגיגה, התגלתה בפני מציאות קשה – נראתי נורא וממש הרגשתי נבוכה. מאותו רגע הייתי נחושה למצוא פתרון למצוקת הקור ועדיין להיראות במיטבי. משום שבאוכל עסקינן, החלטתי להכין מנה שתהיה חמה, חושנית ויפה, שתחזיר לנו את הסומק ללחיים ותגרום לנו לרצות להשקיע ולטפח עצמנו בשבילה.

בחרתי במנה של גבינת קממבר מצופה בבצק בירה ומוגשת ברוטב דֻּמְדְּמָנִיות. מדובר באביונה של צבעים וטעמים. עם חיתוך בצק הבירה, נחשפת גבינת קממבר הנמסה אל תוך רוטב דמדמניות משגע. הביס הראשון נכנס לפה ואיתו מתחילים לפעול כל החושים המנסים לפענח את הטעמים השונים. באופן טבעי, וללא שליטה, גופכם יתחיל להתחמם, שכבות הבגדים ירדו אחת אחרי השניה – ואתם תרגישו נפלא, כי זו כוחה של הנאה.

גבינת קממבר מצופה בבצק בירה ברוטב דמדמניות

דרגת קושי: ♥♥♥♥♥          זמן הכנה: 40 דקות

מצרכים ל-4 סועדים
חבילת קממבר עגולה
שמן לטיגון

גבינת קממבר מצופה בבצק בירה
גבינת קממבר מצופה בבצק בירה

לבצק בירה
כוס קמח לבן תופח
¾ כוס בירה בהירה

לרוטב הדמדמניות
60 גרם דמדמניות קפואות
½ כוס של ריבת פירות יער
½ כוס מים
½ כפית של גרידת קליפת לימון
½ כפית של גרידת קליפת תפוז
כף ברנדי

אופן ההכנה

  1. מכינים את בצק הבירה: מערבבים את הקמח התופח עם הבירה עד לקבלת תערובת אחידה. נותנים לבלילה לנוח במשך שעה בטמפרטורת החדר.
  2. מכינים את הרוטב: מכניסים לסיר את הדמדמניות, הריבה, המים, גרידת הלימון, גרידת התפוז והברנדי ומביאים לרתיחה. מנמיכים את האש ומבשלים במשך 15 דקות נוספות.
  3. חותכים את הקממבר לשמיניות, מקמחים כל חתיכה וטובלים בבלילת בצק הבירה.
  4. לפני ההגשה, מחממים שמן עמוק במחבת לטמפרטורה גבוהה מאוד ומטגנים עד לקבלת גוון שחום.
  5. יוצקים את הרוטב לצלחת הגשה ומעל מניחים את גבינת הקממבר המטוגנת.
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן