Skip to content

המוסיקאים בראש העין התאגדו בארגון "מען" ומאיימים בסכסוך עבודה

עובדי המרכז למוסיקה בראש העין בחרו ועד עובדים והם תובעים מהרשות להיכנס אתם מייד למשא ומתן על הסכם עבודה קיבוצי
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

עובדי המרכז למוסיקה של עיריית ראש העין, מוסד שקנה לו שם כמקצועי וברוך כישרונות, התאגדו והקימו ועד עובדים והם תובעים מהעירייה להיכנס אתם למשא ומתן על הסכם עבודה קיבוצי. לפני כחצי שנה פנו העובדים לארגון העובדים מען ובקשו להצטרף לארגון. במען נענו בחיוב ובתחילת חודש מאי פנו נציגיה במכתב לראש העירייה וביקשו להתחיל במו"מ על הסכם קיבוצי, לאור התארגנות העובדים. לטענתם, העירייה והעמותה לשירותים חברתיים נקטו כלפיהם טקטיקה של השהיה והתחמקות.

ביום ראשון השבוע, בכינוס שנערך במרכז למוסיקה בראש העין, שבו השתתפו 13 מורים ומורות ונציגי ארגון העובדים מען, נבחר פה אחד ועד עובדים המונה חמישה. למחרת, יום שני, שלחה היועצת המשפטית של מען מכתב לראש העיר ומנהל המרכז המוסיקלי, משה סיני, ולמנהל העמותה לפיתוח שירותים חברתיים המעסיקה את העובדים, מאיר צרויה, ובו יידעה אותם מי הם חברי הועד הנבחרים. כמו כן, דרשה לפתוח במשא ומתן על הסכם קיבוצי בתוך 15 יום, על פי חוק ההסכמים הקיבוציים.

המורים מפרטים כמה קובלנות על העסקתם אך קובלנותיהם העיקריות הן אי תשלום משכורות בחודשים אוגוסט ומחצית ספטמבר, שכר נמוך ביחס לקונסרבטוריונים אחרים, העדר קריטריונים ברורים לשכר ולתוספות שכר, העדר ותק ודרישה ממורים להשלים שעות היעדרות בגלל מחלה. כמו כן נדרשים המורים, לטענתם, להשתתף בארגון אירועים ציבוריים ללא תשלום. מעיריית ראש העין טרם התקבלה תגובה. בארגון מען ממתינים כעת לתגובת הרשות ומסבירים כי אם לא ייענו יכריזו העובדים באמצעות הארגון על סכסוך עבודה.

maan
אסיפת העובדים הראשונה של המרכז למוסיקה (צילום: מיכל שוורץ, דוברות מען)
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן