Skip to content

גל הרשקוביץ הממונה על התקציבים באוצר פורש

צפוי לפרוש בעוד כחודשיים לאחר שיושלם אישור תקציב המדינה בכנסת
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
גל הרשקוביץ, הממונה על התקציבים באוצר. קדנציה בת שנתיים באוצר
גל הרשקוביץ, הממונה על התקציבים באוצר. קדנציה בת שנתיים באוצר

גל הרשקוביץ, הממונה על התקציבים באוצר, הודיע היום לשר האוצר יאיר לפיד על כוונתו לסיים את תפקידו ולפרוש בעוד כחודשיים, לאחר שיאושר תקציב המדינה לשנים 2013-2014 בכנסת. הרשקוביץ צפוי להשלים באוגוסט הקרוב קדנציה בת שנתיים בתפקיד, לאחר שמונה באוגוסט 2011, בעיצומה של המחאה החברתית. הרשקוביץ אמר היום, כי לאחר שהתקציב אושר בממשלה גמלה בליבו ההחלטה להודיע על כוונתו לפרוש וכי ההודעה המוקדמת תאפשר לשר האוצר להיערך מבעוד מועד.

התמודד עם המשבר הכלכלי הגלובלי

מיד עם תחילת כהונתו נאלץ הרשקוביץ להתמודד עם המשבר הכלכלי הגלובלי, הירידה בהכנסות המדינה והתרחבות הגרעון. במטרה לשמור על היציבות הכלכלית והפיננסית הוביל הרשקוביץ שורה של צעדים משמעותיים שכללו החלטה בינואר 2012 לעצירת המשך הפחתת מתווה המס, בחודש יולי 2012 הוביל העלאת מיסים בהיקף של כ-10 מיליארד שקל, הוא ביצע קיצוצים נרחבים במטרה לשמור על תקרת ההוצאה.

בשנה האחרונה היה חבר בוועדת הריכוזיות שהקימה הממשלה, וכן שותף בגיבוש הרפורמות והתהליכים שנועדו להגברת התחרותיות במשק בתחום התעופה, הרכב, המזון, המלט וחשיפת המשק לייבוא.

שר האוצר לפיד הודה להרשקוביץ על תקופת כהונתו בתפקיד הקשה והשוחק כממונה על התקציבים, ושיבח את תרומתו בגיבוש התקציב ואישורו בממשלה. לפיד אמר כי הוא מתכוון להמשיך לעבוד עם הרשקוביץ באופן צמוד בחודשיים הקרובים כדי להבטיח את אישור התקציב בכנסת.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן