Skip to content

מזרחי נגד מרגלית: "כך, לא בונים מנהיגות! כך מחרבים מפלגה"

ח"כ משה מזרחי יצא אמש בהתקפה יוצאת דופן בחריפותה על ח"כ אראל מרגלית, שתקף בצהריים, בראיון לקול ישראל, את מנהיגותה של שלי יחימוביץ'. "את מי בדיוק שירתה המתקפה הזו?", הוא שואל
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הקרב על ראשות מפלגת העבודה עדיין לא הוכרז רשמית, אבל מה שרחש עד עתה מתחת לפני השטח, כבר הופך להיות גלוי.

אמש תקף ח"כ משה מזרחי (עבודה), בחריפות יוצאת דופן, את עמיתו למפלגה, ח"כ אראל מרגלית – והאשים אותו בהחרבת המפלגה. זאת, בתגובה על דברי ההתקפה הקשים שהשמיע ח"כ מרגלית נגד יו"ר המפלגה, שלי יחימוביץ' בראיון ב"קול ישראל".

"שופכים בתקשורת קיתונות על המפלגה כולה, לא רק על שלי יחימוביץ". משה מזרחי (צילום: דן בר דוב)
"שופכים בתקשורת קיתונות על המפלגה כולה, לא רק על שלי יחימוביץ". משה מזרחי (צילום: דן בר דוב)

אתמול, בתוכנית "הכל דיבורים" ברשת ב' אמר חבר הכנסת מרגלית לעודד שחר כי יחימוביץ' ניהלה את מערכת הבחירות בלי להתייעץ עם איש כאילו מדובר בעסק פרטי שלה – ונכשלה. לדבריו, הציבור לא רצה בה ולא האמין בה. "כעת עליה להתנצל לפני האדם העובד על שדחתה הצעה לקבל את תיק האוצר ועוד שלושה תפקידי שרים", אמר ח"כ מרגלית. "אם רוצים להיות אלופי הארץ באופוזיציה, שלי יחימוביץ' היא הדמות המתאימה ביותר".

ח"כ מרגלית טען עוד כי מפלגת העבודה הפכה להיות צוות תגובות, כלשונו, וסיפר כי חבריו למפלגה ממעטים ליזום ומתרכזים בכתיבת סטטוסים בפייסבוק ובשליחת הודעות לעיתונות. "במקום שכולנו, כאיש אחד, נוביל מהלך אמיתי של שינוי ונוכיח שאנחנו אלטרנטיבה – שלי יחימוביץ' מנהלת את המאבק בתקציב כפי שהיא ניהלה את הקמפיין שלנו ואת המשא ומתן על כניסה לממשלה: לבד", טען ח"כ מרגלית.

"אם רוצים להיות אלופי הארץ באופוזיציה, שלי יחימוביץ' היא הדמות המתאימה ביותר". אראל מרגלית (צילום: אתר הכנסת)
"אם רוצים להיות אלופי הארץ באופוזיציה, שלי יחימוביץ' היא הדמות המתאימה ביותר". אראל מרגלית (צילום: אתר הכנסת)

עם זאת סירב ח"כ מרגלית לומר אם יתמודד על ראשות המפלגה ואמר כי הוא מרכז כמה אנשים הרוצים לגבש חלופה לנתניהו וכי ההחלטה מי יתמודד מול יחימוביץ' תתקבל לקראת הבחירות הפנימיות.

בתגובה פרסם ניצב בדימוס, ח"כ משה מזרחי, התקפה חריפה על עמיתו למפלגה. "יש כל מיני דרכים לאתגר מנהיגות קיימת ולייצר מנהיגות אחרת", הוא כתב. "הטכניקה המיושנת הזו היא הרעה מכולן. סברנו שלפחות סייענו שהוותיקים המורגלים בזה, (הגנטיקה המפורסמת??!!), יגלו איפוק. לא ציפינו שזה יבוא, דווקא ממי שהחדשנות והפוליטיקה החדשה בפיו. גם אם מי מאתנו סבור ויש לכולנו מה לומר ולעתים אפילו דברי טעם בביקורת על ההנהגה הקיימת, ובכלל על ההתנהלות – היא הייתה ראויה להישמע במקומותינו. שם צריך לדפוק על השולחן, שם צריך להוביל לתיקון, להציע לנו סדר יום אחר, לרתום אותנו אליו מכוח השכנוע וצדקת העמדה. לא ראינו ולא שמענו.

"מי שרוצה לאתגר ולהנהיג, אדרבא, שיפעל לצבור כוחות, שיסייע בטיפוח המפלגה ובהרחבת כוחה, ישפיע בכוחו על מוסדותיה ויתמודד נא בבוא המועד", כתב ח"כ מזרחי. "בשיאה של מערכה נגד ממשלה שמובילה תקציב אנטי חברתי ומעודד צמיחת עוני, שופכים בתקשורת קיתונות על המפלגה כולה, לא רק על שלי יחימוביץ. כך באמת נראית סיעת העבודה? מפלגת העבודה? את מי בדיוק שירתה המתקפה הזו? כך אנו אמורים להוביל את המפלגה לאלטרנטיבה שלטונית? כך, לא בונים מנהיגות!! כך מחרבים מפלגה!!"

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן