Skip to content

הנשיא פרס לסרקוזי: "להנמיך את גובה הלהבות במזה"ת"

בתום הפגישה אמר הנשיא פרס לסרקוזי בחיוך: " הטענה היחידה שלי כלפיך היא שלא הבאת איתך את רעייתך קרלה". סרקוזי צחק מדברי פרס וענה לו: "בפעם הבאה שאבקר בישראל אתה תפגוש שלושה סרקוזי ולא אחד"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"יש יותר מדי להבות במזרח התיכון, ועלינו בראש ובראשונה להנמיך את גובהן". כך אמר נשיא המדינה שמעון פרס לנשיא צרפת לשעבר ניקולא סרקוזי, בפגישה שקיים אתו בבית הנשיא.

הנשיא פרס פתח בדברי תודה לסרקוזי על פועלו ותרומתו הגדולה למען מדינת ישראל במהלך כהונתו כנשיא צרפת: "אני רוצה להודות לך בשם מדינת ישראל על תמיכתך בנו לאורך השנים, בכל תפקיד אותו מילאת- עמדת לצד ישראל בצורה ברורה, בעיקר בנושאים המהותיים בראשם המאבק למניעת איראן גרעינית ".

איפה קרלה? שמעון פרס וניקולא סרקוזי (צילום: מארק ניימן/לע"מ)
הרמוניה מושלמת. שמעון פרס וניקולא סרקוזי (צילום: מארק ניימן/לע"מ)

הנשיא פרס התייחס להסלמה הן המילולית והן הצבאית על גבול הצפון בין ישראל לסוריה והדגיש כי הוא מאמין כי הן בסוריה והן בישראל לא מעוניינים במלחמה ולא רוצים שהמצב ייצא מכלל שליטה: "המתח בגבול הוא רב ויש לנהוג באחריות ובמתינות גם בכל הקשור להתבטאויות הנשמעות. האלטרנטיבה היחידה ללהבות זה שלום, הפסקת הטרור והחזרת הביטחון והיציבות לאזורנו". במהלך פגישתם דנו השניים בהרחבה בקידום יוזמת השלום שמוביל מזכיר המדינה האמריקאי ג'ון קרי. נשיא המדינה אמר בהקשר זה: "אני מקווה כי המאמצים הנעשים על ידי ארצות הברית ומזכיר המדינה קרי, יסייעו להניע מחדש את התהליך. כבר יש לנו התחלה ופתרון מוסכם של שתי מדינות לשני עמים. הפערים ניתנים לגישור והמוקדם שנענשה זאת- כך ייטב".

סרקוזי, שהגיע ארצה לביקור מיוחד לרגל קבלת תואר דוקטור של כבוד מטעם מכללת נתניה, הודה לנשיא פרס על קבלת הפנים החמה ואמר: "תמיד הייתי ידיד של מדינת ישראל ואני מאמין כי לאחר השואה, סוגיית העם היהודי ומדינת ישראל אינה פוליטית אלא נוגעת לאנושות כולה. השתיקה בזמנו על ששת מיליוני הנרצחים הפכו את הסוגיה לאוניברסלית. העם היהודי אשר חיכה למדינתו זמן כה רב, נמצא  במקום הנכון ביותר היום כדי להבין את הסוגיה הפלסטינית. סוגיית ביטחון ישראל קשורה באופן אינטימי להקמת מדינת פלסטינית".

סרקוזי התייחס ליחסיו הקרובים עם הנשיא פרס ואמר: "אתה איש של אמונה ושלום, דעותיך איתנות ולא משתנות בהתאם לקשיים. תמיד חשבתי שאנו בהרמוניה מושלמת מבחינה מחשבתית. אני מבין כי סוד נעוריך הוא שכשאתה חוזה את פני העתיד- העתיד שייך לך". הנשיא פרס ברך את סרקוזי על קבלת תואר הכבוד ואמר: "את התואר יכולה לתת לך רק האקדמיה אבל את הכבוד אתה מקבל מעם ישראל כולו".

בתום הפגישה אמר הנשיא פרס לסרקוזי בחיוך: " הטענה היחידה שלי כלפיך היא שלא הבאת איתך את רעייתך קרלה". סרקוזי צחק מדברי פרס וענה לו: "בפעם הבאה שאבקר בישראל אתה תפגוש שלושה סרקוזי ולא אחד".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן