Skip to content

ח"כ בירן: מכרז משרד הפנים מפר את חוק שוויון ההזדמנויות

כך טוענת ח"כ מיכל בירן (עבודה) במכתב ששיגרה לשר הפנים גדעון סער. לפי מכרז שפרסם משרד הפנים, הקבלן שיזכה במכרז לא יוכל להעסיק עובדים מעל גיל 50, ובתפקידים מסוימים אף מעל גיל 35
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ח"כ מיכל בירן (עבודה) תובעת משר הפנים, גדעון סער, לפעול לשינוי מכרז האבטחה שהוציא משרדו, ובו אפליה חמורה ומנוגדת לחוק של עובדים מבוגרים. לפי המכרז, הקבלן שיזכה לא יוכל להעסיק עובדים מעל גיל 50, ובתפקידים מסויימים אף מעל גיל 35.

במכתב ששיגרה אליו השבוע כותבת ח"כ בירן כי אפליה במכרז, על בסיס של גיל, מהווה הפרה של חוק שוויון הזדמנויות בעבודה ופגיעה בערכי השוויון והצדק. "חמורה במיוחד העובדה שאפליה כזאת מגיעה ממשרד ממשלתי, אשר צריך להוות דוגמה לקהל הרחב".

"פגיעה בערכי השוויון והצדק". ח"כ מיכל בירן (צילום: שרית פרקול)
"פגיעה בערכי השוויון והצדק". ח"כ מיכל בירן (צילום: שרית פרקול)

בפוסט שפרסמה בעמוד הפייסבוק שלה אומרת עוד ח"כ בירן כי לאחרונה התפרסם מחקר של משרד התמ"ת, שלפיו שיעור התעסוקה אצל גברים צונח בכ-15% ואצל נשים בכ-20% אחרי גיל 55. "בשוק עבודה ללא ביטחון תעסוקתי, יותר ויותר מבוגרים שמאבדים את מקום עבודתם נותרים מובטלים לפרקי זמן ארוכים או שאינם מוצאים עבודה כלל. אם המדינה ומשרדי הממשלה שאמורים לשמש דוגמה בכל הנוגע להעסקת עובדים עוברים על החוק עוד בשלב המכרז, ברור שהמצב בשטח יהיה חמור בהרבה וזכויות נוספות לא ישמרו.

מכתבה של ח"כ בירן לשר הפנים

"יצחק רבין אמר ש'האבטלה היא אם כל חטאת. היא נוטלת מן האדם את כבודו, היא דורסת ורומסת גם את נשמתו של האיש שאינו יכול להביא פת לחם הביתה'. אני מקווה", אומרת ח"כ בירן, "ששר הפנים ימצא לנכון להסיר את המכשול בפני העובדים הללו כדי שיוכלו לממש את זכותם הבסיסית לעבוד ולהתפרנס בכבוד".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן