Skip to content

פורסם מכרז להסעה המונים בכפר סבא רעננה והרצליה

אוטובוסים רבי הקיבולת ינועו בתוואי הנסיעה בין ערי השרון לתל אביב, בתדירות של כ-5 דקות ובין הערים כפר סבא, רעננה והרצליה בתדירות של כ-10 דקות לכל הפחות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
השר ישראל כץ. המערכת תשדרג את מרכזי הערים של כפר סבא, רעננה והרצליה צילום: משרד התחבורה
השר ישראל כץ. המערכת תשדרג את מרכזי הערים של כפר סבא, רעננה והרצליה צילום: משרד התחבורה

משרד התחבורה וחברת נת"ע (נתיבי תחבורה עירוניים) פרסמו היום, את המכרז הראשון להקמת מערכת הסעת המונים ( Bus Rapid Transit- BRT), שתחבר את רעננה והרצליה עם מטרופולין תל אביב בקשר ישיר ומהיר עם מתן העדפה ברמזורים.

שר התחבורה, ישראל כץ, ציין, כי פרסום המכרז לביצוע עבודות התשתית של מערכת ה-BRT ברעננה והרצליה התאפשר לאחר שמשרד התחבורה חתם על מסמך עקרונות עם ראשי העיריות לתכנון, הקמה והפעלה של המערכת הזאת.

הסכם ההקמה של קו BRT מצטרף להסכם שכבר נחתם בין חברת נת"ע לעיריית רעננה והוא מאפשר את פרסום המכרז לתחילת עבודות התשתית של הקו (הקו הורוד).

שני צירים עיקריים

על פי התוכנית קו ה-BRT הראשון יכלול שני צירים עיקריים, הראשון יהיה קו חוצה שרון שיעבור מכפר סבא, דרך רעננה ועד הרצליה. הציר השני יכלול קו המחבר את כפר סבא, דרך צומת מורשה, ישירות למרכז תל אביב. מערכת BRT בשרון צפויה להיחנך בסוף 2017.

האוטובוסים רבי הקיבולת של קווי BRT ייסעו ברחובות הערים בנתיב נסיעה מיוחד ומוגבה מעט מיתר התנועה ויזכו להעדפה ברמזורים לאורך כל התוואי. קווים אחרים לא יורשו לנוע על תוואי זה.

הסעה המונית

מערכת BRT תציע לציבור הנוסעים רמת שירות גבוהה במיוחד וזמני נסיעה אטרקטיביים שיתחרו ברכב הפרטי. האוטובוסים רבי הקיבולת ינועו בתוואי הנסיעה בין ערי השרון לתל אביב, בתדירות של כ-5 דקות ובין הערים כפר סבא, רעננה והרצליה בתדירות של כ-10 דקות לכל הפחות, זאת בדומה לשירות הניתן על ידי רכבת קלה. כל אוטובוס יהיה מסוגל להסיע כ-200 נוסעים.

מנכ"ל חברת נת"ע יצחק זוכמן ציין, כי פרסום מכרז הוא צעד גדול ומשמעותי לביצוע הפרויקט של הקמת מערכת הסעת המונים חדשה בגוש דן. לדבריו, "פרסום המכרז לקטע הראשון של הקו הורוד והעבודות הצפויות להתחיל תוך חצי שנה הם קביעת עובדות בשטח ומסמלים את היציאה לדרך של הפרויקט".

השר כץ ציין, כי המערכת תשדרג את מרכזי הערים של כפר סבא, רעננה והרצליה ותחייה אותם, באמצעות שיפור חזות הרחובות וצמצום החשיפה לרעש וזיהום אויר. במסגרת הפרויקט יוחלפו וישודרגו כל התשתיות לאורך תוואי ה-BRT.

השר כץ הוסיף, כי במקביל לפרויקט בשרון, מקדם משרדו בימים אלה קווי BRT נוספים עד לנתניה בצפון ועד לרחובות בדרום, שיעברו דרך מתחם התחבורה בצומת חולון, ראשון לציון ונס ציונה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן