Skip to content

מתווה ועדת פרי, שיובא היום לאישור, צפוי להיתקל בהתנגדות

"גיוס החרדים, בעיה שהייתה פצע מדמם בליבה של החברה הישראלית, מגיעה לפתרון מוסכם, שפוי, הגיוני, אבל גם נחרץ ועומד על שלו", מבשר הערב יאיר לפיד בעמוד הפייסבוק שלו. אולם לפני שהמתווה יאושר יצטרכו לפיד וחבריו להתגבר על ההתנגדות בישראל ביתנו, בליכוד וגם בבית היהודי
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"רצנו לבחירות תחת הכותרת 'באנו לשנות!', ועכשיו אנחנו משנים. גיוס החרדים, בעיה שהייתה פצע מדמם בליבה של החברה הישראלית, מגיעה לפתרון מוסכם, שפוי, הגיוני, אבל גם נחרץ ועומד על שלו. במקום להיכנע לסקטורים השונים, המדינה חוזרת להתנהג כמו ריבון העומד על שלו".

"עכשיו אנחנו משנים". האמנם? יאיר לפיד ויעקב פרי (צילום: ציפי מנשה)
"עכשיו אנחנו משנים". האמנם? יאיר לפיד ויעקב פרי (צילום: ציפי מנשה)

כך אומר שר האוצר, יאיר לפיד, בפוסט שפרסם אתמול בעמוד הפייסבוק שלו, לקראת אישור הצעתה של ועדת פרי היום. בצד "הישגים" כלכליים אחרים, שלפיד טוען כי השיג, הוא מתהדר בהישג של שירות שווה לכולם ושוויון בנטל. "מסקנות ועדת פרי עומדות בפני אישור הממשלה והכנסת בשבועות הקרובים, 70% מהחרדים יגוייסו תוך שלוש שנים".

אולם חרף דבריו של לפיד צפויות למתווה שגובש בוועדת פרי עוד כמה מהמורות. הראשונה שבהן: ישראל ביתנו מתכוונת להצביע נגד המתווה שגובש בוועדה וגם בבית היהודי יש קולות גוברים של אי שביעות רצון.

בישראל ביתנו דורשים כי החוק החדש בעניין השוויון בנטל יכלול יעדי גיוס גם לערבים. השר יצחק אהרונוביץ, נציג ישראל ביתנו בוועדה פרי שמגבשת את החוק החדש אמר, עוד ביום שבו הוצג המתווה שגובש, כי "אם ההצעה תובא להצבעה ביום ראשון מבלי שהוכנסו בה השינויים הנדרשים, בכוונתי להצביע נגד ההצעה וכך ינהגו גם כל שרי ישראל ביתנו".

גם שר השיכון אורי אריאל השמיע קולות של התנגדות למתווה בשל הארכת השירות הכלולה בו לבני ישיבות ההסדר. על פי המתווה, הפרק הצבאי במסלול ההסדר יוארך ל-17 חודשים (במקום 16 כיום) בשנה הראשונה, ובמשך השנים הקרובות יוארך בחודשיים בכל שנה, עד שיגיע ל-24 חודשים. בנוסף ייפתח המסלול גם עבור האוכלוסייה החרדית.

"מסלול ההסדר לא יוארך לשנתיים. נקודה", אמר השר אריאל. "זה בניגוד להסכם הקואליציוני שנחתם בין הבית היהודי לליכוד. לא יהיה לזה רוב בממשלה בדיון ביום ראשון. אנחנו נתנגד לזה ואפשר להעריך כי הדבר הזה לא יעבור".

אפילו בליכוד ישנם קולות של התנגדות. יו"ר הקואליציה, יריב לוין, תקף הערב את המתווה הזה בחריפות, בתכנית "המטה" בערוץ 10. לוין כינה אותו "בלוף וקמפיין אנטי חרדי".

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן