Skip to content

שתי רקטות גראד התפוצצו במתחם החיזבאללה בביירות

הרקטות שוגרו ככל הנראה מסוריה בתגובה לנאום נסראללה בו קשר בגלוי את גורל המשטר הסורי בחיזבאללה והצהיר כי נפילת המשטר תוביל לנפילת סוריה ולבנון לידי האמריקנים והסלפים ולחיסול ההתנגדות בגדה ובעזה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שתי רקטות גראד התפוצצו הבוקר (ראשון) במתחם הדאחייה בביירות בירת לבנון, באזור שבו ממוקמים משרדי חיזבאללה ובתי הפעילים בארגון. במקום חמישה פצועים ונזק נגרם למבנים. כך מדווחות הבוקר סוכנויות הידיעות הערביות וסוכנויות זרות אחרות.על פי הדיווח, מקור הטילים הוא ככל הנראה בשטח סוריה ועל פי ההערכות, מדובר בירי של כוחות המורדים.

שר הפנים של לבנון, מרואן שרבל, הגיע הבוקר לזירת הנפילות ואמר לכתבים כי הירי על ביירות הוא "פעולה חבלנית". הוא הוסיף כי הוא "מקווה שמה שקרה בסוריה לא יקרה בלבנון". שרבל אמר לכתבים כי "הרקטות נורו מאזור מבודד, דרומית מזרחית מהמקום בו נפלו".

נשיא לבנון, מישל סולימאן, גינה בצהריים את ירי הרקטות על ביירות הבוקר ואמר ש"מי שביצע זאת הם טרוריסטים מחבלים שאינם חפצים בשלום וביציבות בלבנון".  סולימאן הודיע כי ביקש ממנגנוני הביטחון לפתוח בחקירות אינטנסיביות כדי ללכוד אותם בהקדם האפשרי ולהעמידם למשפט. כמו כן, הוא קרא לאזרחים לגלות ערנות ולסכל כל ניסיון לעורר בלבנון מתיחות ביטחונית ומלחמת אחים.

נזק למבנים ברובע דאחייה לאחר ירי הטילים (צילום: אל ג'זירה)
נזק למבנים ברובע דאחייה לאחר ירי הטילים (צילום: אל ג'זירה)

הירי מגיע ככול נראה בתגובה לנאומו אמש של מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, שקשר אתמול את עתיד החיזבאללה עם זה של הנשיא הסורי. בנאומו ששודר לרגל  יום השנה ה-13 לנסיגת ישראל מלבנון, הבהיר נסראללה כי אם "סוריה תיפול בידיים האמריקניות והסלפיות, תיהרס ההתנגדות וישראל תיכנס ללבנון עם התכניות שלה, ואם תיפול סוריה, אז הלכה פלסטין וההתנגדות". הוא גם התייחס לתרגיל העורף הלאומי "נקודת מפנה", שמתחיל השבוע בישראל, ואמר כי ישראל מכינה עצמה לתקיפה בלבנון.

"הבטחתי לכם ניצחון, אני מגיש לכם ניצחון בסוריה", דברי נסראללה שהתייחסו לניצחונות החלקיים של הצבא הסורי, בסיוע אלפי לוחמי החיזבאללה, בעיירה אל-קוסייר ליד גבול לבנון. לאחר קרבות קשים נסוגו המורדים משני שלישים של העיירה.

על פי הדיווחים, למרות ההצלחה נתקלים הסורים וכוחות החיזבאללה בקשיים רבים בניסיון להשיג שליטה באל-קוסייר והאזור. ארגון זכויות אדם המזוהה עם המורדים הסורים דיווח אמש, כי במתקפת אסד על העיירה נהרגו לפחות 22 בני אדם, בהם 18 מורדים. לפי הדיווח, עוד עשרות אחרים נפצעו.  הצבא הסורי פתח אתמול במתקפה ארטילרית על העיירה בגבול לבנון כדי לדחוק את רגלי המורדים הסורים מהאזור. המתקפה התנהלה משלושה כיוונים ועל פי המורדים ההרעשה הארטילרית היא מהכבדות ביותר שספגו בכשנתיים האחרונות.

ביירות הבוקר - המלחמה בסוריה גולשת ללבנון
ביירות הבוקר - המלחמה בסוריה גולשת ללבנון

ה-BBC דיווח אמש מפי המורדים בעיר, כי הם נתונים למתקפה ארטילרית קשה מצד אנשי חיזבאללה, הלוחמים יחד עם אנשי הצבא הסורי. ברשת אל-ערבייה דווח, כי הרושם הוא שהסורים מנסים למחוק בית בית מעל האדמה.

עד כה היסס החיזבאללה להודות שהוא מעורב בלחימה בסוריה, אך בשבוע האחרון נהרגו עשרות מלוחמיו בלחימה בסוריה ונקברו בלוויות גדולות בלבנון.

אתמול, שבת, הגיע מניין ההרוגים בקרבות בטריפולי שבצפון לבנון ל-28, בעקבות שבעה ימי לחימה רצופים בין סיעות התומכות בצדדים הלוחמים בסוריה. הרוב הסוני בעיר תומך במורדים הסונים בסוריה, שגם בה הם מהווים רוב. המיעוט העלאווי בעיר תומך בנשיא אסד הנמנה עם הכת שהיא נצר לאסלאם השיעי. שני הצדדים מאשימים זה את זה בשימוש בטריפולי לאיסוף נשק ואספקה הנשלחים ממנה לקרבות בסוריה, בימים האחרונים לקוסייר.

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן