Skip to content

סימני עייפות בשווקים: האם התיקון הצפוי בפתח?

הדולר והיין סגרו את השבוע חזק מול שאר המטבעות הנסחרים מולם. יתכן כי המשקיעים חוזרים למטבעות הללו מחשש לנפילה גדולה בשווקים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

השבוע שהיה: סיכום קצר

המדדים המובילים בארה"ב סגרו את השבוע בטריטוריה השלילית אחרי 4 שבעות של עליות רצופות. יתכן כי אנו עומדים בפני תיקון משמעותי יותר ממה שהיינו רגילים לראות עד כה. בזירת המט"ח, הדולר והיין סגרו את השבוע חזק מול שאר המטבעות הנסחרים מולם. יתכן כי המשקיעים חוזרים למטבעות הללו מחשש לנפילה גדולה בשווקים.

הקטר הסיני שוב מראה סימני האטה

סקטור היצור בסין התכווץ במפתיע בחודש הקודם. מדד מנהלי הרכש רשם קריאה של 49.6 נקודות לעומת 50.4 נקודות שנרשמו בחודש הקודם. (נתון מתחת ל-50 מעיד על התכווצות ואילו נתון מעל 50 מעיד על התרחבות הסקטור). הנתון המאכזב הוביל לירידות חדות בשווקים בעיקר ביפן שם הניקיי צלל ביותר מ-7% אחרי פרסום הנתון.

חילוקי דעות בין חברי הפד' נמשכים

יו"ר הפד' לא מיהר לפזר רמזים כלשהם בנוגע לשינויים מוניטאריים בעתיד וסיכם: הפד' מוכן להאט אך גם להאיץ את קצב ברכישות בהתאם להתפתחויות. מהפרוטוקולים של ישיבת הריבית האחרונה בארה"ב מתברר, כי כמה מחברי הוועדה המוניטארית של הבנק המרכזי תומכים בהאטה של קצב רכישות האג"ח, עד סוף השנה הנוכחית, אך רק בתנאי שהכלכלה תמשיך להראות סימנים חיוביים.

מה צפוי לנו השבוע?

זירה מקומית

המגמה השלילית תלווה אותנו גם בשבוע שלפנינו. התסבוכת של דנקנר והמגמה המעורבת בוול סטריט מיום שישי האחרון יעיבו על המדדים המקומיים. מדד ת"א 25 סגר את השבוע בצלילה של 1.4% ברמה של 1215 הנקודות. טווח המחירים שלנו לשבוע זה הינו: 1200- 1230 הנקודות.

בזירת המט"ח, הדולר אינו מצליח לעבור את אזור ה-3.70. אנו מעריכים כי רמה זו תיפרץ בסופו של דבר. היעד הבא במקרה של פריצה ניצב באזור 3.73.

זירה בינלאומית

שבוע מקוצר ודל אירועי מקרו לפנינו. השווקים בארה"ב יהיו סגורים עקב ה-MEMORIAL DAY והמסחר בוול סטריט יתחדש ביום שלישי. בגדול השבוע לא צפויים להתפרסם אירועי מקרו משמעותיים. עדכון התמ"ג של הרבעון ה-1 בארה"ב והחלטת הריבית בקנדה יעמדו במוקד השבוע.

הכותב הוא ראש מחלקת מחקר ב-A TRADE

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן