Skip to content

סביבה תלת-ממדית להמחשת תהליך הלידה

באמצעות חוויית התלת-ממד בזמן אמת, שנכתבה על ידי אנשי מקצוע וארגוני בריאות, יוכלו הורים-לעתיד להתוודע אל חדר הלידה והמיילדת, להכיר את המכשור הרפואי ותפקודיו ולדעת כיצד להגיע מוכנים ללידה. נשים הרות יבצעו וירטואלית פעולות המתרחשות במהלך הלידה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הורים המצפים לתינוק, מחנכים ואנשי מקצוע בתחום הבריאות יכולים לעשות שימוש בחוויית התלת-ממד Born ToBe Alive, הממחישה להורים לעתיד את תהליך הלידה. הסביבה התלת ממדית כוללת גם קהילת מומחי בריאות שמאפשרת לשתף, לדון ולשאול שאלות בנושא הלידה.

סרטון הממחיש את חווית התלת-ממד:

אוניברסיטת דקארט בפריז וחברת דאסו סיסטמס (Dassault Systèmes) השיקו את חוויית התלת-ממד הריאליסטית. החוויה פותחה בשותפות iLumens, מעבדה פדגוגית הפועלת תחת האוניברסיטה.

באמצעות חוויית התלת-ממד בזמן אמת, שנכתבה על ידי אנשי מקצוע וארגוני בריאות, הורים פוטנציאליים נחשפים לסביבת בה יתוודעו אל חדר הלידה ואל המיילדת, אל המכשור הרפואי ותפקודיו וילמדו איך להגיע מוכנים לשעת הלידה. אמהות לעתיד יבצעו באופן וירטואלי פעולות המתרחשות במהלך הלידה, ובכל שלב יקבלו הסברים אינטראקטיביים להעמקת הידע ולהפחתת החששות באמצעות החוויה עצמה.

מידי שנה מתרחשות בעולם יותר מ- 75 מיליון לידות. בישראל נולדו כ- 170,00 תינוקות בשנת 2012. לידות הן אמנם אירוע משמח, אך הן מעלות שאלות רבות ויוצרות חששות אצל ההורים לעתיד: מה עושים כשמתחילים הצירים? למה מחברים אותי לכל כך הרבה מכונות? כמה זה כואב? מה זה אפידורל? ועוד. כדי לענות על שאלות אלה ואחרות, הוקמה לצד הסביבה הווירטואלית גם פלטפורמה קהילתית בה רופאים ומיילדות עונים על שאלות.

כמה זה כואב? המחשה של חוויית הלידה (צילום: דאסו סיסטמס)

"חוויות 3D הן כלי חינוכי נהדר שיהפוך ליותר ויותר פופולרי, במטרה לעורר מודעות, לספק הכשרות ולבצע הערכת יכולות של הציבור וכן של חברים במערכות הבריאות", אןמר אלכסנדר מיניון, פרופסור להרדמה, ראש יוזמת iLumens, באוניברסיטת דקארט. "אין ספק כי פתרון חדשני זה יאפשר למידע המאושר על ידי מומחים להיות מופץ בצורה רחבה, ובכך לשפר את הידע וההבנה בנוגע לתהליכים רפואיים מסוימים".

"הודות לסימולציית ה-3D, תוכלו לראות את מה שלא ניתן לראות, ולחוות את הדברים בצורה אינטראקטיבית", אומר פדריק ואשר, מנהל האסטרטגיה השיווקית בדאסו סיסטמס. "אנשים נטמעים בתרחיש, מבצעים פעולות וחוזרים עליהן, וכך נערכים לקראת הלידה במציאות".

חוויית BornTo Be Alive 3D זמינה באנגלית ומהווה חלק שני בסדרה שהחלה בחוויית Staying Alive – שנועדה ליצור מודעות ולספק הכשרה לתהליכי עזרה ראשונה. גרסת iPad של החוויה תהיה זמינה במהלך השנה.

כדי להשתתף בחוויה הווירטואלית יש להתקין נגן מיוחד דרך האתר, שם גם מפורטות דרישות התוכנה (על המחשב שלי, לא יותר מדי חדיש ומהיר, זה עובד, אם כי מודה ומתוודה שלא המתנתי עד לשלב הלידה הפעילה 🙂 ).

דאסו סיסטמס ישראל הוא הסניף הישראלי של חברת דאסו סיסטמס, המספקת לעסקים ולאנשים כלים ליצירת עולמות וירטואליים לדמיין חידושים ברי קיימא. פתרונות ה-3D Experience של החברה משנים את הדרך בה מתכננים, מייצרים ומסופקים מוצרים. הפתרונות המשולבים של דאסו סיסטמס מקדמים אימוץ של חדשנות חברתית ומרחיבים את האפשרויות לשפר את העולם האמיתי באמצעות העולם הווירטואלי.

[related-posts title="עוד בנושא הורות"]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן