Skip to content

זה כנראה הרוּם הטוב בעולם

הרום הגואטאמלי, שאף אחד לא שמע עליו, זכה מקום ראשון בקטגוריית הסופר-פרימיום. כלומר, הוא הוכתר כרום הטוב בעולם • אסף דודאי טעם "זאקאפה" וקבע: לא רע בכלל, למותג אלמוני לחלוטין עד יום לפני
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בואו תשמעו סיפור. לפני לא כל כך הרבה שנים, בשלהי שנות התשעים, מבקר אוכל סיים סיור קולינרי בגואטאמלה ובשדה תעופה, לפני שעלה למטוס, ראה שמוכרים רום מקומי. הוא מעולם לא שמע לפני כן שרום מיוצר בגואטאמלה, אבל החליט לקנות בכל זאת. בשביל הקטע אולי, זה בדיוק כמו שזה יצחיק שוודי לקנות וודקה תוצרת ישראל. כשהוא פתח את הבקבוק בבית וטעם, נפלה לו הלשון מרוב תדהמה.

זאקאפה - פיסגת הרום מפיסגת ההרים בגואטמלה (מקור: אתר החברה)
זאקאפה - פיסגת הרום מפיסגת ההרים בגואטמלה (מקור: אתר החברה)

הוא החליט להגיש את הרום האלמוני לחלוטין הזה לתחרות הרום הבינלאומית של 1998, ממש כמו הסיפורים של המתמודדים ב'כוכב נולד', שהם בחיים לא חשבו להתמודד, וזו היתה חברה טובה שרשמה אותם בלא ידיעתם. הרום הגואטאמלי, שאף אחד לא שמע עליו, זכה מקום ראשון בקטגוריית הסופר-פרימיום. כלומר, הוא הוכתר כרום הטוב בעולם. לא רע בכלל למותג אלמוני לחלוטין עד יום לפני.

לטפס עד היכל התהילה

הרום הגואטאמלי המשיך לזכות במקום הראשון חמש שנים ברציפות. מארגני התחרות, ה'אולימפאידה' העולמית של הרום, הבינו שיש להם בעיה קטנה, כי מותגים אחרים התחילו להתלונן, אפילו לאיים שהם לא יתחרו יותר, כי מה הטעם, ברום הגואטאמלי אי אפשר להתחרות. ישבו וחשבו להם מארגני התחרות מה לעשות. חשבו עוד קצת ואז מצאו את הפתרון. הם החליטו להכניס את הרום הגואטאמלי ל-Hall Of Fame של הרום, ולבקש מהחברה מגואטאמלה להסתפק בכבוד הזה ולא להתחרות יותר. כולם לחצו ידיים והיו מרוצים.

מה שהכי משעשע בסיפור הזה שעד לאותו הזמן, ב-2002, לא היה בכלל "היכל התהילה" לרום. הוא נוצר במיוחד עבור הרום הגואטאמלי. ועד היום, 2013 למי שלא עוקב, ישנו רק רום אחד ב-Hall Of Fame.

הרום נקרא 'זאקאפה', ואפשר לשתות אותו כיום גם בישראל.

בישראל שותים וודקה

האמת זאקאפה עשה עלייה כבר לפני כחצי שנה, אבל מי בכלל שותה רום בארץ? נראה שלא הרבה אנשים. אם לא היתה מגיפת מוחיטו בקיץ שעבר (שהסתמכה על רום לבן), סביר להניח שסך המכירות של רום בישראל היה קרוב מאוד לאפס, שזה די תמוה. רום הוא משקה קיצי בעיקרו, הולך נהדר עם תוספים מתוקים וקרח, שנשתה במדינות חמות עם קיץ ארוך – נשמע קצת כמונו, לא? אבל הנה אנחנו מתעקשים לשתות וודקה, כוהל של מדינות קרות, ועוד עם מעין משקה תוסס שהס מלהזכיר את שמו.

פיסת טריוויה קטנה: המדינה ששותה הכי הרבה רום היא… הפיליפינים.

אבל חזרה אלינו, עם שלא ממש שותה, בטח שלא ממזגים (קוקטיילים), וכשכן מסכים לנסות משהו שהוא לא חצי גולדסטאר, מזמין את המשקה שהכי לא מתאים לשתות כאן. אז הנה הזדמנות לנסות משהו חדש, ואיכותי, ומאוד מאוד טעים.

זאקאפה הוא רום כהה ומלא טעמים. אפשר ללגום אותו לאט, לא צריך אפילו קרח, כמו קוניאק שווה או סינגל-מאלט איכותי. הוא מתוק ובושמתי, נעים וקל לשתיה. אבל אמרנו שקיץ, וחם, ורוצים קרח ומיצים טריים בשביל להרגיש בקאריביים. הזאקאפה, ורום בכלל, משמש גם כבסיס נהדר לממזגים, הרבה יותר מוצלח מוודקה.

אתם בישראל, שתו רום

תחשבו על זה – לוודקה, תכלס, אין טעם. וודקה גולד או וודקה סופר-דופר פרימיום, אי אפשר לדבר על טעמים ובשומות, כי פשוט אין. ההבדל הוא בעומק ואינטנסיביות כאב הראש שיהיה לך למחרת בבוקר; ככל שתשלם יותר על הוודקה, כך תסבול פחות. משקאות על בסיס וודקה (ובואו נשים דברים על השולחן אחת ולתמיד: 'וודקה רד-בול' זה לא קוקטייל), מתבססים על הטעמים של התוספים, המיצים, הליקרים וכדומה. הוודקה עצמה משמשת כיריעה כוהלית שמחזיקה יחדיו את כל הטעמים.

כשרוקחים ממזג על בסיס כוהל עם טעם, ולזאקאפה יש ערימות מזה, מתקבלים קוקטיילים עשירים ועמוקים שממש כיף לשתות ושעושים מעניין בפה.

זה מאוד דומה לאוכל. כולנו אוהבים שניצל, אבל אנחנו לא רוצים לאכול רק שניצל. אנחנו רוצים גם לאכול דברים אחרים, עם מנעד טעמים יותר רחב, עם מרקמים שונים, בשביל שלא יהיה לנו משעמם. השניצל הוא כמו החצי גולדסטאר הנצחי. כולנו אוהבים חצי גולדסטאר, אבל די חלאס כמה אפשר? לא מתאים לפעמים לנסות משהו אחר? גם אם זה קצת יותר יקר, וגם אם פחות מוכר, זה שווה את ההתנסות.

אז הקיץ הזה שתו רום, ואם בא לכם את הטוב ביותר, אז זאקאפה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן