Skip to content

"התנערו ממזכר ההבנות עם נאמני אג"ח אי.די.בי פיתוח"

נאמר במכתב ששלחה אי.די.בי אחזקות לנאמני האג"ח של החברה ובו דרישה להימנע מכל פעולה הקשורה בקידומו של המזכר והפעולות המפורטות בו. הבוקר הגישה אי.די.בי פיתוח בקשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב למנוע "השתלטות עוינת"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
נוחי דנקנר. אי.די.בי אחזקות קיבלה בתמיהה ובהשתוממות את 'מזכר ההבנות'
נוחי דנקנר. אי.די.בי אחזקות קיבלה בתמיהה ובהשתוממות את 'מזכר ההבנות'

הקרב על השליטה בעיצומו. אי.די.בי אחזקות, בשליטתו של נוחי דנקנר, שלחה היום מכתב לנאמני אג"ח אי.די.בי. אחזקות, שבו דרשה מהם להודיע לאלתר על התנערותם המלאה ממזכר ההבנות עם נאמני אג"ח אי.די.בי פיתוח ומכל הקשור בו. כמו כן היא דרשה להימנע מכל פעולה הקשורה בקידומו של המזכר והפעולות המפורטות בו וכן לפעול לכך, כי כל גורם מטעם וכן כל גורם המתיימר לפעול בשמם, ימנע מלעשות כן.

הבוקר הגישה אי.די.בי פיתוח לבית המשפט המחוזי בתל אביב בקשה למנוע השתלטות עויינת תחת הכותרת הכותרת "בקשת הבראה לחברת אי. די. בי חברה לפתוח".

ביום שישי שחלף, לאחר שנציגות מחזיקי האג"ח של אי.די.בי אחזקות נסוגה מהצעת הסדר החוב של אדוארדו אדלשטיין, הושג הסכם דרמטי, ששותפות בו נציגות מחזיקי האג"ח של אי.די.בי פיתוח ונציגות מחזיקי האג"ח של אי.די.בי אחזקות. על פי ההסכם, שיוגש לאישור בית המשפט, תימחק אי.די.בי אחזקות מהמסחר ובמקומה תוקם חברה אחת – אי.די.בי פיתוח חדשה.

"מתיימר להציג מתווה הסדר"

במכתב שנשלח לנאמנים רזניק פז נבו נאמנויות, ש.א.ג חברה לנאמנות, הרמטיק נאמנות (1975) קלדן חברה לנאמנות ושטראוס לזר חברה לנאמנות נאמר, כי "אי.די.בי אחזקות קיבלה בתמיהה ובהשתוממות את 'מזכר ההבנות', בין גורם מטעם נציגות מחזיקי אגרות החוב (סדרות א', ב', ג', ד', ו-ה') של החברה לבין גורם מטעם נציגות מחזיקי אגרות החוב (סדרות ז', ט' ו-י') של אי די בי פתוח. ההודעה על המזכר, שמתיימר להציג מתווה הסדר בין נושי החברה לבין נושי פיתוח, נמסרה בעיצומו של משא ומתן שהתנהל בהמשך למתווה הסדר שסוכם בין החברה לביניכם ונציגות החברה, ושהוצג למחזיקי אגרות החוב של החברה.

"להשתלט שלא כדין על קבוצת אי.די.בי"

"הודעה זו נמסרה לאחר שבאופן עקבי דרשתם בתקיפות – אתם וחברי נציגות החברה – כי לא יתקיים קשר כלשהו עם נציגות פיתוח, לא כל שכן משא ומתן עמה, ללא אישור מראש שלכם ובכל מקרה, תוך מעורבותכם המלאה בכל מגעים, ככל שיתקיימו עם נציגות פיתוח. זאת, במקביל למשא ומתן העצמאי שניהלתם עם המשקיע הרלבנטי בקבוצה מר אלשטיין.

"והנה, בבוקרו של יום שישי האחרון התחוור, כי במחשכים, בחיפזון מחשיד ובבהילות תמוהה, נחתם המזכר האמור, על ידי גורמים בלתי מוסמכים ובשם "גוף" מייעץ וחסר מעמד משפטי ומתוך יומרה להשתלט שלא כדין על "קבוצת אי די בי", והכול תוך התנהלות פסולה, חסרת תום לב ונעדרת כל סמכות.

"לא זו בלבד, אלא שהעמדה העולה מהמזכר מצויה בסתירה רבתי לעמדות שהבעתם במסגרת ההליך המשפטי המתנהל בעת הזו בעניין פיתוח, כמו גם לעמדותיהם של נושים פיננסיים אחרים שהמזכר מבקש כביכול לייצג את עמדתם.

"תספורת של כמיליארד שקל"

"כשל בוטה נוסף הינו כי המזכר מניח לפתע – ממש בין לילה – כי ניתן לגבש הסדר חוב לחברה הכולל 'תספורת' של כמיליארד וחצי ש"ח (!). יוזכר כי עמדתם העקבית של נציגות החברה והנאמנים – בכל פורום, בכל ישיבת משא ומתן ובכל ראיון לתקשורת – היתה כי תנאי בלעדיו אין לכל הסדר, הינו שימור נומינאלי של החוב למחזיקי אגרות החוב במלואו. ברי, כי אילו תנאי זה היה מוסר לפני חודשים רבים במהלך המשא ומתן שניהלתם עם בעלי השליטה והמשקיע, במהלכו כלכלו כל הצדדים את מהלכיהם על יסוד התניה זו, היה הדבר מאפשר הצעות שונות לחלוטין מצידם. והדברים ברורים.

"עוד כשל חמור העולה מהמזכר הינו הכבילה הפסולה הנכללת בגדרו ולפיה נציגות החברה (כמו גם נציגות פיתוח) תימנע מלנהל משא ומתן עם צדדים שלישיים (ובכללם החברה), ואשר מעידה אף היא על דרך הילוך תמוהה הנגועה בשיקולים זרים. ברי, כי התניה זו "נדרשת" אך ורק כדי למנוע ממחזיקי אגרות החוב של החברה מלקבל הצעות המטיבות את מצבם ויש לתמוה על הסכמת הנאמנים, ככל שניתנה, לדרך פעולה זו.

נזקים

"לא למותר לציין, כי אך נוכח משלוח ההודעה בדבר המזכר, כמו גם הפרסומים הנרחבים והמגמתיים שנלוו לו, נגרמו – ועוד עלולים להיגרם – נזקים כבדים, חמורים, ובעלי השלכות רחבות היקף, לחברה, לבעלי מניותיה, לחברות המוחזקות על ידה (במישרין ובעקיפין) ולגורמים נוספים, על כל הנובע ונגזר מכך.

"על יסוד האמור, ומבלי להידרש בשלב זה לכשלים המהותיים הנוספים בהם נגוע המזכר והקשור בו, כמו גם להתנהלות הפסולה שנלוותה לעריכתו, הנכם נדרשים להודיע לאלתר על התנערותכם המלאה מהמזכר ומכל הקשור בו. כמו כן, הנכם נדרשים להימנע מכל פעולה הקשורה בקידומו של המזכר והפעולות המפורטות בו וכן לפעול לכך כי כל גורם מטעמכם וכן כל גורם המתיימר לפעול בשמכם ימנע מלעשות כן.

"הצעה משופרת"

"מכל מקום ומבלי לגרוע מהאמור, הנכם נדרשים עוד לאפשר לחברה פרק זמן סביר כדי להציג בפני הנאמנים ומחזיקי אגרות החוב הצעה משופרת ועדיפה על ההצעה נשוא המזכר"

למנוע "השתלטות עוינת"

בבקשה שהגישה הבוקר אי.די.בי פיתוח לבית המשפט המחוזי בתל אביב נאמר, כי "בית המשפט הנכבד מתבקש לעשות שימוש בסמכותו ולסלק על הסף את בקשת ההשתלטות העוינת הנושאת את הכותרת "בקשת הבראה לחברת אי די בי חברה לפתוח בע"מ" שהגישו המבקשות ביום 21.4.2013, וזאת בשל כל אחד מהטעמים הבאים וקל וחומר בהצטברותם:

"א. ההסדר המוצע בבקשה לא מוסכם על החברה, ואין כל בסיס בדין לכפות על חברה 'הסדר' ללא הסכמתה. בית המשפט אינו מוסמך לכפות על חברה לשנות את ההסכמות בינה לבין נושיה.

"ב. הצעת ההסדר מניחה בבסיסה חדלות פירעון של החברה וזאת כאשר אין חולק כי נכון למועד הגשת הבקשה עמדה ועומדת החברה במלוא התחייבויותיה וכי היא מודיעה כי ביכולתה להמשיך ולעמוד בהתחייבויותיה העתידיות. הליך בקשת הסדר אינו ההליך הנכון בו נבחנת חדלות פירעונה של חברה. סוגיית חדלות פירעון של חברה נבחנת אך ורק בהליך הייחודי של בקשת פירוק ובית המשפט הנכבד אינו מוסמך להכריע בה אגב גררא בהליך אחר, לרבות בהליך של "הסדר" לפי סעיף 350 לחוק החברות".

במכתב הבקשה נטען עוד, כי ביום שישי האחרון, בעת שנוסח בקשה זו עמד בפני אישור הגשה, נודע על דבר חתימת "הסכם הנציגויות" אשר חשף לעיני כל את הכוונה האמיתית שעמדה ועומדת בבסיס בקשת המבקשות. "כזכור, הבסיס הבלעדי לבקשת המבקשות הייתה הטענה כי המשיבה אינה בת כושר פירעון. המבקשות אף צירפו חוות דעת (של "טאסק") ממנה עולה, כי הפער בין נכסי המשיבה להתחייבויותיה מסתכם בסך פנטסטי של 1.55 מיליארד שקל, והנה לפתע פתאום, מעניקה נציגות החברה למחזיקי אג"ח של אי די בי אחזקות סכומי עתק של מאות מיליוני שקל על חשבון מחזיקי אג"ח של החברה".

"כיצד יכולה הצעה כזו לדור בכפיפה אחת עם הטענה שהחברה חדלת פירעון? מדוע הסכימה נציגות האג"ח של החברה להעמיק את הבור העצום של מעל 1.5 מיליארד שקל במאות מיליוני שקל נוספים? התשובות לתהיות אלה פשוטות בתכלית: החברה אינה ומעולם לא הייתה חברה חדלת פירעון. ההפך הוא הנכון – לחברה עודף נכסים על התחייבויות בהיקף של מיליארדי שקל. הטענה בדבר חדלות הפירעון הייתה ונותרה טענת בדים שכל מטרתה לשמש בסיס לזעזע את יציבות קבוצת אי די בי, כדי להשתלט על נכסיה.

"להפריש בנדיבות"

"מסיבה זו מוכנה נציגות אג"ח של החברה להפריש 'בנדיבות" מאות מיליוני שקל למחזיקי אחזקות. העודף הנכסי אצל המשיבה כה גבוה, עד כי נציגות אג"ח של החברה מוכנה לשלם אתנן של מאות מיליוני ש"ח כדי ליהנות מיתרת העודף המגיעה להיקפים של מיליארדים.

"אין ספק כי 'הסכם הנציגויות' לרבות תוכנו הנחות, הדרך הקלוקלת בה גובש, סבך האינטרסים שפעלו בעניין ועוד, יעמדו בבוא זמנם לבירור בפני בית המשפט הנכבד בתיק כאן ובתיק אי די בי אחזקות ואין זה המקום להתייחס אליו בהרחבה. יחד עם זאת, דומה, כי מסקנה אחת ברורה וחד משמעית עולה מעצם כריתת ההסכם וכל שכן מעיון בפרטיו. המסקנה הינה: החברה היא סולבנטית ויציבה".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן