Skip to content

פסטיבל קאן: "כחול הוא הצבע החם ביותר" זכה ב"דקל הזהב"

בפרס "דקל הזהב" בפסטיבל קאן זכה הלילה הסרט הפרובוקטיבי "חייה של אדל" המכונה גם "כחול הוא הצבע החם ביותר" של הבמאי הצרפתי עבדלטיף קשיש. "כנס העתידנים" של הבמאי הישראלי ארי פולמן קטף ביקורות מעורבות. שי שגב מסכם את הפסטיבל
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
סיפור אהבה בין שתי נערות. הסרט הזוכה - "כחול הוא הצבע החם ביותר"

סרטו של הבמאי הצרפתי עבדלטיף קשיש ("ונוס השחורה") "חייה של אדל" (המוכר בשם "כחול הוא הצבע החם ביותר"), זכה הלילה בפרס "דקל הזהב" בפסטיבל קאן. הסרט הפרובוקטיבי עוסק בסיפור אהבה בין שתי נערות. כוכבת הסרט, אדל אקסרקופולוס, היא ללא ספק השחקנית הבולטת בפסטיבל.

הסרטים שהיו המועמדים לפרס "דקל הזהב": "העבר", סרטו המצוין של אסגר פרהאדי ("פרידה"); "התפוח לא נופל רחוק מהעץ" (""Like Father Like Son) של הבמאי היפני הירוקאזו קורידה ("המשאלה"); סרטם של האחים כהן ("גמביט") "בתוך לוין דיוויס"; וסרטו של עבדלטיף קשיש ("ונוס השחורה") "חייה של אדל"/"כחול הוא הצבע החם ביותר".

סטיבן שפילברג, ניקול קידמן וכריסטופר וולץ. צילום: Traverso/L'Oreal ,getty images ,

הבמאי הנודע, סטיבן שפילברג ("לינקולן"), שימש כיו"ר חבר השופטים של התחרות המרכזית. בין השופטים שהגיעו גם הם לפסטיבל וצפו בסרטים העלילתיים באורך מלא: השחקן הצרפתי, דניאל אוטיי ("הנערה על הגשר"); השחקנית ההודית וידיה באלאן ("אישקיה"); הבמאית היפנית נעמי קוואסה ("יער מוגארי"); הבמאי האמריקני-טיוואני, אנג לי ("חיי פיי"); השחקנית האוסטרלית, ניקול קידמן ("העיתונאי"); הבמאי הרומני, כריסטיאן מונגיו ("4 חודשים, שלושה שבועות ויומיים"); הבמאית הסקוטית, לין רמזי ("חייבים לדבר על קווין"); והשחקן האוסטרו-גרמני, כריסטופר וולץ ("ג'אנגו ללא מעצורים").

ואלה הזוכים בפרסים:

השחקנית הזוכה ברניס בז'ו עם הבמאי האירני אסגר פרהדי. צילום: Ian Gavan, Getty Images

דקל הזהב: "חייה של אדל"/"כחול הוא הצבע החם ביותר") של הבמאי עבדלטיף קשיש.

השחקן הטוב ביותר: ברוס דרן ("ג'אנגו ללא מעצורים") המופיע בסרט "נברסקה" של הבמאי אלכסנדר פיין.

השחקנית הטובה ביותר: ברניס בז'ו ("הארטיסט") המופיעה בסרט "העבר", של הבמאי אסגר פרהאדי.

גראן פרי: סרטם של האחים כהן "בתוך לוין דיוויס".

הבמאי הטוב ביותר: עמאט אסקלנטי עבור הסרט "הלי".

התסריט הטוב ביותר: ז'יה ז'אנגקה עבור הסרט "מגע של עור".

פרס השופטים: "התפוח לא נופל רחוק מהעץ" (""Like Father Like Son) של הבמאי היפני הירוקאזו קורידה.

מצלמת הזהב: אנתוני שן עבור הסרט "אילו אילו".

השחקן, אוסקר אייזקס ("זהות גנובה"), המגלם את התפקיד הראשי בסרטם של האחים כהן, "בתוך לוין דיוויס", הפך לכוכב בלתי מעורער של הפסטיבל בזכות נוכחות חזקה וכריזמה כובשת מסך, כזמר פולק בראשית שנות ה-60, שמנסה להמציא לעצמו קריירה.

הבמאית הניו זילנדית, ג'יין קמפיון ("הפסנתר") שימשה כיו"ר חבר השופטים של הסרטים הקצרים, הבמאית הצרפתייה, אנייס ורדה ("המלקטים והמלקטות") הייתה יו"ר חבר השופטים לפרס מצלמת הזהב; הבמאי הדני, תומאס וינטנברג ("ניצוד") היה יו"ר חבר השופטים לפרס היוקרתי "מבט מסוים"; והשחקנית הצרפתייה, אודרי טוטו ("אמלי") הנחתה את טקסי הפתיחה והסיום.

חבר השופטים לפני ההכרזה על הזוכים. צילום: getty images ,Clotto Vittorio Zunino

הפסטיבל נפתח בסוף השבוע שעבר עם הסרט "גטסבי הגדול", בבימויו של באז לורמן ("מולן רוז'"), על-פי ספרו של סקוט פיצ'גראלד ובכיכובו של ליאונרדו די קפריו ("ג'אנגו ללא מעצורים"). לדעת המבקרים, הסרט הוא פיצוץ ויזואלי וברקע אינספור שחקנים ידועים, מוזיקה ותפאורה, אך כשכותרות הסיום עלו בהקרנת הבכורה, היה שקט באולם, ומיד לאחר מכן יצאו ביקורות מעורבות בארץ ובעולם.

פתח את הפסטיבל. דיקפריו. צילום: DAVE M. BENETT gettiy images

בין אבק הכוכבים והשטיח האדום של פסטיבל קאן, נרשמו בפתיחה אירועים פליליים. המכה של הפסטיבל: שוד התכשיטים הגדול. חברת התכשיטים שופארד הנותנת החסות לפסטיבל כבר שנים, ומציידת את הכוכבות בתכשיטים בשווי מיליוני דולרים, נשדדה ותכשיטים בשווי של מיליון וארבע מאות אלף דולר הוצאו במסתורין מהכספת של חדר המלון שבו התגורר אחד ממנהלי החברה.

באופן אירוני, בזמן האירוע, התקיימה הקרנת סרטה החדש של סופיה קופולה, "The Bling Ring", שמביא את סיפורם של חבורת בני נוער שמעבירים את זמנם בשדידת בתי מפורסמים, ומככבת בו אמה ווטסון ("הארי פוטר").

אחר כך בוצע גם ירי סרק במהלך שידור חי של הטלוויזיה הצרפתית, שגרם בהלה. במהלך ראיון טלוויזיוני על חוף הים עם כריסטוף וולץ נשמעו יריות שבוצעו על ידי בחור מעורער בנפשו, שהשתמש באקדח טעון בכדורי סרק.

"כנס העתידנים" המדובר של הבמאי הישראלי ארי פולמן ("ואלס עם באשיר"), קטף ביקורות מעורבות – והתגובות מהתקשורת הבינלאומית נעו בין התלהבות מהאומץ והמקוריות ועד לאכזבה, כפי שנכתב בעיתון הגרדיאן הבריטי: "דג מוזר".

הסרט, "אני, עצמי ואימא" של ז'ילם גליאן מצרפת זכה בפרס הראשון במסגרת השבועיים של הבמאים והביס את "כנס העתידנים" הישראלי, ואילו הסרט"Salvo"  של הבמאים פביו גרסדוניה ואנטוניו פיאצה מאיטליה, זכה בפרס במסגרת שבוע המבקרים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן