Skip to content

שבוע החירום במערכת החינוך: יתרגלו למידה מרחוק

התרגול ממשיך את הטמעת ההנחיות של התגוננות תלמידים בעת ירי טילים והגברת מוכנות מערכת החינוך להתנהגות אפקטיבית בתרחישי החירום. גם הטלוויזיה החינוכית מתגייסת
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מערכת החינוך תשתתף היום בתרגיל החירום הלאומי, "עורף איתן 1", ותתרגל התמודדות של צוותי ההוראה ותלמידים בתוך בית הספר בעת ירי טילים. בתוך כך, יידרשו בתי הספר להתפנות אל המרחבים המוגנים וכן לתרגל למידה מרחוק. התרגיל יתפרס לאורך כל השבוע. היום תישמע האזעקה בשעה 12:30, כדי לתרגל את הציבור ואת התלמידים במוסדות החינוך. האזעקה השנייה תישמע בשעה 19:05, כדי לתרגל היערכות בבית. במקומות מסוימים תישמע אזעקה עולה ויורדת.

התרגול של מערכת החינוך מהווה המשך לתרגולי חירום נוספים, אשר התקיימו במהלך השנה שחלפה. התרגול ממשיך את הטמעת ההנחיות של התגוננות תלמידים בעת ירי טילים, הגברת מוכנות מערכת החינוך להיערכות ולהתנהגות אפקטיבית בתרחישי החירום.

מרחב-מוגן (צילום:טל ים)
מרחב-מוגן (צילום:טל ים)

התרגיל ייפתח בהשמעת אזעקה כאשר המורים והתלמידים מצויים בשגרת למידה בכיתות. עם הישמע האזעקה יפנו התלמידים את הכיתות וייכנסו למרחב המוגן, אשר הוגדר מראש על ידי בית הספר, בתוך זמן קצר ככל האפשר. המרחבים שיש להיכנס אליהם על פי סדרי עדיפויות (בהתאם לזמן העומד לרשות בית הספר ובהתאם להנחיות פיקוד העורף): ירידה למקלט, כניסה למרחב מוגן תקני, חדר מדרגות או לשכב בפינה פנימית של החדר.

צוותי החינוך של הפנימיות וכן תלמידים המתגוררים בפנימיות יתרגלו כניסה למרחבים המוגנים ולמידה מרחוק גם בשעות הערב, יחד עם כלל האוכלוסייה ברחבי הארץ.

כמו כן, יתרגלו בתי הספר למידה מרחוק, אשר תכלול:

• כניסת מורים לפורטל התוכן החינוכי.

• שיח מורים עם תלמידים במרחבי הלמידה הכיתתיים בפורטלים הבית ספריים, תוך שימוש בפורומים, בלוגים וצ'טים בית ספריים.

• הפניית תלמידים לפעילות בעולמות התוכן הכוללים משימות לימודיות במקצועות הלימוד השונים.

התלמידים יוכלו לבצע למידה מרחוק גם באמצעות שירותי הטלוויזיה החינוכית, אשר תעביר שיעורים באמצעות הטלוויזיה והאינטרנט, במקצועות הלימוד השונים.

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן