Skip to content

נמצאה גופתו של חניך הטיס שהותיר בביתו מכתב התאבדות

הבוקר נמצאה גופתו של חניך הטיס אבנר צחורי מעין ורד בדרום, סמוך לישוב עין צוקים. לידה נמצאה קסדת הטיס, אך המטוס טרם נמצא
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
אבנר צחורי
אבנר צחורי

לאחר כיממה של חיפושים, נמצאה הבוקר גופתו של אבנר צחורי (48), חניך קורס טיס אזרחי במטוסי אולטרא-לייט, שהמריא אתמול ממנחת ורד במטוסו הפרטי. גופתו נמצאה סמוך ליישוב צוקים, מזרחית לכביש 90, על ידי שוטר ושני תושבי עין צוקים, סמוך לגבול ירדן. ליד גופתו נמצאה קסדת הטיס. הגופה נשלחה למכון לרפואה משפטית באבו כביר.

שרידי מטוס האולטרה לייט של צחורי אותרו מאוחר יותר על ידי הצבא הירדני. השרידים נמצאו במרחק של שלושה קילומטרים מהנקודה שבה נמצאה הגופה. עדיין אין הסבר להתרסקות.

צחורי, תושב עין ורד, הותיר בביתו מכתב התאבדות מרומז בו ציין למי לפנות אם יאונה לו רע, ולאיזו חברת קבורה חילונית יש להתקשר. חברתו שמצאה את המכתב הזעיקה את המשטרה ואת הוריו ואלו החלו בחיפושים. צחורי נפצע ונותר משותק בפלג גופו התחתון לאחר תאונת צניחה חופשית שאירעה בקליפורניה בארצות הברית בשנת 2003. "טעות של שנייה ריסקה את כל החלומות", הוא כתב בדף האינטרנט שלו. "את כל הניסיון, את כל הכישורים שעבדתי במשך שנים לפתח. איך נראים חייו של אדם אחרי טעות כזאת?".

דריפטר. דגם המטוס שהתרסק
דריפטר. דגם המטוס שהתרסק

בהמשך הוא מספר כי כיום הוא עצמאי לחלוטין ועובד כמרצה למודעות עצמית. כמו כן  עסק בפיתוח פתרונות טכניים לאנשים מוגבלים ועריכת סרטי וידאו. לפני כחצי שנה הוא החל בלימודי טיס אזרחי על מטוסי אולטרא-לייט וטרם קיבל רישיון טיס.

אתמול בשעה שבע בבוקר המריא צחורי ממנחת המטוסים ללא אישור ונעלם. משטרת ישראל העלתה מסוק משטרתי לאוויר שניסה לאתר את הטייס. גם צה"ל ניסה לסייע באיתור כלי הטיס. החיפושים נערכו גם בשטחים פתוחים בדרום הארץ. מרשות התעופה האזרחית נמסר כי מדובר בכלי טייס פשוט מאוד שיכול לשהות באוויר כארבע שעות ולטוס כ-350 ק"מ ללא צורך בתדלוק נוסף. אתמול בשעות הצהריים המאוחרות זוהה כלי טיס באזור, אך לאחר בירור התברר כי לא מדובר במטוס המבוקש. היום יימשכו החיפושים אחרי כלי הטיס.

סרטון של אבנר צחורי כמדריך צניחה חופשית:

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן