Skip to content

האם נשים עם קעקוע נחשבות יותר זמינות מינית?

המחקרים הקיימים מצביעים על כך שלאנשים יש עדיין סטיגמות שליליות מסוימות לגבי נשים עם קעקועים. גברים עשויים להשתמש בקעקוע כרמז לכך שיש סיכוי גבוה יותר לסקס עם אותן נשים. מחקר חדש שכלל שני ניסויים מנסה לבחון את הסוגיה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
צילום: marin / freedigitalphotos.net

התפישות של אנשים לגבי קעקועים השתנו מאוד בשנים האחרונות. פעם קעקועים היו מיוחסים בעיקר לפושעים או לתרבות אלטרנטיבית ומרדנית, ואילו היום רבים בוחרים להתקעקע, ופעמים רבות ביותר מקעקוע אחד (פעם גם רוב האנשים עשו קעקועים במקומות נסתרים או לא בולטים במיוחד, ואילו היום כל הגוף נחשב לגיטימי).

אני בטוח שזה לא יהיה שוק גדול לשמוע שגברים נמשכים לנשים יפות. יופי נשי הוא גורם המשיכה מספר אחד לגברים, ויש לזה סיבות אבולוציוניות מוצקות (כתבתי על כך אינספור פעמים בעבר אבל הנה סיכום אחד לחדשים). נשים יכולות להגדיל את האטרקטיביות החיצונית שלהן על ידי לבישת מחשופים או לבוש פרובוקטיבי אחר, איפור ומוצרי קוסמטיקה וגם לבישת בגדים בצבע אדום, בין שאר הדברים.

גברים נוטים להגזים בהערכת הכוונות המיניות של נשים, תופעה שגם לה יש היגיון אבולוציוני מוצק. עדיף לגברים לחשוב שאשה זמינה מינית כשהיא לא, מאשר לא לחשוב שהיא מעוניינת בהם כשהיא כן ואז לפספס הזדמנות לסקס שעשוי להוביל לילדים. הרבה דברים יכולים להוביל גברים לחשוב שאשה רוצה לשכב איתם יותר משהיא רוצה באמת. לבוש חושפני זה דבר אחד, לבוש אדום זה גורם נוסף, אבל אפילו החזקת קונדומים גורמת לגברים לחשוב שנשים מעוניינות בסקס (לצערם של גברים, החזקת קונדומים מצידם לא גוררת אפקט דומה אצל הנשים, וגם אם כן, היא לא משפיעה עליהן).

המקרה של השפעת נשיאת קעקועים אצל נשים הוא מעניין מאוד וטרם נחקר במלואו. בעולם שבו יותר ויותר נשים מקעקעות את עצמן, קצת מפתיע שאין יותר מחקרים בנושא (לכמעט רבע מהנשים בארה”ב יש קעקוע אחד לפחות). המחקרים הקיימים מצביעים על כך שלאנשים יש עדיין סטיגמות שליליות מסוימות לגבי נשים עם קעקועים. מחקר אחד מצא למשל שנשים כאלו נתפשות כפחות אתלטיות, פחות מושכות, פחות ישרות, פחות אינטליגנטיות, יותר שתייניות ועוד, בהשוואה לנשים בלי קעקועים. אפילו בקרב דוגמניות, נשים עם קעקועים נתפשות בצורה שלילית יותר בהשוואה לדוגמניות ללא קעקועים.

אחת השאלות המעניינות היא אם קעקוע יכול לשמש כסימן לגברים שהאישה מעוניינת יותר ביחסי מין, בדיוק כמו שלבוש חושפני או איפור מגדילים את התפישה הזו. אחד הממצאים הקיימים מצביע על כך שנשים עם קעקועים נתפשות כפחות אטרקטיביות על ידי גברים, אבל האם הן גם נתפשות כיותר מתירניות? אם כן, גברים עשויים להשתמש בקעקוע כרמז לכך שיש סיכוי גבוה יותר לסקס עם אותן נשים. מחקר חדש שכלל שני ניסויים מנסה לבחון את הסוגיה.

כל משתתפת הודרכה לשכב על הבטן בחוף ולקרוא ספר

בניסוי הראשון השתתפו תשע נשים אטרקטיביות ביותר, בגיל ממוצע 20. הניסוי נעשה ב-60 חופים שונים בצרפת, וכל משתתפת הודרכה לשכב על הבטן בחוף ולקרוא ספר. כל המשתתפות לבשו אותו בגד ים בצבע אדום. בחצי מהפעמים שמו הנשים קעקוע זמני של פרפר על החלק התחתון של הגב, ובחצי מהפעמים היו ללא קעקוע. בסך הכל נכללו 210 תצפיות בניסוי, 110 עם קעקוע ו-100 ללא. במרחק מה מן הנשים ישב משתף פעולה שבדק אם גבר פנה לאותן נשים ואחרי כמה זמן בדיוק. הנשים הודרכו לומר שהן מחכות לחבר שלהן שצריך לחזור בעוד דקה או שתיים.

צילום: alexbuntin / freedigitalphotos.net

תוצאות הניסוי היו חד משמעיות: לנשים עם קעקוע פנו 26 גברים (מתוך 110 התצפיות) בעוד נשים בלי קעקוע קיבלו 11 פניות בלבד. בנוסף, לקח פחות זמן לפנות לנשים עם קעקוע, 24 דקות בממוצע, לעומת 35 דקות לקח לפנות לנשים ללא קעקוע.

מחקר המשך רצה לבחון את הסוגיה השנייה המעניינת, והיא עד כמה זמינות למין נתפשות נשים עם קעקועים. לשם כך נתבקשו 440 גברים בגיל ממוצע 22 להעריך את אותן נשים מהניסוי הראשון ששכבו על החול בחוף. הם נשאלו מה הסיכוי לדעתם שאותה אשה תסכים לצאת איתם לדייט ומה הסיכוי שהיא תסכים לשכב איתם בדייט הראשון. התשובות ניתנו בסקאלה שנעה מ-1-9. בנוסף, התבקשו הנבדקים להעריך כמה מושכת אותה בחורה על אותה סקאלה.

נשים עם קעקוע לא נחשבו ליפות יותר

התוצאות הראו שנשים עם קעקוע נתפשו כזמינות יותר לדייט וסקס. מצד שני, לא היה הבדל בתפישת האטרקטיביות של הנשים כתלות בקעקוע. כלומר, למרות שנשים עם קעקוע לא נחשבו ליפות יותר, הן עדיין נתפשו כזמינות יותר לדייט וסקס.

ההבדלים האלה היו לא רק מובהקים סטטיסטיים, אלא בעלי אפקטים חזקים למדי. בנוסף, היה גם מתאם חיובי חזק בין המחשבה שאשה זמינה לדייט לזה שהיא זמינה לסקס (זה היה נכון בשני תנאי הניסוי). עוד ממצא מעניין היה מתאם שלילי בין רמת האטרקטיביות של האשה לסיכוי לצאת איתה לדייט. כלומר, ככל שגברים סברו שהאשה יפה פחות, כך הם חשבו שהיא תסכים לדייט עימם.

הממצאים מצביעים על כך שאשה עם קעקוע אמנם לא נתפשת כיפה יותר, אבל כן נתפשת כזמינה יותר לסקס ולדייט. הממצא הזה קשור אולי גם לממצא שהוזכר קודם, והוא שנשים עם קעקוע נתפשות כשתייניות יותר, מה שגם מעלה את הסבירות שהן זמינות יותר לסקס. תוצאות הניסוי השני גם יכולות להסביר את הממצאים מהניסוי הראשון: אם גברים חושבים שנשים זמינות יותר לסקס, הגיוני שיפנו אליהן יותר וינסו להתחיל איתן.

ייתכן שנשים פחות אטרקטיביות מודעות לאפקט שיש לקעקוע שמגביר את הסיכוי למציאת דייט וסקס ולכן מבליטות אותו. מובן שגם אפשרי שזו התנהגות לא מודעת מצידן. זה גם עוזר לגברים לסנן נשים שאינן זמינות לסקס, או שהסיכוי שיסכימו לצאת איתם נמוך. מחקרים קודמים גם מראים שאנשים עם קעקועים מקיימים יותר יחסי מין ומתחילים לקיים יחסי מין בגיל מוקדם יותר (אם כי יש שונות גדולה בין אנשים וזה גם תלוי בסוג הקעקוע).

[related-posts title="מאמרים נוספים מאת גיל גרינגרוז"]

3 Comments

  1. יש לי 20 קעקועים
    18 ביולי 2013 @ 7:50

    יש לי 20 קעקועים על הגוף ולא עשיתי אותם בדביל למדוך אף אחד!!!!עשיתי אותם כי אני אוהבת את זה!ואני גם לא שתיינית או זונה, כתבה ממש טיפשית וסקר ממש דבילי!!!לא עברנו את תקופת האבן???פרמיטיבים לחשוב שכל מה שנשים עושות עם הגוף שלהם זה בשביל גברים???ממש לא!!!!צאו מהסרט!!!

  2. סתיו
    27 במאי 2013 @ 10:46

    יש לי קעקוע של מני פאר על הלחי של התחת ואני לא זמינה מינית 🙁

    • שרית פרקול
      27 במאי 2013 @ 11:24

      אני בטוחה שהוא ישמח לדעת 🙂

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן