Skip to content

גרמן: משרד הבריאות הוא המבוגר האחראי בתחום הקנביס הרפואי

שרת הבריאות, יעל גרמן לקראת הדיון בוועדת העבודה, הרווחה והבריאות בנושא הקנביס הרפואי: "כל עוד מוגדר הקנביס על-פי חוק כסם מסוכן, אך משמש למטרות רפואיות - מוטלת על משרד הבריאות האחריות לפקח על חלוקתו לנצרכים. הנוהל החדש שפורסם בא לעשות סדר". ח"כ אילן גילאון: "הנגישות לקנאביס צריכה להיות מיידית"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
יעל גרמן (צילום: דן בר דוב)
להקל על האדמניסטרציה. יעל גרמן (צילום: דן בר דוב)

לדברי שרת הבריאות, יעל גרמן: "יש להבין כי כל עוד מוגדר הקנביס על-פי חוק כסם מסוכן מצד אחד, אך משמש למטרות רפואיות מצד אחר, מוטלת על משרד הבריאות האחריות לפקח על חלוקתו לנצרכים. הנוהל החדש שפורסם בא לעשות סדר בנושא וליידע בצורה שקופה ביותר את הרופאים והחולים מה עליהם לעשות כדי להגיש בקשה לשימוש בקנביס הרפואי. הנוהל פורסם באתר משרד הבריאות. 

גרמן מוסיפה: "בחודש הקרוב מתכנן המשרד לקיים כנס הסברה והדרכה לכל הרופאים העוסקים בתחום הקנביס הרפואי בישראל (נותני ההמלצה וממלאי הבקשות עבר החולים), על מנת להבהיר את המידע בתחום, להנחות מהן הדרכים להגשת הבקשות למתן הרשיונות לקנביס הרפואי, למנוע דיסאינפורמציה בנושא ולהקל ככל שניתן על האדמניסטרציה בה נתקלו החולים בעבר. כמו כן, כדי להקל על החולים, אנו נוסיף רופאים ברחבי הארץ, שבמסמכותם לאשר שימוש בקנביס רפואי. משרד הבריאות משמש בעניין זה כמבוגר האחראי".

בדיון על הסדרת השימוש מסר ח"כ אילן גילאון (מרצ): "הנגישות לקנאביס צריכה להיות מיידית ללא פרקי זמן שערורייתיים, במהלכם יידרשו החולים להלעיט את עצמם בתרופות מסוכנות לא פחות. ידוע לכול כי תרופות אופיאטיות מזיקות לאין ערוך מקנאביס. מטרתנו צריכה להיות אחת: להמעיט כאב ולהרחיב שמחה". 

ח"כ גילאון הבהיר כי בעיניו הנוהל החדש הוא שלב מעבר בלבד וכי משרד הבריאות חייב להתרחק מהתפיסות הסטיגמטיות ולהרחיב את רשימת ההתוויות ולקצר את זמן ההמתנה למתן קנאביס רפואי. "לא מדובר במחקר", המשיך ח"כ גילאון, "אך נתקלתי בשני הלומי קרב. האחד טופל בתרופות אופיאטיות והשני בקנאביס. היום המטופל בקנאביס משתתף בטריאתלון כל שנה, ואילו המטופל בתרופות המסוכנות רחוק מזה שנות אור".

2 Comments

  1. יפה
    27 במאי 2013 @ 18:04

    חלק ניכר מהתרופות שניתנות לטיפול בכאב הן בעצמן סמים קשים וממכרים עם תופעות לואי קשות – הרבה יותר מהקאנאביס.

  2. ליאורה
    27 במאי 2013 @ 17:21

    אז הגיע הזמן להפסיק לקרוא לו סם, אלא תרופה ולהוציאו מפקודת הסמים

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן