Skip to content

יוארך חוק תוצרת הארץ במכרזי טקסטיל למערכת הביטחון

ח"כ שלי יחימוביץ', מיוזמי החוק המקורי, בירכה על קיום הישיבה באומרה כי היא "עושה טוב להרבה אנשים ומתקנת מצב מעוות"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בשורה טובה למפעלי הטקסטיל, שעובדים עבור מערכת הביטחון. ועדת החוקה, חוק ומשפט של הכנסת הצביעה היום בעד הארכת חוק העדפת תוצרת הארץ במכרזי טקסטיל למערכת הביטחון כהוראת שעה. החוק, שנחקק לפני כשנתיים, מבקש לעודד את התעשייה המקומית ולקדם את המשק הישראלי בייצור מקומות תעסוקה.

הצעת החוק, אושרה בסוף שנת 2010 כהוראת שעה, אשר פקעה ב-22 באפריל של שנה זו. אחת מיוזמי החוק המקורי, ח"כ שלי יחימוביץ', בירכה על קיום הישיבה, באומרה כי היא "עושה טוב להרבה אנשים ומתקנת מצב מעוות". יחימוביץ' ביקשה להשוות את מצבה של מדינת ישראל למדינות שאינן כפופות להסכמי סחר בינלאומיים בכל הנוגע לכוחות הביטחון שלהן.

מגישי הצעת החוק הגיעו להסכמות עם משרדי האוצר והכלכלה, אשר הקימו ועדה משותפת לבחינת מחודשת של החוק, לפיהן החוק יוארך בשנתיים נוספות בלבד, למרות ההצעה המקורית שדיברה על חמש שנים. לדברי ח"כ נחמן שי: "עדיף שנתיים נוספות ביד, מחמש על העץ". חה"כ אורי מקלב ומירב מיכאלי הלינו על כך שהממשלה מעדיפה להאריך את תוקפן של הוראות שעה רבות, באופן לקוי, במקום לקבע אותם כחוקים.

היועץ המשפטי של משרד הביטחון, עו"ד יצחק וכטל, טען כי ספקים מנצלים את החוק ומעלים את המחיר לכדי 400% מעל המחיר המקורי.

מנהל איגוד הטקסטיל בהתאחדות התעשיינים, מר צביקה ליברמן ציין לשבח את הפריחה שהביא החוק למצב בשטח, באומרו כי "אנשים עובדים כמו שלא היה מעולם לפני כן, ויש משמעות אדירה לכך שהשוטרים לובשים תוצרת הארץ". גם ממלאת מקום יו"ר הוועדה, ח"כ שולי מועלם-רפאלי, אמרה כי החוק הוא "ציוני וגם חברתי", והביעה תקווה להמשכו בתמיכתה של הממשלה. חברי הכנסת הצביעו פה אחד על תמיכה בהארכת הוראת השעה.

במהלך הדיון לא הובהר מה דינה של הרשות הלאומית לכבאות והצלה, ביחס להצעת החוק. בסיום הדיון, אושרה הצעת החוק לקריאה ראשונה במליאת הכנסת.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן