Skip to content

שש סיבות בריאותיות לאהוב בירה

אוהבי בירה, שמחו וצהלו - לא רק שהבירה טעימה, ונותנת "באזז" לחיים, היא גם בריאה • טוב, אם שותים במתינות כמובן...
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בזמן ששלישים וחצאים של בירה ממלאים את הכוסות בברים, ובבית נפתחים אינספור בקבוקים ופחיות, רצוי לדעת כי לשתיית הבירה ישנם גם יתרונות בריאותיים חשובים: 

  1. הקטנת השכיחות למחלות לב

קיימים יותר מ-20 מחקרים בינלאומיים חשובים המדגימים כיצד צריכת כוהל מתונה* מסייעת ללב. אחד המחקרים, לדוגמה, שנערך על-ידי המכון האמריקני לשימוש בכוהל ואלכוהוליזם (NIAAA), ציין צניחה של 20% ועד 40% במחלות לב בקרב שותי כוהל מתונים. חשוב לציין, זה לא אומר שאם שותים יותר, אז גם משתפר המצב. שתייה מתונה היא שתייה בריאה. צרכנות מתונה של בירה (כוהל) מובילה להוספת HDL (הכולסטרול הטוב) ולהפחתת LDL (הכולסטרול הרע).

  1. כשות של וויטמינים

מחקר הולנדי מצביע על עלייה של 30% בוויטמין B6 בקרב צרכני בירה; אבל זה מובן מאליו, אם מסיקים שמרכיב הכשות בבירה, מכיל הרבה מהוויטמין. למה זה חשוב? כיוון שוויטמין B6 מסייע למאבק במחלות לב. כוהל הוא מעכב חמצון מטבעו, וגם הוא מסייע להפחית את הסיכוי לאירוע לבבי.

  1. הפחתת הסיכוי לאבנים בכליות

כתב העת לאפידמיולוגיה מזהה ירידה של 40% באבנים בכליות בקרב צרכני הבירה. זו כנראה תוצאת לוואי ממרכיב הלחות בבירה, כיוון שלא מצליחים לאתר ממצאים דומים במשקאות כהילים אחרים.

  1. יתרונות לנשים

כתב העת האמריקני לתזונה רפואית מזכיר כי בירה מסייעת למנוע ירידה בצפיפות עצם. בירה מכילה הרבה פלבנואידים – מהכשות – המשמשים כתחליף הורמון טבעי. המכון הלאומי להערכת סיכונים לאוסטיאופורוזיס בדק יותר מ-200,000 נשים ומצא כי שתיית כוהל באופן שכיח מפחיתה את הסיכוי לאוסטאופורוזיס.

  1. בירה בראש צלול

כן, שתייה מתונה של בירה מגבירה את היכולת המנטאלית. כתב העת לרפואה של ניו אינגלנד מדווח על שימור של חדות מנטאלית, בעיקר בקרב נשים מבוגרות, השותות כוהל באופן מתון. ישנם מחקרים רבים המוכיחים כי צריכה מתונה של כוהל מפחיתה את השכיחות לאלצהיימר, אך גם משפרת זיכרון, ריכוז והסקת מסקנות.

  1. הפחתת הסיכוי לשבץ

מחקרים רבים מראים על ירידה של עד 50% בסיכון לשבץ בקרב שותי כוהל באופן מתון. הבולט ביותר היה מחקר של כתב העת של איגוד הרופאים האמריקני (JAMA). איגוד השבץ האמריקני מצהיר כי שתי מנות כוהל ביום עשויות להקטין את השכיחות לשבץ.

אז בפעם הבאה שאתם פותחים איזו פחית או בקבוק קריר, תדעו שאתם עושים יותר מאשר רק נהנים, אתם שותים לבריאות. לחיים.

* היתרונות הבריאותיים של שתיית בירה וכוהל מבוססים על צריכה מתונה, שזה אומר שתי בירות ליום לאדם בגודל ממוצע ובירה אחת לאישה בגודל ממוצע. רבים מהיתרונות שתוארו לעיל הולכים לאיבוד כאשר צורכים כוהל באופן מוגזם, ושתיית כוהל מופרזת עשויה להביא להשפעות שליליות וחמורות על הבריאות.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן