Skip to content

פרס ופיאד מסכימים בדאבוס : חייבים לשמור על תקווה

בדאבוס הקשיים נראים אותו הדבר. פרס מבהיר כי איראן היא שמונעת שלום במזרח התיכון. סאלם פיאד הביע אופטימיות זהירה בזמן שנשיא המדינה הביע דאגה לשלום התהליך השלום, "חייבים לשמור על תקווה"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בדאבוס הקשיים נראים אותו הדבר. פרס מבהיר כי איראן היא שמונעת שלום  במזרח התיכון. סאלם פיאד הביע אופטימיות זהירה בזמן שנשיא המדינה הביע דאגה לשלום התהליך השלום

מאת צבי זינגר

נשיא המדינה, שמעון פרס וראש הממשלה הפלסטיני, סאלם פיאד, הופיעו היום ביחד על בימה אחת, בפורום הכלכלי העולמי בדאבוס, בפאנל מיוחד שעסק במצב במזרח התיכון.

חרף המשבר בשיחות בין ישראל לפלסטינים, הדגיש ראש הממשלה הפלסטיני דווקא סוג של אופטימיות זהירה. זאת בניגוד לאבו מאזן שאמר אתמול כי סבב השיחות המתנהלות בירדן, בין ישראל לפלסטינים, מיצה את עצמו. "הצדדים חייבים לשמור על תקווה", אמר סלאם פיאד. "שהיא תוצר של החלטות מושכלות. ההתקדמות בתהליך הפוליטי במקביל למסלול בניית המדינה – הכרחיים במידה שווה. כרגע צריך לעבוד כדי לבנות את התקווה בתהליך הפוליטי. לאור הבחירות בארה"ב והמצב מול הקוורטט – התנאים לא הבשילו הפעם לשיחות משמעותיות בין הצדדים."

פרס ופיאד. "לשמור על התקווה". צילום - לשכת הנשיא

הנשיא פרס אמר כי הוא חרד לגורל תהליך השלום בין הצדדים וכי שקט, בטחון ושלום ישררו באזורנו רק כאשר יושלם תהליך שלום מלא שיוביל לכינון שתי מדינות לשני העמים. לדבריו, "הפער בין הצדדים קטן ממה שחושבים".

פרס המשיך: "חייבים לקיים משא ומתן ישיר בין הצדדים בתקופה בה ארה"ב עומדת בפני בחירות והקוורטט מפוצל. כל זת, כמובן שמבלי לוותר על תמיכת הקהילה הבינלאומית בתהליך".

פרס הביע חשש מהלחץ שיוצרים האוליטימטומים של הצדדים המעורבים במו"מ. "בעיני אסור לקדש תאריכים ואולטימטומים, יש לקדש את תהליך השלום בלבד. עשיית שלום אינה רק צורך אסטרטגי בעבור מדינת ישראל, אלא ציווי מוסרי ומחויבות היסטורית".

הנשיא פרס הדגיש: "המדינה המונעת שלום במזרח התיכון היא איראן. הקהילה הבינלאומית צריכה לקחת על עצמה לשים סוף להתערבות האיראנית במזרח התיכון. הצעדים שננקטו על ידי אירופה ואמריקה הם מעודדים אך לא מספיקים.  המהלכים הבינלאומיים נגד איראן נותנים תקווה אמיתית לעם האיראני שהוא יכול להפיל את משטר האייטולות ".

שר הביטחון, אהוד ברק, שנמצא גם הוא בכנס בדאבוס, נפגש גם הוא עם ראש הממשלה הפלסטיני פיאד.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן