Skip to content

ברקת: "ירושלים מתחילה לממש את הפוטנציאל התיירותי שלה"

על רקע הבחירות המוניציפליות המתקרבות, ניצל ראש העיר ירושלים ניר ברקת, את ועידת התיירות הבינלאומית בירושלים היום, כדי להכריז: "בקדנציה הבאה אוסיף 100,000 מקומות עבודה חדשים בירושלים". לדבריו, הצמיחה בתחומי התיירות והתרבות תורמת באופן ניכר ליצירת מקומות עבודה חדשים בבירה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
ראש העיר ירושלים, ניר ברקת, נואם בוועידת התיירות הבינלאומית ירושלים. חזון של עשרה מיליון תיירים
ראש העיר ירושלים, ניר ברקת, נואם בוועידת התיירות הבינלאומית ירושלים. חזון של עשרה מיליון תיירים

ראש העיר ירושלים ניר ברקת, הכריז היום (ג') על תכניתו לתוספת של 100,000 מקומות עבודה חדשים בירושלים בקדנציה הבאה.

ברקת, שנאם בוועידת ירושלים הבינלאומית לתיירות, חזר על הצהרותיו מאז נכנס לתפקידו, כי יפעל להבאת עשרה מיליון תיירים בשנה לירושלים, שתביא לצמיחה כלכלית בעיר ותהיה חלק חשוב בתכנית להוספת 100,000 מקומות עבודה חדשים בעיר בתחומים השונים.

ברקת סיפר למשתתפים, כי עד לפני מספר שנים ביקרו בירושלים כשני מיליון תיירים בשנה בלבד, הרבה מתחת לפוטנציאל של עיר הבירה. "כיום נשברו כל השיאים ובעיר מבקרים קרוב לארבעה מיליון תיירים בשנה שמביאים איתם פריחה כלכלית, צמיחה ופעילות עסקית, תרבותית ותיירותית", אמר.

ברקת ציין בדבריו בוועידה כי "ירושלים היא העיר המיוחדת ביותר בעולם. כשאני מבקר בעולם, אני רואה את הרצון של האנשים להגיע ולבקר בירושלים. בשנים האחרונות הקצנו משאבים רבים לפיתוח התיירות בעיר, פיתוח ותכנון תשתיות תיירות וקידום תיירות לירושלים בארץ ובעולם ואני שמח שיש תוצאות חיוביות והתיירות לעיר נמצאת במגמת עלייה רציפה".

80% מהתיירים בישראל מבקרים בירושלים

מנתונים שנאספו על התיירות לירושלים עולה, כי ירושלים מובילה באירוח תיירים בארץ. 80% מהתיירים המגיעים לארץ מבקרים בירושלים. בשנת נרשמו בירושלים 3.1 מיליון לינות של תיירים מחו"ל ו- 762,000 לינות של תיירות פנים (עלייה של 11%). בקיץ האחרון עקפה ירושלים את תל אביב וחיפה במספר הלינות של ישראלים בעיר.

פדיון בתי המלון בעיר בשנת 2012 הגיע לתוצאה מרשימה של 1.1 מיליארד שקל.

בנוסף, לפני מספר חודשים אישרה העירייה את תכנית רובע העסקים החדש בכניסה לירושלים שיהפוך בשנים הקרובות למרכז עסקים, תיירות ותרבות. התכנית החדשה כוללת בנייתם של 12 גורדי שחקים, אשר יוסיפו שטח של כמיליון מ"ר לעסקים משרדים ומסחר ויוסיפו 50,000 מקומות תעסוקה חדשים לעיר.
תכניות אלו יביאו לצמיחה כלכלית רחבה בעיר שתשפיע על כל תחומי החיים ותמשוך לעיר משפחות צעירות שיקבעו בה את ביתם ועתידם.

[related-posts title="ידיעה קודמת על ועידת התיירות הבינלאומית בירושלים 2013"]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן