Skip to content

הושג הסכם על רפורמה בתאגידי המים

להסכם הגיעו משרד האוצר והמרכז לשלטון מקומי. מקווים שכתוצאה מההסכם יופחת תעריף המים לצרכנים כבר ב-2014. מלוא ההפחתה בשיעור של כ-5% תושלם עד סוף 2015
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

משרד האוצר ומרכז השלטון המקומי הגיעו אמש להסכם על יישום רפורמה מקיפה במשק תאגידי המים והביוב. ההסכם יוביל להתייעלות בעבודת תאגידי המים ויביא לצמצום הוצאותיהם. מקווים שכתוצאה מההסכם יופחת תעריף המים לצרכנים כבר ב- 2014. מלוא ההפחתה בשיעור של כ- 5% תושלם עד סוף 2015.

שר האוצר, יאיר לפיד: "הוזלת מחירי המים לציבור הצרכנים ב 5% וצמצום המערך הבירוקרטי המסורבל של תאגידי המים הינם צעדים משמעותיים בטיפול ביוקר המחיה ובהגברת יעילות משק המים".

שלמה בוחבוט. הבטחנו לציבור להוזיל את מחיר המים (צילום: אתר מעלות תרשיחא)
שלמה בוחבוט. הבטחנו לציבור להוזיל את מחיר המים (צילום: אתר מעלות תרשיחא)

יו"ר מרכז השלטון המקומי, שלמה בוחבוט: "הבטחנו לציבור שנוזיל את מחיר המים והוכחנו שזה אפשרי. מרכז השלטון המקומי שם את האזרח במרכז ורושם הישג נוסף שיקל על אזרחי המדינה את יוקר המחיה. שתוף הפעולה עם האוצר וההסדר החדש יביא להתייעלות של תאגידי המים ולהוזלה בתעריפי המים לאזרחים כבר בשנה הבאה, כשאני מתחייב בפני הציבור, כי לא ארפה, ואמשיך לפעול להוזלה נוספת במחירי המים".

מתווה ההסכם

על פי מתווה ההסכם, החל משנת 2014 יוכרו כל תאגידי המים הקיימים כתאגידים אזוריים לצורך חישוב עלויות התפעול, כך שסך התשלומים עבור פעילותם יהיה נמוך משמעותית מהמצב כיום. המתווה החדש יאפשר לתאגידי המים לבחור אחת מבין 3 חלופות:
• מיזוג מלא בין תאגידים קיימים, כך שכל הנכסים יאוחדו לתאגיד אחד.
• תאגוד אזורי במתווה שיאפשר שיתוף בין תאגידים בנושאי תפעול והנהלה.
• השארת התאגידים הקיימים במתכונתם הנוכחית.

בחינה מדי שנה

מידי שנה תיבחן מידת עמידתם של התאגידים בפרמטרים שגובשו, באופן שיבטיח התנהלות יעילה, תוך אספקת שירותים נאותה לציבור ושמירה על חיסכון ביעילות התפעול. הפרמטרים שייבחנו הם: עמידה בתכנית ההשקעות, יציבות פיננסית ושמירה על אמות מידה לשירות עבור הצרכנים. תאגידים שלא יעמדו בפרמטרים שנקבעו בהסכם, יצורפו לתאגיד אזורי על מנת למקסם את יתרונות הגודל ולהוזיל את העלויות לצרכן. התהליך ילווה על ידי צוות הכולל את נציגי משרד האוצר, מרכז השלטון המקומי ורשות המים.

החקיקה שתאפשר תאגוד אזורי, תוגש במסגרת התכנית הכלכלית לשנים 2013 – 2014 שתכלול גם את השלמת החקיקה על פי המלצות "ועדת ניסן", להסדרת יחסי השלטון המקומי עם תאגידי המים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן