Skip to content

שני צעירים מהצפון השליכו בקבוק תבערה על רכב

השניים הם תושבי ג'דידה-מכר ליד כפר יאסיף בגליל. בקבוק התבערה הושלך לעבר רכבו של תושב טל-אל שחזר לביתו ולא נפגע. לאחר שהחטיאו את הרכב, הדליקו צמיג בוער באמצע הכביש וגלגלו אותו לאמצע הכביש. הם מכחישים כי פעולתם הייתה על רקע לאומני, אבל אינם מספקים הסבר אחר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

התארגנות מקומית לפיגועי טרור בצפון? – פרקליטות מחוז חיפה הגישה אתמול (שלישי) לבית המשפט המחוזי בחיפה כתב אישום נגד  מהדי בן עבדאללה בצל בן 20 וקטין בן 16.5 – שניהם מכפר ג'דידה-מכר בגליל הערבי, בגין ביצוע עבירות של  סיכון חיי אנשים במזיד בנתיב תחבורה, קשר לפשע, ייצור נשק ונשיאת נשק. ככל הידוע השניים אינם משתפים פעולה עם חוקריהם.

(צילום אילוסטרציה: חמדי אבו רחמה)
(צילום אילוסטרציה: חמדי אבו רחמה)

על פי עובדות כתב האישום, ב-4 במאי השנה ייצרו הנאשמים בחצר בית בכפר ג'דידה בקבוק תבערה בכך שמילאו בקבוק זכוכית בדלק והכניסו לתוך הבקבוק חתיכת בד. בהמשך נשאו הנאשמים את בקבוק התבערה ונעמדו סמוך לשולי כביש 70, סמוך לצומת המובילה לטל-אל, והמתינו להגעת רכב. באותו הזמן נהג תושב טל-אל  ברכבו בכביש 70 דרומה חזרה לביתו. כאשר הבחינו הנאשמים רכבו של המתלונן נכנס לנתיב הפונה שמאלה לכיוון טל-אל ומאותת שמאלה, יידו הנאשמים בצוותא את בקבוק התבערה לעבר הרכב, בכוונה לפגוע במתלונן. בקבוק התבערה התנפץ על הכביש והתלקח סמוך לרכבו של המתלונן, שהמשיך בנסיעה.

על פי כתב האישום, השניים לא הסתפקו בכך ובהמשך גילגלו צמיג והניחו אותו על כביש 70 ליד צומת טל-אל והבעירו את הצמיג, "בכוונה לפגוע בנוסע בנתיב תחבורה, ברכבו ולסכן את בטיחותו". החשודים, ככל הידוע,  מכחישים כי פעולתם הייתה על רקע לאומני, אבל אינם מספקים הסבר אחר. עוה"ד שגב אדלר מפרקליטות חיפה הודיע כי אם תושג הרשעה תבקש התביעה להשית עליהם מאסר בפועל.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן