Skip to content

תג מחיר אלים: ראש מועצת בקעת ירדן חושף את השיטה

יהודים פגעו הלילה שוב בפעולות "תג מחיר" בשלושה כפרים בבקעת הירדן ובשומרון. תשעה כלי רכב הוצתו ונשרפו. גם בשיח ג'ראח ושועפט התגלו כתובות ונוקבו צמיגי מכוניות. ראש מועצת בקעת הירדן קורא לנקוט יד קשה כלפי המבצעים: "הם טרוריסטים, עבריינים ופושעים שצריכים לנהוג כלפיהם בלי רחמים". "תג מחיר" גם בשייח ג'ראח
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"תג מחיר אלים", כך מכנים גורמי ביטחון ובצה"ל פיגועי טרור המכונים "תג מחיר" שאירעו הלילה (רביעי) בשני כפרים פלסטיניים בבקעת הירדן: זובידאת, והכפר הסמוך לו, מארג' נעג'ה. אלמונים הציתו והשחיתו שישה כלי רכב וריססו כתובות נאצה. משטרת ש"י פתחה בחקירה.

rantis
"תג מחיר" ברנתיס (צילום: איאד חדד, בצלם)

בזובידאת הוצתו אוטובוס, טרנזיט וטרקטור. במארג' נעג'ה הוצתו ארבעה כלי רכב פרטיים. בשתי הזירות רוססו כתובות "ד"ש מאביתר הי"ד" ו"30 לאביתר הי"ד". הפעם בחרו המפגעים בזירה הנוחה להם. שני הכפרים סמוכים מאוד לכביש 90 הפתוח לתנועת פלסטינים וישראלים ולא חדרו לשטחי A. נוסף לכך הוצתו שתי מכוניות בכפר רנטיס, הממוקם צפון מערב רמאללה. גם שם רוסס גרפיטי "30 לאביתר". האירוע נבדק על ידי כוחות הביטחון. גורם צבאי אמר כי צה"ל רואה בחומרה אירועים מסוג זה אשר מסיטים את תשומת לבם של כוחות הביטחון ממשימתם העיקרית להילחם בטרור ולהגן על אזרחי מדינת ישראל, ומערערים את היציבות הביטחונית היחסית באזור. בהמשך היום התגלה כי אלמונים ניקבו צמיגים של שלושה כלי רכב גם במחנה הפליטים שועפט שבצפון ירושלים וריססו כתובת שלא הושלמה: "דם יהודי אינו..".  גם בשכונת שיח ג'ראח בעיר נוקבו צמיגים של ארבעה כלי רכב ורוססה הכתובת "נקמת אביתר".

דוד אלחיאני, ראש מועצת בקעת הירדן, גינה בחריפות את המעשים. לדבריו, "אנחנו רואים בחבורה שעשתה את הפעולה הזאת טרוריסטים, עבריינים ופושעי חוק. הם טרוריסטים וחייבים לנהוג בהם כך. כמו שאני אומר שמי שזורק אבן צריך לירות בו כך מי שמפוצץ מכוניות הוא טרוריסט ולא פחות מכך". אלחיאני מסביר כי הפעולה הזו סמוך לכביש 90, נעשתה בהרבה חשיבה תחילה. "זה לא מעשה של רגע של זעם", הוא מסביר, "זוהי פעולת טרור מתוחכמת ומחושבת מתחילה. הם יצרו לעצמם מרווח זמן להימלט. על מנת להצית את הרכבים אתה זקוק למכל של שני ליטר בנזין. אבל כיצד תצית את הבנזין מבלי להסתכן בגילוי? הם הכניסו סמרטוט לפי המכל ולקצה הצמידו סיגריה. בקצה הסיגריה הצמידו ראשי גפרורים עם צלוטייפ. הסיגריה בוערת לאט ומגיעה לראשי הגפרור. אלו ניצתים ומדליקים את הסמרטוט הטבול בדלק. וכשזה מצית ומפוצץ את המכל, הם כבר רחוקים מספר קילומטרים ממקום האירוע. אם זה לא טרור לשמו. אינני יודע מהו טרור. הם משתדלים ורוצים להרוס את מרקם החיים המצוין בן עשרות שנים שבנינו בין האוכלוסייה הפלסטינית והישראלית בבקעת הירדן. יש בינינו מרקם חיים של כבוד והערכה הדדית. אני לא אתן את ידי לכך ואנו נסייע למשטרה ככל שניתן למצוא את הפושעים".

באתר האינטרנט "הקול היהודי",  חושבים אחרת. עורכי האתר דיווחו היום על פעולות הטרור תחת הכותרת:  "30 לרצח אביתר בורובסקי – שורת פעולות תגמול נגד ערבים". בכותרת המשנה כותב האתר: "לציון שלושים להירצחו של אביתר בורובסקי הי"ד בצומת תפוח, הוצתו הלילה כלי רכב של ערבים.. גלריית תמונות", וכאן טרחו וליקטו באתר והציגו כל תמונה אפשרית למעשי הוונדליזם.

rantis2
"תג מחיר" ברנתיס (צילום: איאד חדד, בצלם)

פעולות תג מחיר בוצעו היום גם בשכונת שייח ג'ראח בירושלים. המטה למאבק בגזענות רואה בחומרה רבה את התפשטות תופעת התג מחיר: "רק בחודש האחרון דווח על יותר משלושה מקרים כאלה, בנוסף למקרה שגילינו הבוקר, כאשר גילו מספר צעירים ערבים ירושלמים כתובות תג מחיר על מכוניותיהם בשכונת שיח ג'ראח בעיר. על המכוניות נכתב 'נקמה אביתר' ו'נקמה' ו'אביתר 30'. פעולת השחתה של נכסים פרטיים כגון מכוניות, הינה פעולה נפשעת ובזויה, במיוחד כאשר היא נעשית על רקע גזעני. המשטרה הגיעה זמן רב לאחר שהתקבל הדיווח על המקרה, וחקירה נפתחה".

עו"ד נדאל עותמאן – מנהל המטה למאבק בגזענות הגיב על המקרה באומרו: "אסור לנו לאפשר למבצעי פעולות תג מחיר גזעניות כגון אלה להרים ראש, על המשטרה לעצור את האנשים האלה ולהעמידם לדין. התפשטות התופעה הוא נושא מדאיג, ואנו כמטה נמשיך להילחם בגזענות בכל מקום בארץ". עוד הוסיף: "הטיפול המשטרתי בנושא הנו רשלני והגעת משטרת ירושלים 45 דקות אחרי ההודעה היא התרשלות חמורה ביותר".

תג מחיר בשייח ג'ראח
תג מחיר בשייח ג'ראח (צילום: המטה למאבק בגזענות)

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן