Skip to content

התעשייה האווירית הרוויחה ברבעון הראשון 19 מיליון דולר

צבר ההזמנות לסוף הרבעון הנוכחי הסתכם בסך של 9.8 מיליארד דולר, בהשוואה לצבר בסך של 9.7 מיליארד דולר בסוף 2012. תזרים מזומנים מפעילות שוטפת הסתכם בסך של 268 מיליון דולר בהשוואה לסך של 52 מיליון דולר ברבעון מקביל אשתקד
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הרווח הנקי ברבעון הראשון של השנה בתעשייה האווירית הסתכם בסך של 19 מיליון דולר (2.2% מהמכירות), שזו ירידה בהשוואה לרווח נקי בסך של 54 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד (6.1% מהמכירות). כך מתברר מפרסום דוחותיה הכספיים המאוחדים לרבעון, שהסתיים ביום 31 במרץ 2013.

מכירות החברה ברבעון הראשון של השנה הסתכמו בסך של 849 מיליון דולר, בהשוואה לסך של 893 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. המכירות לייצוא מהוות כ-79% מסך המכירות ונתח המכירות לשוק הצבאי מהווה כ-72% מסך המכירות.

הרווח הגולמי ברבעון הראשון של השנה הסתכם בסך של 122 מיליון דולר (14.4% מהמכירות) בהשוואה לסך של 138 מיליון דולר (15.4% מהמכירות) ברבעון המקביל אשתקד, קיטון בשיעור של 11% הנובע מירידה בפעילות בחטיבת בדק מטוסים בתחום הסבות מטוסי נוסעים למטוסי מטען ומהשפעת תיסוף השקל.

רווח מפעולות ברבעון הראשון של השנה הסתכם בסך של 20 מיליון דולר (2.3% מהמכירות) בהשוואה לסך של 30 מיליון דולר (3.4% מהמכירות) ברבעון המקביל אשתקד. הקיטון ברווח נובע מהירידה ברווח הגולמי.

הוצאות מחקר ופיתוח ברבעון הראשון של השנה הסתכמו בסך של 29 מיליון דולר (3.5% מהמכירות) בהשוואה לסך של 39 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד (4.3% מהמכירות). הקיטון בעלויות מו"פ נובע מאי מימוש תקציבי מו"פ ברבעון שימומשו ברבעונים הבאים.

הוצאות פרישה מוקדמת של עובדים ברבעון הראשון של השנה פרשו 60 עובדים לפרישה מוקדמת בעלות של 13 מיליון דולר (1.5% מהמכירות), בדומה לעלות הפרישה ברבעון מקביל אשתקד בסך 14 מיליון דולר (1.5% מהמכירות). הפרישה המוקדמת של העובדים, שהחלה בשנת 2006 ומתבצעת בשלבים, היא חלק חשוב מתוכנית ההתייעלות של החברה.

הוצאות מימון נטו ברבעון הנוכחי הסתכמו בסך של 5 מיליון דולר בהשוואה להכנסות מימון נטו בסך 32 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. ההוצאות ברבעון הנוכחי נבעו בעיקר משיערוך בגין תיסוף השקל. ההכנסות ברבעון מקביל אשתקד נבעו מעסקות הגנה לא חשבונאיות. בניגוד לשנה קודמת מדיניות החברה כיום הינה בעיקרה ביצוע עסקאות הגנה חשבונאיות בלבד.

הכנסות מיסים נטו ברבעון הנוכחי בסך של 6 מיליון דולר בהשוואה להוצאות מיסים נטו בסך של 8 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הפער נובע מרישום הכנסות מיסים נדחים ברבעון בגין ירידה בשער החליפין.

רווח נקי ברבעון הנוכחי הסתכם בסך של 19 מיליון דולר (2.2% מהמכירות) בהשוואה לרווח נקי בסך של 54 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד (6.1% מהמכירות)

צבר ההזמנות לסוף הרבעון הנוכחי הסתכם בסך של 9.8 מיליארד דולר, בהשוואה לצבר בסך של 9.7 מיליארד דולר בסוף 2012. הצבר מבטיח כשלוש שנות פעילות. 82% מצבר ההזמנות מיועד למכירה ללקוחות בחו"ל. צבר ההזמנות מורכב ממגוון מוצרים ובפיזור גיאוגרפי רחב.

תזרים מזומנים מפעילות שוטפת הסתכם בסך של 268 מיליון דולר בהשוואה לסך של 52 מיליון דולר ברבעון מקביל אשתקד. השיפור בתזרים המזומנים נבע בעיקרו מקבלת מקדמות ומגביית חובות מלקוחות.

אירועים אחרונים:

ביום 8 בינואר 2013 הנפיקה החברה לציבור אג"ח סדרה ג' בסך של 1.2 מיליארד ש"ח, במח"מ של 5.7 שנים ובריבית שקלית שנתית קבועה בשיעור של 4.1%. סך הביקושים להנפקה הסתכמו בסך של כ- 3.2 מיליארד ₪. לצורך הגידור חתמה החברה במקביל עם תאגיד בנקאי על חוזה להחלפת תזרים המזומנים (Cross Currency Swap) בריבית דולרית שנתית קבועה של 3.01%.

ביום 17 במרץ 2013 קיבלה החברה מלקוח זר הודעה על זכייה להסבת מטוסי נוסעים לתצורת מטוס רב משימתי (Multi Mission). הצדדים החלו במו"מ לגיבוש תנאי ההסכם.

 

דב בהרב
דב בהרב

"אני מעודד מהמשך מגמת השיפור, שהתבטאה בשיא חדש בצבר ההזמנות בסך 9.8 מיליארד דולר והמשך הפעילות הרווחית השוטפת של החברה. יחד עם זאת ההאטה בשוק הצבאי על רקע הקיצוצים בתקציבי הביטחון בארץ ובעולם וההאטה בשוק האזרחי על רקע החולשה העולמית הכלכלית מציבים בפני החברה אתגרים שעימם תצטרך להתמודד ברבעונים הבאים", מסביר דב בהרב, יו"ר הדירקטוריון.

 

 

 

 

יוסי וייס
יוסי וייס

"הגידול ברבעון ביתרות המזומנים של החברה והמשך הגידול בצבר ההזמנות מהווים בסיס איתן לצמיחת החברה. הנהלת החברה ממשיכה לנקוט במדיניות התייעלות ע"י צמצום וריסון בעלויות, הוצאת עובדים לפרישה מוקדמת, בקרה הדוקה בפרויקטים ומיקוד ניהולי על תזרים המזומנים. בהקשר זה יש לציין את הצלחת הגיוס של האג"ח בתחילת הרבעון, שמשקפת נאמנה את האמון והביטחון של המשקיעים בחברה", מציין יוסי וייס, מנכ"ל החברה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן