Skip to content

המופע "ערפילים": הסינים באים לפזר את הערפל מעל בייג'ין

תיאטרון המחול של בייג'ין, בביקורו הראשון בישראל, יעלה בשבוע הבא בת"א את "ערפילים" - מפגן מחאה נגד זיהום האוויר בבייג'ין ונגד המשבר התעשייתי והחברתי בסין
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

דווקא מהארץ בה קוצרים איברים של אסירים בעודם בחיים, אימפריה בת מיליארד וחצי תושבים, שבה אסור להביא יותר מילד אחד לעולם – דווקא מסין תגיע להקה עם ריקוד שהוא בדיעבד מפגן מחאה: מרד בזיהום התעשייתי האורבני, שהוא מנת חלקם של תושבי בייג'ין לא פחות מאשר כרכים מתועשים באירופה וארה"ב.

מחפשים את האור. צילום: יח"צ

תיאטרון המחול של בייג'ין, בביקורו הראשון בישראל, יעלה בשבוע הבא, במשכן לאמנויות הבמה בתל-אביב, את "ערפילים", שחיברה הכוריאוגראפית ואנג יואניואן ב-2009 כמחאה נגד המשבר התעשייתי-חברתי, שנוצר מתיעוש העיר.  ואכן, זיהום האוויר בבייג'ין הגיע עד כדי שינוי קו הרקיע. לצלילי סימפוניית שירי האבל הקודרת של גורצקי ומוזיקה אלקטרונית של ביוספר, מנסים 19 הרקדנים להיחלץ לשווא מהעלטה של האובך הצמיג העוטף אותם.

הם נתקלים, מתגלגלים, נופלים, זוחלים, מתמוטטים וקורסים שוב ושוב לתוך המשטח הלא בטוח של המחצלות הפרוסות על הרצפה. מחצלות שלא מיטיבות עם שיווי המשקל של הרקדנים החותרים להיחלץ מעלטת האובך אל היופי והאור – אל התקווה. אך הם קורסים שוב ושוב מטה עד להתפוררותם. העלטה והערפילים הם מטפורה לבלבול הרוחני המתרחש בימים של משבר חברתי ואישי – והיצירה עוסקת בחיפוש אחר הדרך ה"נכונה" (ה-Tao  של קונפוציוס?)

"ערפילים" היא עבודת המחול הראשון שיצרה יואניואן עבור להקת המחול של בייג'ין, שייסדה שנה קודם לכן. מאז שיתפה הלהקה פעולה עם יוצרים בינלאומיים בעלי מוניטין משוודיה, דנמרק וקנדה.  עבודותיה של הלהקה הוצגו בהצלחה באירופה ובארה"ב.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן