Skip to content

ארצות הברית: אופק מערכת הבנקאות משתנה ליציב

לראשונה מאז קריסת בנק ההשקעות ליהמן ברדרס שינתה מודי'ס את אופק הדירוג • מערכת הבנקאות בארצות הברית חוזרת לאיתנה, אך יחד עם זאת מזהירים במודי'ס מסכנות שבשערי ריבית נמוכים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

חברת דירוג האשראי האמריקנית, מודי'ס, שינתה את אופק הדירוג משלילי ליציב עבור מערכת הבנקאות האמריקנית. אופק הדירוג שנקבע לתקופה של שנה עד שנה וחצי לא השתנה מאז שנת 2008, בעת שקרס בנק ההשקעות ליהמן ברדרס. 

אופטימיות במקומות עבודה בארצות הברית
אופטימיות במקומות עבודה בארצות הברית (באדיבות: http://www.freedigitalphotos.net)

במודי'ס מצפים כי שיעורי הצמיחה של התוצר המקומי הגולמי של ארצות הברית ינוע בין 1.5% ל-2.5% בין השנים 2014-2013, אשר ילוו בירידה ברמת האבטלה ל-7%. בהתייחס לכלכלה האמריקנית, אמר שון ג'ונס, שותף בכיר בחברת הדירוג שהיה שותף בחיבור הדו"ח, כי: "צמיחה עקבית של התוצר המקומי הגולמי ושיפור בתנאי התעסוקה יעזרו לבנקים להגן על המאזן החזק ממילא שלהם".

מאז קריסתו של בנק ההשקעות ליהמן ברדרס, מערכת הבנקאות בארצות הברית הייתה נתונה תחת משבר. בנקים רבים קרסו ופעילותם של חלק נפגעה. בהקשר לכך אומר ג'ונס, כי לאחר שנה שבו ירדו עלויות האשראי והון חדש הוזרם לבנקים, מערכת הבנקאות בארצות הברית נמצאת כרגע במקום טוב יותר להתמודד עם שינויים לרעה בכלכלה.

בדו"ח שהכינו במודי'ס, מדגישים את גובה הריבית הנמוכה לתקופה של שנה עד שנה וחצי. זוהי התקופה שבגינה קבעו בחברת הדירוג את האופק ליציב. ריבית נמוכה תעודד תעסוקה במגזר הפרטי, כיוון שכך יוכלו בעלי עסקים ליטול על עצמם הלוואות בתנאים טובים יותר, ועל ידי כך לפתח את העסקים שלהם ולמשוך תעסוקה.

במודי'ס מציינים את הצד האחר של המטבע. ריבית נמוכה עלולה להזיק למערכת הבנקאות בארצות הברית בטווח הקרוב והבינוני. ריבית נמוכה עלולה לפגוע בהכנסות הבנקים מהלוואות, מקור הרווחיות העיקרי של הבנקים. כלומר, הבנקים יחפשו לתת הלוואות ללווים פחות טובים, מה שעלול להתבטא בסופו של דבר, בעלייה בחובות אבודים לבנקים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן