Skip to content

"תקוות גדולות" בקולנוע: אל תבואו עם תקוות גדולות מדי

העיבוד התשיעי למסך של הנובלה המפורסמת ביותר שכתב צ'ארלס דיקנס, "תקוות גדולות", הוא מעניין ומהנה, אבל הבמאי מייק ניואל מפספס את הדרמה האמיתית
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

[rating=3]

"תקוות גדולות" היא כנראה הנובלה המפורסמת ביותר של צ'ארלס דיקנס, ובעקבות תשעת העיבודים לקולנוע עד היום, למעשה גם הפופולארית ביותר. "תקוות גדולות" הוא ההפתעה האחרונה של במאי הסרט "ארבע חתונות ולוויה אחת", מייק ניואל, המצליח לנווט בין עשרות תפאורות ותלבושות מרשימות, משחק טוב של צוות השחקנים ושיחזורים מופלאים של התקופה. עם זאת, ניואל מפספס את הדרמה האינטנסיבית של הסיפור, כפי שהופיעה בגרסת הסרט באותו השם של דיוויד לין משנת 1946.

הזדמנות חייו. אירווין וגריינג'ר. התמונה באדיבות סרטי יונייטד קינג

לאלו שלא הוכרחו לקרוא את הספר בתיכון, או שפשוט לא יצא לצפות בגרסאות קודמות של הסרט, מדובר בנער צעיר העונה לשם פּיפּ (ג'רמי אירווין, "סוס מלחמה"), שוליית נפח ממעמד הפועלים מאזורי הביצות של אנגליה, המקבל את הזדמנות חייו להפוך לג'נטלמן עשיר ומבוסס בלונדון, כפי שמדווח לו עורך הדין שלו, מר ג'אגרס (רובי קולטריין, "אמיצה"), כיוון שהוא זוכה להון ממטיב מסתורי.

לאורך הדרך, המזכיר מעט את סיפור פיגמליון – רק ממין זכר, הוא נפגש בגברת הווישם (הלנה בונהם קרטר, "צללים אפלים", "עלובי החיים"), אשר נשארה בשמלת החתונה שלה מאז שננטשה בחופתה, וכן את בת טיפוחיה, אסטלה (הולידיי גריינג'ר, "בל אמי"). כמובן, שפּיפּ מנצל את מעמדו החדש כדי לחזר אחר אסטלה, יורשת מפונקת, שבה הוא חושק עוד מימי ילדותו.

מי שעוד ברקע בתפקיד קטן הוא רייף פיינס ("סקייפול"), כפושע מורשע העונה לשם מגוויץ', אך משחקו אינו מצליח לאיים ולהפחיד כפי שבאמת אנו מצפים. גם בונהם קרטר נראית מעט מטורפת ומוחצנת לתפקיד, כאילו הוציאה אותו טרייה מאחד הסרטים הצבעוניים של בעלה, טים ברטון ("המספריים של אדוארד").

בסופו של יום, "תקוות גדולות" הוא סרט מעניין ומהנה, כל עוד הציפיות והתקוות שלכם לא גדולות מדי.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן