Skip to content

אסד בראיון המלא: חלק ממשלוחי הטילים הגיעו לסוריה

בראיון לטלוויזיית אל מנאר אמר הנשיא הסורי כי עמו לוחץ עליו לפתוח חזית נגד ישראל בגולן והצדיק את השתתפות החיזבאללה בלחימה בסוריה. אסד הזהיר כי במקרה של תקיפה ישראלית תשיב סוריה בתקיפה קשה. הבית הלבן: "אנחנו תומכים ביכולת של הישראלים להגן על עצמם"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"כל מה שהסכמנו עם הרוסים לגבי חוזי הנשק יבוצע. חלק ממנו בוצע כבר. אנחנו והרוסים ממשיכים להוציא לפועל את ההסכמים". אמר אמש (חמישי) נשיא סוריה, בשאר אסד, בראיון ששודר ברשת אל-מנאר המשויכת לחיזבאללה. בפתח דבריו הצהיר הנשיא כי נאמניו הכשילו את המזימה שנועדה לפגוע בסוריה: "מי שרקמו אותה, הכשילו את עצמם".

לדברי אסד, "המערכה בסוריה היא מערכה של מולדת ולא מערכה על כיסא. אף אחד לא מת מות קדושים ונלחם בשביל כיסא". הוא הוסיף כי המצב כרגע אינו מעבר מהגנה להתקפה, אלא "היפוך במאזן הכוח לטובת הצבא הסורי".

אסד בראיון שתורגם סימולטנית לאנגלית (ע"י אל-מנאר)
אסד בראיון שתורגם סימולטנית לאנגלית (ע"י אל-מנאר)

הראיון שהוקלט כבר שלשום וקטעים ממנו פורסמו בעיתון "אל-אכבר" הלבנוני אתמול בבוקר, נערך ותורגם סימולטנית, על מנת שיועבר לאוזני הציבור בעולם ובישראל בפרט. לדברי אסד, זכותו של עם להגן על אדמתו, ועמו לוחץ עליו לפתוח חזית נגד ישראל בגולן.  לגבי הגולן הזהיר הנשיא הסורי, כי "מדובר בסוגיה פוליטית-אידיאולוגית שתהפוך בסופו של דבר לעניין צבאי".

הבוקר (שישי) דיווח אתר החדשות הלבנוני "נהרנט", כי 12 רקטות נורו הבוקר מסוריה לעבר העיירה הלבנונית ואדי חאלד, הסמוכה לגבול הסורי. לא נמסר על נפגעים.

 לגבי עסקת טילי ה-S-300, שנחתמה עם מוסקווה ומדאיגה את ישראל, הדגיש אסד כי "כל מה שהסכמנו עם הרוסים לגבי חוזי הנשק יבוצע. חלק ממנו בוצע כבר. אנחנו והרוסים ממשיכים להוציא לפועל את ההסכמים". על התגובה לתקיפות בדמשק, שיוחסו לישראל, אמר: "אם אנחנו רוצים להגיב, התגובה נגד ישראל צריכה להיות אסטרטגית". הוא נמנע מלציין פרטים על אופי התגובה, ואמר כי "את זה נשאיר לפיקוד הצבאי". יחד עם זאת הוא הזהיר כי "התגובה לתקיפה תהיה תקיפה".

הראיון המלא עם אסד ברשת אל מנאר מתורגם סימולטנית לאנגלית:

הלילה (חמישי) צוטט בכיר הישראלי בעיתון ה"ניו-יורק טיימס", שאמר כי מערכות הטילים S-300 להגנה אווירית "אינן מגיעות בארגז אחד" והסביר כי רכיבים שונים של המערכת מגיעים בכמה משלוחים. לנוכח רצונם של הסורים להעניק את התחושה שהסוללות המתקדמות כבר מצויות ברשותם, ביקש אותו בכיר ישראלי להבהיר שגם אם הגיעו חלקים מסוימים, המערכת הזו רחוקה מלהיות מבצעית. בהמשך הלילה, הוסרו ציטוטיו של אותו בכיר מהידיעה.

שני בכירים אמריקנים אמרו הלילה לרשת "פוקס ניוז" כי בשאר אסד עוד לא מחזיק בידיו  את הטילים המתקדמים נגד מטוסים מתוצרת רוסיה למרות טענותיו. יצוין כי שני הבכירים האמריקנים, המקורבים למנגנוני המודיעין, מסרו את הדברים בעילום שם.

דוברת מחלקת המדינה האמריקנית, ג'ניפר פסקי, הגיבה אתמול בתדרוך היומי של כתבי הבית הלבן על האפשרות שישראל תתקוף סוללות טילים להגנה בסוריה ואמרה כי "אנחנו תומכים ביכולת של הישראלים להגן על עצמם". עם זאת, פסקי הביעה תקווה שרוסיה תמשיך לפעול יחד עם ארצות הברית לקראת פיתרון פוליטי בסוריה, ביום שלאחר עידן אסד.

במהלך הראיון התייחס אסד למעורבות של אנשי חיזבאללה בלחימה בסוריה ואמר כי "אי אפשר להפריד בין המעורבות של חיזבאללה במערכה באזור אל-קוסייר לתקיפה הישראלית בפאתי דמשק. הוא הגיב לטענת המורדים  כי ארגון החיזבאללה הוא זה שמנהל הלכה למעשה את המערכה באל-קוסייר והסביר שהמעורבות של חיזבאללה לא קשורה לנעשה בסוריה עצמה, אלא למה שהגדיר "ניסיון לחנוק את ההתנגדות". ההתנגדות, כך אמר, "היא כינוי ללחימה נגד ישראל. מדובר במערכה עם האויב הישראלי או עם סוכניו בסוריה או בלבנון", אסד הוסיף כי המצב כרגע אינו מעבר מהגנה להתקפה, אלא "היפוך במאזן הכוח לטובת הצבא הסורי".

בשאר התייחס גם לנושא המאמצים הדיפלומטיים של הקהילייה הבינלאומית לכונן ועידת שלום בז'נווה-שוויץ, בה ידונו נציגי המורדים ונציגי הממשלה בסיום המלחמה. לדבריו, הוא, כנשיא סוריה "לא מוותר על סמכויותיו וכל מה שיוסכם בוועידה יועמד למשאל עם". בעניין זה פורסמה בסוכנות הידיעות הרשמית של סוריה תגובת ממשלתו שהבהירה כי תשתתף בוועידה ולא תציב תנאים מוקדמים. עדיין לא ברור מה תהיה עמדת המורדים בסוריה לוועידה, משום שהם מפולגים ומתקשים לגבש מנהיגות ועמדה משותפות.

לדברי שר החוץ הסורי, ואליד מועלם,שצוטט אתמול, אסד יהיה הנשיא עד הבחירות ב-2014. אסד נשאל בראיון אם בכוונתו להציג את מועמדתו לבחירות לנשיאות בשנה הבאה וענה: "כאשר אחוש שיש צורך שאציג את מועמדותי, אני לא אהסס. אבל אם אחוש שהעם לא רוצה את מועמדותי, לא אציג אותה".

1 Comment

  1. sofar
    1 ביוני 2013 @ 12:59

    רוצח,שקרן ומניפולטור פתולוגי!

    העם שלו אמנם לוחץ – אבל לכוון אחר לגמרי: שיסתלק מהשלטון!

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן