Skip to content

פורמולה 1: הג'וב האיטלקי של אדריאן ניואי

מחר יגשים ניואי חלום ילדות כשינהג בלמבורגיני גייארדו במירוץ Lamborghini Blancpain Super Trofeo
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

למבורגיני מיורה אדומה קורעת במהירות את הכביש בעמק אאוסטה. מרחוק – הפסגות המושלגות של הרי האלפים מהגבוהים שבאירופה. מסביב – הרים מכוסים ירוק של צומח. נהמת המנוע מתחזקת כשהמכונית חוצה גשר גבוה, מעל נהר הדורה בלטיאה.

תחת ידיו המקצועיות של רוג'ר בקרמן, אין סיכון שהמיורה תחליק מהכביש הצר והמתפתל אל התהום הפעורה לשמאל.

נעימת הפתיחה של קווינסי ג'ונס "On Days Like These" מצטרפת אל נהמת המיורה. המכונית האדומה ממשיכה לדהור בין כחול של שמיים מעוננים ביום שמש, ירוק של צמיחה ולבן של שלג וקור. הצבעים מתערבבים זה בזה ויוצרים נופים ציוריים קסומים. בקרמן מתעלם מהנוף, מדליק סיגריה וממשיך לנווט את המיורה במקצועיות.

כותרות הסרט מתחילות לרצד על המסך. בקרמן מרכיב משקפי שמש. הכביש הופך צר יותר ומפותל יותר אבל בקרמן, חמוש במשקפי שמש וסיגריה, לא מתרגש.

המיורה נכנסת לתוך מנהרה חדשה שעוברת מתחת למעבר סן ברנאר הגדול. המנהרה מקשרת בין עמק אאוסטה שבאיטליה לבין עמק נהר הרון שבשוויץ.

בקרמן מדליק אורות.

גם כשהאורות דלוקים הוא אינו רואה שבקצה השני של המנהרה המפותלת ממתינים בולדוזר וגברים בשחור. אחד מהם מחזיק זר פרחים עגול, מהסוג שמביאים ללוויות ומניחים על הקבר.

פיצוץ עז מפר את השקט. להבות האש שאוחזות במכונית מאירות לכמה דקות את המנהרה החשוכה.

מפעיל הבולדוזר מוציא את המיורה השרופה מהמנהרה ומשליך אותה, בהוראת איש בשחור, לכיוון הנהר. בקרמן מותיר אחריו משקפי השמש וסיגריה חצי משומשת.

האיש בשחור זורק את הזר העגול לכיוון המיורה והוא מתגלגל במורד המדרון וסחף בזרם הנהר. האנשים הנוספים בשחור מורידים כובעים ומרכינים ראש לאות אבל.

סצנה זו, שפותחת את סרט הקולנוע "הג'וב האיטלקי" משנת 1969, הרשימה מאוד ילד בן עשר מסטרטפורד, אנגליה. אדריאן ניואי החל להתעניין ולקרוא כל מה שיכול היה על למבורגיני ועל מירוצי מכוניות. בהמשך, סיים בהצטיינות יתרה את לימודי התואר הראשון באסטרונאוטיקה ואווירונאוטיקה באוניברסיטת סאות'המפטון. מייד לאחר מכן החל לעבוד בתחום הספורט המוטורי עבור קבוצת פיטיפאלדי בפורמולה 1. והשאר היסטוריה.

אדריאן ניואי ואלברטו סאבאטיני. צילום: Automobili Lamborghini
אדריאן ניואי ואלברטו סאבאטיני. צילום: Automobili Lamborghini

בשנה שעברה הגשים ניואי, מעצב רכב מהטובים בתחום הספורט המוטורי והמנהל הטכני של קבוצת פורמולה 1 – רד בול, חלום ילדות ונהג פעמיים במכונית למבורגיני במירוצים.

מחר, יום שבת, יתייצב ניואי במסלול סילברסטון באנגליה ויתחרה במירוץ "למבורגיני בלנפה סופר טרופאו" ("Lamborghini Blancpain Super Trofeo"). ניואי יישב מאחורי ההגה של למבורגיני ג'ייארדו, והפעם כסלבריטאי במכונית ה- VIP #1, כשלצידו אלברטו סאבאטיני, העורך הראשי של המגזין המוטורי האיטלקי Autosprint.

* * *

 [related-posts title="עוד במדור הספורט השבוע:"]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן