Skip to content

פורמולה 1: פרשת נסיעת המבחן – המתלוננת הפכה לנחקרת

התפתחות אירונית בחקירה בעניין נסיעת מבחן הצמיגים של מרצדס: פרארי, אחת מיוזמות התלונה, נחקרת אף היא בגין חשד להפרה דומה של כללי הפדרציה המוטורית העולמית
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בתחילת השבוע עדכנו כי קבוצות רד בול ופרארי הגישו תלונה לפדרציה המוטורית העולמית (ה-FIA) כנגד קבוצת מרצדס בגין הפרה לכאורה של כללי ה- FIA. זאת, לאחר שהתברר שמרצדס קיימה לפני שבועיים בברצלונה נסיעת מבחן בת 1,000 קילומטרים בשיתוף עם יצרנית הצמיגים פירלי

ניקו רוזברג (מרצדס) בברצלונה. צילום: MERCEDES AMG
ניקו רוזברג (מרצדס) בברצלונה. צילום: MERCEDES AMG

במקביל להגשת התלונה הודיעו קבוצות רד בול ופרארי כי הן אינן מרוצות מהיעדר השקיפות לגבי קיומו של מבחן הנסיעה האמור והביעו חשש שהוא יוביל ליתרון בלתי הוגן לקבוצת מרצדס.

בתגובה, טענו בקבוצת מרצדס כי ברשותם אישור להשתתף בנסיעות מבחן כאלה. חברת פירלי טענה, כי בהתאם לחוזה שלה כספקית הצמיגים הרשמית לפורמולה 1 היא רשאית לפנות לקבוצות ולבקש מהם סיוע בצורת נסיעות מבחן מסוג זה. גורמים בפירלי הוסיפו, שמבחן הצמיגים שערכו בברצלונה התמקד בפיתוח לשנת 2014 ולפיכך לא יכול היה להקנות יתרון בלתי הוגן למרצדס בעונת מירוצים זו.

בחברת פירלי רמזו אז, כי נסיעת מבחן דומה נערכה בשיתוף עם קבוצה אחרת בשלב מוקדם יותר של העונה.

היום התברר, במהלך חקירת ה- FIA, כי על ראש הגנב בוער הכובע: קבוצת פרארי, שיזמה את התלונה כנגד מרצדס על נסיעת מבחן לא חוקית, היא הקבוצה שערכה נסיעת מבחן דומה מוקדם יותר השנה. ה- FIA ממשיך לחקור את מעורבותן של שתי הקבוצות – מרצדס ופרארי – בנסיעות המבחן עם צמיגי פירלי, שלפי פרשנות נציגי ה- FIA נעשו לכאורה בניגוד לכללי הפדרציה. כללי FIA מתירים לקבוצות לסייע לפירלי בעבודות הפיתוח של צמיגים חדשים אבל אוסרות נסיעות מבחן עם דגמי מכוניות שמתחרות באותה עונה.

לואיס המילטון (מרצדס) בברצלונה. צילום: MERCEDES AMG
לואיס המילטון (מרצדס) בברצלונה. צילום: MERCEDES AMG

* * *

עדכון נוסף מזירת הצמיגים: יצרנית הצמיגים הדרום-קוריאנית הנקוק (Hankook) הודיעה היום כי לא תתמודד במכרז פורמולה 1 לשנת 2014. הנקוק היא ספקית רשמית ל- DTM ולסבב אליפות אירופה הרשמית בפורמולה 3.

* * *

[related-posts title="לקריאה נוספת:"]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן